1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

KE Jetronic 560sl

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika amatormechanik, 20-05 20.

  1. amatormechanik

    amatormechanik Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-10 17
    Postów:
    107
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Rzeszów
    Mam pytanie odnośnie tego ustrojstwa ke jetronic. Wymieniałem membranę plus oringi w rozdzielaczu paliwa. Czy po naciśnięciu klapy spiętrzającej na włączonym zapłonie paliwo powinno iść na wtryski? W moim pacjencie dopiero kręcenie rozrusznikiem daje podawanie paliwa
     
  2. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 306
    Docenione treści:
    557
    Miasto:
    Gdańsk
    Pompa paliwa aktywowana jest na chwilę po włączeniu zapłonu i dopiero po otrzymaniu sygnału z aparatu, o tym, że kręci się silnik. Tak więc to normalne zachowanie.
     
  3. amatormechanik

    amatormechanik Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-10 17
    Postów:
    107
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Rzeszów
    Ok. A chcąc sprawdzić rozdzielacz na stole? Rozumie że pozostaje pomiar cisnien. Problem mam taki że mi zalewa swiece
     
    Ostatnio edytowano: 20-05 20
  4. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 306
    Docenione treści:
    557
    Miasto:
    Gdańsk
    w pierwszej kolejności sprawdź czy masz skręconą dawkę dla położenia jałowego. Po drugie podczas kręcenia paliwa nie dostaje się więcej niżeli potrzeba do poprawnej pracy na jałowym więc skoro zalewa świece to masz jak napisałem na początku albo zebany rozdzielacz;]

    Wyciągnij wtryski z kolektora, wsadź każdy osobno do szklanki w miejsce przekaźnika paliwa wsadź zworkę co by pompa waliła non stop i poruszaj klapą spiętrzającą. Na "opadniętej" paliwa ma nie być, na wychylonej na maxa ma lać się piękną mgiełką w wielkich ilościach;] Jeśli jest inaczej wyślij do nich: https://www.facebook.com/KJetSpecialists/

    Troszkę daleko ale warto;]
     
  5. amatormechanik

    amatormechanik Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-10 17
    Postów:
    107
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Rzeszów
    Tak właśnie mam zamiar jutro zrobic. Zapomniałem o tej zworce żeby pompa cały czas podawała.
     
  6. amatormechanik

    amatormechanik Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-10 17
    Postów:
    107
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Rzeszów


    Chyba już wiem gdzie leży problem
     
    Ostatnio edytowano: 21-05 20
  7. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 306
    Docenione treści:
    557
    Miasto:
    Gdańsk
    haha w pustym zbiorniku;]

    Sprawdź jeszcze poziom oleju bo takie rzeczy się niestety zdarzają, że stan się podwaja lub potraja. O zatarciu nie wspomnę bo takie też miałem.....
     
  8. amatormechanik

    amatormechanik Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-10 17
    Postów:
    107
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Rzeszów
    Olej sprawdzałem. Wyciągnąłem pompę powymieniam podkładki żeby zlikwidować nieszczelności. Benzyny było ok 8 litrow tak jak na to patrzę.... To stan jak z fabryki

    Paliwo już idzie bez bąbli. Na włączonej pompie bez dotknięcia klapy wywala cały czas góra rozdzielacza
     

    Załączone pliki:

    Ostatnio edytowano: 21-05 20
  9. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 306
    Docenione treści:
    557
    Miasto:
    Gdańsk
    czyli operacja się udała pacjent (rozdzielacz) nie przeżył;/
     
  10. amatormechanik

    amatormechanik Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-10 17
    Postów:
    107
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Rzeszów
    Jeszcze spróbuję go zreanimowac
     
  11. amatormechanik

    amatormechanik Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-10 17
    Postów:
    107
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Rzeszów
    [​IMG] Udało się ożywić pacjenta. Teraz tak zaworki w nim przepuszczają wtryski też ciekawe[​IMG][​IMG]

     
  12. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 306
    Docenione treści:
    557
    Miasto:
    Gdańsk
    no i tak być powinno. Ja dodatkowo sprawdzam wydajność układu na poszczególnych wtryskiwaczach wkładając każdy po kolei do osobnych słoików i w 3 trybach badam wydajność wtrysków. Bieg jałowy zwykle wetknięta opaska zaciskowa pod klapę spiętrzającą, potem połowa mocy czyli wetknięty śrubokręt i trzonek od młotka na pełną moc. Tak by uzyskać pogląd jak leją wtryski i czy podają równe dawki często nie jest w kolorowych barwach....
     
