• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Kangoo 1.5dci

Radek1529

Nowy
Dołączył
30.04.2025
Postów
2
Punktów
0
Witam mam problem z Kangoo 1.5dci 2006r .
Auto prawie straciło pasek rozrządu który się zsunal i ściął . Po założeniu blokad okazało się że ścięty jest rowniez klin na kole walka . Rozrząd złożony wszystko pasuje na blokady auto odpala lecz pracuje jak by na 2 gary. Po podpięciu komputera pokazuje brak kodowania wtryskiwaczy 3 oraz 4 . Oprócz tego przekłamuje chyba wszystkie możliwe wartości ( temperatura płynu ponad 2 tysiące stopni ) temperatura paliwa ponad 500 stopni , prędkość auta na biegu jałowym 5km/h i inne tego typu . Ciekawostką jest to że na odpalonym aucie gdy odepne kleme minusowa auto zaczyna pracować równo . Gdzie szukać problemu ?
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4556
Porady
5
Punktów
1393
Auto prawie straciło pasek rozrządu który się zsunal i ściął .
jeżeli pasek spadł to tłoki przywitały się z zaworami.
prawie- co to znaczy? albo spadł, albo nie.

Po założeniu blokad okazało się że ścięty jest rowniez klin na kole walka .
kolejna poszlaka o kolizji

Rozrząd złożony wszystko pasuje na blokady auto odpala lecz pracuje jak by na 2 gary.
sprawdź kompresję

Po podpięciu komputera pokazuje brak kodowania wtryskiwaczy 3 oraz 4 . Oprócz tego przekłamuje chyba wszystkie możliwe wartości ( temperatura płynu ponad 2 tysiące stopni ) temperatura paliwa ponad 500 stopni , prędkość auta na biegu jałowym 5km/h i inne tego typu .
po pierwsze czym to diagnozujesz?
i punkt niżej- komputer mógł oszaleć od zabawy w odpinanie akumulatora.

Ciekawostką jest to że na odpalonym aucie gdy odepne kleme minusowa auto zaczyna pracować równo .
ta ciekawostka może uszkodzić sterowniki i resztę elektroniki na pokładzie samochodu oraz zjarać alternator.
 

Radek1529

Nowy
Dołączył
30.04.2025
Postów
2
Punktów
0
Pasek ścięło o połowę i opierał się o łapę silnika. Klin był ścięty i kółko przesunięte o pół zęba . Po dodaniu gazu auto zaczyna pracować równo . Szukam przyczyny dlaczego 2 wtryski mają problem z kodowaniem bo to ewidentnie wina tego że nie pracują . Podczas pracy silnika po odpięciu kostki od wtrysku 1 lub 2 auto gaśnie natomiast 3 i 4 zero reakcji
1000007300.jpg znalazlem również urwane pół centymetra wężyka w tym miejscu . Wie ktoś gdzie powinien trafiać ? Podciśnienie jest w tym miejscu lecz nie mogę zlokalizować gdzie powinna być reszta
 
Do góry Bottom