• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Jumper 3.0 hdi 2013 - P0481-13

Fuzi85

Uczestnik
Dołączył
9.01.2017
Postów
39
Punktów
11
Wiek
40
Miasto
Poznań
Cześć Panowie. Mam problem z wentylatorami w Citroen Jumper 3.0 hdi z 2013 roku. Ciągle wyrzuca bład P0481-13 Obwód sterownia wentylatora 2. Może ma ktoś schemat instalacyjny wentylatora 2. Który PIN na głównej kostce jest odpowiedzialny za tą usterkę ? PIN 69 tak jak w przypadku silnika 2.3 mi się tutaj nie zgadza (na tym pinie urywał się przewód szaro/brązowy). W tym silniku ten PIN jest pusty... Wentylatory z rezystorami i przekaźnikami są nowe. Jeden wentylator i jeden rezystor był walnięty.
 
Dołączył
22.06.2025
Postów
77
Punktów
13
PIN 69 faktycznie bywa odpowiedzialny w 2.3, ale w 3.0 może być inaczej – tam sterowanie idzie często po CAN. Sprawdź jeszcze masy i ewentualnie ciągłość przewodów do BSI.
 

M hd

SuperMechanior
Dołączył
16.12.2019
Postów
516
Porady
2
Punktów
106
Cienkie przewody od przekaźników do skrzynki bezpieczników sprawdź czy jest przejście . I bezpieczniki od wentylatorów czy są ok.
 

M hd

SuperMechanior
Dołączył
16.12.2019
Postów
516
Porady
2
Punktów
106
Komputerem próbowałeś wysterować i nic się nie odzywa przekaźnik od drugiego biegu?
Najszybciej bez schematu idziesz po przewodzie do skrzynki bez i sprawdzasz na który bezpiecznik ,przekaźnik i potem do której kości pod spodem . Potem po wiązce w stronę kompa , tylko musisz ją rozebrać. Jak ustalisz który i na oko będzie ok to sprawdzasz przejście pod obciążeniem.
Lepiej jest rozbierać wiązki niż puszczać kabel bokiem. bo przeważnie jeszcze coś się znajdzie i za wczasu naprawi.
Mam taki schemat w robocie, tylko nie wiem czy będę jeszcze jutro pamiętał żeby do niego zajrzeć.
Postaram się.
 

Fuzi85

Uczestnik
Dołączył
9.01.2017
Postów
39
Punktów
11
Wiek
40
Miasto
Poznań
Komputerem próbowałeś wysterować i nic się nie odzywa przekaźnik od drugiego biegu?
Najszybciej bez schematu idziesz po przewodzie do skrzynki bez i sprawdzasz na który bezpiecznik ,przekaźnik i potem do której kości pod spodem . Potem po wiązce w stronę kompa , tylko musisz ją rozebrać. Jak ustalisz który i na oko będzie ok to sprawdzasz przejście pod obciążeniem.
Lepiej jest rozbierać wiązki niż puszczać kabel bokiem. bo przeważnie jeszcze coś się znajdzie i za wczasu naprawi.
Mam taki schemat w robocie, tylko nie wiem czy będę jeszcze jutro pamiętał żeby do niego zajrzeć.
Postaram się.
Ok. Dzięki. Mam nadzieję, że uda się znaleźć ten schemat ;)
 
Do góry Bottom