1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Katalizator - wymiana wkładu/ regeneracja?

Dyskusja w 'Układ wydechowy' rozpoczęta przez użytkownika jhosef, 13-02 19.

  1. jhosef

    jhosef Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-02 19
    Postów:
    55
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Gdańsk
    Posiadam w swojej "kolekcji" specyficzny pojazd. Jest nim VW Golf Country z 1991 roku.

    Auto od kiedy je posiadam ma ostry zapach spalin. Samochód miał problem ze zbyt bogata mieszanką. Sonda była zawalona sadzą. Niestety problemu nie rozwiązałem jeszcze bo w sumie ten samochód to raczej przedmiot posiadania a nie poruszania się. Zrobiłem nić 600 km przez 5 lat...

    Wymienił bym z chęcią katalizator ale takowe są niedostępne na rynku zamienników a oryginał kosztuje ilość złotówek zatrważającą. Jest ciągle dostępny nowy przez VW Classic Parts ale koszt to około 5000 zł :D

    Nie wchodzi w grę modyfikacja innych elementów wydechu ponieważ wszystko mam zakupione pod ten samochód dedykowane - trudno osiągalne lub części oryginalne - również trudno osiągalne.

    Sona jest nowa, dedykowana NGK dla tego silnika.
    Cały zapłon nowy
    wszystkie filtry nowe
    przepływomierz wstępnie weryfikowałem. Ścieżki wyglądają ok. Lekko przesunąłem na świeży obszar roboczy.
    Mam też drugi, niby sprawny - to samo.
    Regulator ciśnienia paliwa niby sprawny - weryfikowany tylko wizualnie pod kątem wycieków.
    Rozrząd nowy.

    Rozważam wyciągnięcie katalizatora bo tak coś przeczuwam, że to w nim może być problem.
    Natomiast chciałbym go w razie czego zregenerować.

    Czy jest szansa aby ktoś w bieżącą obudowę kata wsadził mi nowy wkład?

    Przez to, że ten samochód generalnie jest specyficzny i trochę rękodziełem fabrycznym to nie wszystko tam przypasuje.
    Oryginał wygląda tak:
    [​IMG]

    Niestety problemem muszę zająć się sam bo warsztaty nie chcą w ogóle w tym grzebać. Podpiąć pod kompa nie można więc pomysły na diagnostykę się im kończą.
     
  2. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    3 962
    Docenione treści:
    1 538
    Miasto:
    Olsztyn
    analizator spalin + multimetr+kumaty mechanik wystarczy.
     
    pawel2406 lubi to.
  3. jhosef

    jhosef Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-02 19
    Postów:
    55
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Gdańsk
    Ależ oczywiście się z Tobą zgadzam :)

    Tylko kumaty mechanik, którego znam powiedział, że nie ma czasu na takie samochody.
    Ostatnio jak chciałem w tym zapłon dla pewności ustawić to wszedłem w posiadanie lampy stroboskopowej bo w warsztatach patrzyli się na mnie jak na kosmitę :)
    Niestety w Gdańsku coraz trudniej o dostęp do mechanika, który ogarnia układy nie mówiące co je boli jak Digifant II
     
  4. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    1 717
    Docenione treści:
    470
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    jaki to wogole silnik ?
     
  5. chudson

    chudson Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    25-02 17
    Postów:
    555
    Docenione treści:
    124
    Miasto:
    Gorzów Wlkp
    spece od spawania wydechów powinni ci przerobić uniwersalnego kata do twoich potrzeb albo włożyć wnętrze z nowego do twojego starego
     
    pawel2406 lubi to.
  6. jhosef

    jhosef Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-02 19
    Postów:
    55
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Gdańsk
    1,8 8v benzyna na wielopunkcie Digifant II kod silnika 1P
    Silnik praktycznie identyczny jak jednostki GTI 8V tylko wykastrowany do 98 koni co by sobie lepiej z masą Countrego radził tj 1300 kilo.
     
  7. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    1 717
    Docenione treści:
    470
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    uzywasz go wogole ? bo 600km na 5 lat to malo troche...

    ciagle na ssaniu to nie dziwne ze bogata mieszanka... zobacz opornosc czujnika temp cieczy
     
    pawel2406 lubi to.
  8. jhosef

    jhosef Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-02 19
    Postów:
    55
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Gdańsk
    Czujnik sprawdzony na początku.
    Generalnie to to nie używam.

    To jest słaby samochód na takie jeżdżenie codzienne moim zdaniem. Jest on trochę mułowaty. Fabryczne hamulce to raczej spowalniacze. przy 3000 obrotów na szybszej niż fabryczna skrzynia osiąga się zawrotne 100 km/h

    Dla mnie to samochód do posiadania i przejechania się gdzieś na zlot niż rzeczywistej jazdy.

    Normalna mk2 to samochód jakim można z przyjemnością jeździć na codzień - wiem bo posiadam jeszcze dwie ;) Ale to jest dla zapaleńców.
     
  9. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 858
    Docenione treści:
    426
    Miasto:
    Gdańsk
    Jop dla zapaleńców. Pojedź na stację diagnostyczną gdzie mają sprawny tester spalin i niech ci sprawdzą co się w rurze dzieje.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. katalizator wymiana wkładu

    ,
  2. Wymiana wkładu katalizatora forum