  13. amatormechanik

    amatormechanik Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-10 17
    Postów:
    107
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Rzeszów
    Teraz auto odpala ale kopci na biało jak czołg. Po dodaniu gazu gaśnie. Muszę jutro wsadzić wtryski do myjki i pomierzyć potem ile dają. Za cholerę nie mogę znaleźć jak można by to wyregulować śrubami pod rozdzielaczem. Rozumiem że ustawia się tam czas wtrysku. A te zaworki w rozdzielaczu na chodzącej pompie troszkę mi przepuszczają(na ciśnieniu bazowym 5 bar, kontrolne 5,4
     
  14. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 306
    Docenione treści:
    557
    Miasto:
    Gdańsk
    sam jesteś CZAS WTRYSKU.haha
     
  15. amatormechanik

    amatormechanik Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-10 17
    Postów:
    107
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Rzeszów
    Cisnienie. A jest możliwość jakoś to pomierzyć sprawdzić czy podaje określoną ilość w danym czasiei porównać to z jakimiś danymi? Wybacz ale pierwszy raz mam do czynienia z tym ustrojstwem
     
    Ostatnio edytowano: 25-05 20
  16. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 306
    Docenione treści:
    557
    Miasto:
    Gdańsk
    nie ma takich danych. My regulujemy na węch, kulturę pracy i odpalanie z zimnego a potem gorącego.

    Biały dym?? Może nowego papieża wybrali??

    Czy to oby coś nie tak czy może para wodna. hmm??
     
  17. amatormechanik

    amatormechanik Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-10 17
    Postów:
    107
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Rzeszów
    Raczej coś nie tak. Kłęby dymu... Papież chyba stary. Czyli tak ustawiam wtryski na mniej więcej równo później regulacja czyli wypełnienie, bieg jalowy sprawdzeniedsprawdzenie eha i potencjometru?
     
  18. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 306
    Docenione treści:
    557
    Miasto:
    Gdańsk
    potencjometru nie ruszaj. Odpalasz auto i śrubką schowaną koło klapy w takim otworze skręcasz szukając momentu w którym silnik zaczyna uspokajać bieg jałowy i przestaje walić nieprzepalonym paliwem, następnie jest moment w którym silnik zaczyna pracować nieregularnie. Każdy z tych etapów sprawdzam gasząc auto i po kilku małych minutach odpalam ponownie. Na ubogiej może nie odpalić. Wracam regulacją tak by odpalił i pracował spokojnie.
     
  19. amatormechanik

    amatormechanik Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-10 17
    Postów:
    107
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Rzeszów
    Wtryski wyczyszczone. Pomiar na całkowicie otworzonej klapie w ciągu minuty:
    1 200ml
    2 100ml
    3 250ml
    4 275ml
    5 240ml
    6 320 ml
    7 200ml
    8 230ml
    Znalazłem stronę na której podane są wartości rozpylania tyle że dla 6 cylindrów a:
    Prędkość jałowa 4 ml/min
    Klapa w połowie 30 ml/min
    Klapa na full 100ml/min
     
  20. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 306
    Docenione treści:
    557
    Miasto:
    Gdańsk
    pytań chyba nie masz już;] zamień wtryski pod kontem poprawnej pracy rozdzielacza a jeśli dalej będą duże różnice wtryski do wymiany. I nie zastanawiaj się czy wymienić czy może nie bo ułatwisz sobie ich wymianą życie....