• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

KIA RIO 1.1 CRDI 75KM - odpala dokładnie po 10 sekundach - MAGIA :)

Jasonek1

Początkujący
Dołączył
19.08.2020
Postów
7
Punktów
0
Wiek
40
Witam, do niedawna, przez kilkanaście lat, prowadziłem warsztat motocyklowy i z racji tego pomyślałem, że z autem tez dam sobie radę jakby co i dotąd tak było ale problem, który teraz pojawił mi się z autem przerósł mnie i innych, otóż:
Moja KIA RIO III 1.1 CRDI po awaryjnej wymianie rozrządu, gdzieś w trasie w Polsce na mazurach, w pewnym warsztacie, odpala teraz dopiero po odczekaniu ok. 10 sekund po zgaszeniu silnika i całkowitym skręceniu kluczyka na OFF, wtedy, po tych 10 sekundach, słychać pyknięcie jakiegoś przekaźnika w puszce bezpieczników obok akumulatora (najprawdopodobniej przekaźnik nr 5 "przekaźnik sterowania silnika") i po tym pyknięciu można dopiero ponownie auto normalnie odpalić. Innych problemów nie ma, auto normalnie jeździ i trzyma wolne obroty, w tym roku byłem nim na wczasach zagranicą. Mechanicy załamują ręce, byłem już u 9 mechaników i po prostu każdy z nich odpadał - przyznawał, że nie umie tego naprawić co jest chyba rzadkością, komputer nie wykazuje żadnych błędów.
Ponowne odpalenie możliwe jest dokładnie po odliczeniu do 10-ciu za każdym razem :). Tak samo jest jak auto zgaśnie na systemie START/STOP - to już też nie odpali od razu - dlatego jeżdżę z wyłączonym tym systemem. Czy możliwe, że mechanik od rozrządu coś źle poskręcał?
 

Jasonek1

Początkujący
Dołączył
19.08.2020
Postów
7
Punktów
0
Wiek
40
2014
Nadmieniam, że ci mechanicy z mazur próbowali coś robić ale nie dali rady..... przeprosili.... tylko
 
Ostatnia edycja:

Jasonek1

Początkujący
Dołączył
19.08.2020
Postów
7
Punktów
0
Wiek
40
Acha.... ale można to zaprogramować? Bo słyszałem, że te sterowniki KIA są nierozbieralne, zalane czymś.....
 

adam50

Gaduła
Dołączył
4.03.2020
Postów
81
Punktów
15
Wiek
49
Miasto
Gorzów wielkopolski
Radze zostawić w spokoju to oprogramowanie i wrócić do ponownego dokładnego ustawienia rozrządu i będzie dobrze miałem już taki przypadek dokładnie taki sam Trzeba założyć dobrej jakości blokady i ustawić na nowo Jeśli prędzej było ok auto nie miało tego problemu a po awaryjnej jak to napisałeś wymianie rozrządu problem powstał to tutaj jest kłopot Robiłem takie auto klient zwiedził kilka warsztatów szukali rozkradając ręce przyczyna była w złym ustawieniu rozrządu ponoć był ustawiony na blokady ponoć , po powtórnym ustawieniu na blokadach problem znikł .Wnioski nasuwają się same skoro wcześniej było ok a dobierał się ktoś do rozrządu i pow wymianie powstała taka usterka to tutaj tkwi problem bez sensu jest od razu doszukiwać się czegoś i od razu czepiać oprogramowania Należy wykluczyć dokładnie czy to co się robiło jest zrobione prawidłowo a dopiero dalej Powodzenia i na spokojnie
 

Jasonek1

Początkujący
Dołączył
19.08.2020
Postów
7
Punktów
0
Wiek
40
To mnie zaskoczyłeś..... a teraz ciekawostka: byłem dziś z tym problemem w ASO KIA.... diagnoza: Do wymiany komputer... koszt 5700 zł brutto! Kurcze, tylko gdzie iść w Krakowie z tym rozrządem żeby było dobrze, do ASO?
 

