• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Kia Niro HEV 2016-2017 (ewentualnie alternatywa)

Merowing88

Nowy
Dołączył
7.02.2021
Postów
2
Punktów
0
Witam!

Poszukuję ekonomicznego samochodu w typie SUV / crossover. Na ten moment najbardziej przypadły mi 2 modele benzynowe Kia: Niro i Sportage. Dystanse miesięczne: 200km miasto, 800km trasa. Co prawda hybryda jest na miasto ale w trasie zachowywać się będzie jak zwykły benzyniak z tego co kojarzę a ponadto nie ma dwumasy i turbo co podnosi koszty ewentualnych napraw.
Ostatnio jestem poważnie zainteresowany zakupem Niro HEV z 2016r. w wersji L.

Zaczął mnie zastanawiać jednak fakt ze posiadam miejsce parkingowe na zewnętrznym parkingu pod blokiem w związku z czym auto w zimie cały czas będzie narażone na ujemne temperatury - a gdzieś przeczytalem że dla Niro optymalna temperatura "przechowywania" to 20-22*C... W związku z tym mam prośbę do użytkowników lub znawców tematu o odpowiedź na kilka pytań:

1. Czy trzymacie swoje Niro na parkingu całorocznie, bez żadnego zabezpieczenia przed niskimi temperaturami/warunkami atmosferycznymi 24h/7?
2. Jaki ma to wpływ na baterię trakcyjną i akumulator 12V?
3. Czy w takich warunkach żywotność baterii w znacznym stopniu skraca się, gdzieś przeczytałem na angielskim forum że bateria wytrzyma do 6 lat takiego traktowania a potem wymiana za duże pieniądze....
4. Co w przypadku gdy naładowanie baterii trakcyjnej i akumulatora 12V spadnie do 0% - np po dlugim czasie nieużywania? (przewiduję, że dość często, po 2 tygodnie albo dluzej będzie nieużywana stała)


Ponadto ktoś ma jakieś negatywne doświadczenia z tym samochodem skreślające go z listy pojazdów w miarę bezawaryjnch i tanich w kosztach napraw?
Pozdrawiam!
 

slaweuszek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.04.2018
Postów
1899
Porady
3
Punktów
398
Wiek
47
Miasto
Gorzów Wielkopolski
Co w przypadku gdy naładowanie baterii trakcyjnej i akumulatora 12V spadnie do 0% - np po dlugim czasie nieużywania? (przewiduję, że dość często, po 2 tygodnie albo dluzej będzie nieużywana stała)
Może nie do końca na temat, ale ... po Ci auto, które dwa tygodnie lub dłużej będzie stało nieużywane ?
 

Merowing88

Nowy
Dołączył
7.02.2021
Postów
2
Punktów
0
Ogólnie mam rower dla siebie, ale żona... :) chce do rodziny raz w niesiacu jeździć w obie strony 700km :) Na autobusy i pociągi straciła ochotę :)
Poza tym z racji że ceny MPK poszły w górę to do pracy w brzydką pogodę będzie taniej i bardziej komfortowo się dostać :)

Dla mnie najbardziej by się tylko przydało żeby dojechać do Chorwacji na wakacje raz w roku i wrócić spokojnie bez obaw o kosztowne awarie w trasie
 
Ostatnia edycja:

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1796
Punktów
381
Miasto
Podkarpacie
Zakup hybrydy lub elektryka w twoim przepadku nie ma sensu - długie postoje są zabójcze dla akumulatora 12v , jest zarzynany w szczególności zimą . Poszukaj kia sportage III 2.0 MPI z 5 biegową skrzynia manualna (2010-2014) .
PS.: Suv będzie bardziej paliwożerny niż samochód typowo miejski . Jak chcesz samochód ekonomiczny to kup z stajni kia model RIO .
 

Komornik

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
2.02.2014
Postów
1522
Punktów
423
Wiek
36
powiedziałbym ci żeby kupić najtańszy najmniej wypasiony samochód jak ma więcej stać niż jeździć ale dowaliłaś ta Chorwacja :)
 

MonikaKon

Nowy
Dołączył
14.06.2022
Postów
4
Punktów
0
@MonikaKon To zależy którą odmianę niro . Czy czystą hybrydę , czy hybrydę plug-in czy e-niro czyli czysty elektryk .
Myślimy o 1,6 PHEV Vision DCT (plug-in). Mam ok 16 km dziennie w jedna str do pracy a przesiadamy się obecnie z Tourana który zaczął częste romanse z warsztatem .. wiec próbujemy nie wsiąść na bombę jaką, w sumie, okazal sie Touran (staruszek z 2008). Dzięki
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1796
Punktów
381
Miasto
Podkarpacie
To plug-in będzie ok . Silnik i tak raz na tydzień przez 5 minut się odpali ale 95% będziesz jeździć na prądzie pod warunkiem że masz gdzie naładować baterie .
 

MonikaKon

Nowy
Dołączył
14.06.2022
Postów
4
Punktów
0
To plug-in będzie ok . Silnik i tak raz na tydzień przez 5 minut się odpali ale 95% będziesz jeździć na prądzie pod warunkiem że masz gdzie naładować baterie .
Dzięki za odpowiedz ! Jeszcze jedno pytanko :) na co trzeba zwrócić uwagę kupując takie auto? I tu mam między innymi na na myśli jaki przebieg takie auto powinno najlepiej mieć, jeśli auto z 2018? Dzięki
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1796
Punktów
381
Miasto
Podkarpacie
Podstawa to porządna diagnostyka komputerowa i przejazd na prądzie by potwierdzić pojemność baterii .
 

Komornik

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
2.02.2014
Postów
1522
Punktów
423
Wiek
36
Blacharka czy nie był lepiony
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1796
Punktów
381
Miasto
Podkarpacie
Jak będzie na 7 letniej gwarancji to nie będzie lepiony . Jak sprzedawca będzie twierdził że ni ma gwarancji to albo lepiony albo rzeczywisty przebieg jest wyższy jak 150 tys. km .
 
Do góry Bottom