adam50

Gaduła
Dołączył
4.03.2020
Postów
81
Punktów
15
Wiek
49
Miasto
Gorzów wielkopolski
Nie słuchaj panów z ASO oni najchętniej by tylko wszystko wymieniali a to kompletna bzdura po przez nawet rozsypany rozrząd komputer się nie uszkadza A jeśli nawet sterownik by się wysypał oprogramowanie zawsze można wgrać nowe to też nie stanowi specjalnie problemu i to nie jednemu z tego portalu Porządny warsztat który zajmuje się Koreańczykami i nie tylko zapewne ma blokady do tego silnika po prostu podzwoń popytaj Z całym szacunkiem dla ciebie i tego auta to tylko kia a nie prom kosmiczny .Jeśli będziesz potrzebował wgrać program i sprawdzić komputer spoko mogę pomóc a nawet ustawić ci ten rozrząd ale ja jestem z Lubuskiego i to dla ciebie spory kawałek drogi no ale wazie W służę pomocą

Mam nadzieję że przy wymianie wymienili ci kompletny zestaw rozrządu zarówno koła zębate jak i łańcuszki ślizgi i napinacze
 
Ostatnia edycja:

Jasonek1

Początkujący
Dołączył
19.08.2020
Postów
7
Punktów
0
Wiek
40
Dzięki za informacje i pomoc.... ślizgi musieli wymienić bo były popękane, łańcuch też był nadpęknięty, ale to wszystko juz nie ważne.... tak jak temat zacząłem słówkiem "...MAGIA" to teraz muszę powiedzieć, że doszło do CUDU :). Auto się samo naprawiło...... dziś rano jak jechałem do pracy zapomniałem wyłączyć system autostop, no i w pewnym momencie auto mi zgasło - oczywiście w korku na skrzyżowaniu - pot mnie zalał bo 10 sekund będzie przeze mnie blokada drogi zanim uda się odpalić, ale z rozpędu, zamiast jak zwykle odczekać te 10 sekund kluczyk przekręciłem od razu od zgaszenia i..... odpalił odrazu! Oczywiście zaraz pojechałem na testy i wszystko wróciło do normy... kilkanaście razy gasiłem silnik i zaraz odpalałem i gra.... działa też autostop, normalnie odpala na pedał zaraz po zgaszeniu..... a jeszcze w niedzielę sprawdzałem i było wszystko do dupy.... Cieszę się więc, że wszystko gra, ale nie daje mi spokoju to co mogło być tego przyczyną...... nie będę mógł spać....
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
978
Punktów
73
Miasto
Nowy Sącz
Po prostu przez przypadek komputer sam wrócił do ,,ładu,,przypomniał sobie:) w ASO byli na prawie dobrym tropie,prawie,Ja też kiedyś przez zupełny przypadek,,naprawiłem,, światła awaryjne w Sharanie,jechałem 400 km na nich,ni cholery nie mogłem ich wyłączyć,wystarczyło tylko włączyć ogrzewanie tylnej szyby i natychmiast przestały mrygać a problem juz nigdy się nie pojawił.Dlatego warto mieć wpięty w gniazdo zapalniczki Memory Safer,po nauczeniu go oprogramowania i schowaniu do schowka można go użyć w takich sytuacjach,widzę jednak,że KIE to przyjazne kierowcom auta.
 

blayders

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
10.10.2018
Postów
876
Punktów
182
Miasto
Podkarpacie
Nie cud tylko sterownik sinika chwilowo ozdrowiał . Zacznij rozglądać za używanym sterownikiem silnika . Napawano teoria z rozrządem upadła :)
 

Jasonek1

Początkujący
Dołączył
19.08.2020
Postów
7
Punktów
0
Wiek
40
Sterownik sterownikiem i to już przerabiałem, jak mi wtedy w ASO zaśpiewali 5700 zł :) O ile można znaleźć sterownik o identycznych numerach co mój to już kogoś kto by go przeprogramował ni ma.... mówią, że to sterownik KIA więc jest w środku zalany i nie można go podpiąć do programatora...... - gdzie dzwoniłem o programowanie sterownika (a nawet w 2 miejscach byłem) to wszędzie wpierw pytali: BOSCH czy KIA - na moją odpowiedź KIA mówili: "spier....aj" :)
 

blayders

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
10.10.2018
Postów
876
Punktów
182
Miasto
Podkarpacie
To szukaj zestawu startowego : sterownik , moduł immo oraz kluczyki .
 

adam50

Gaduła
Dołączył
4.03.2020
Postów
81
Punktów
15
Wiek
49
Miasto
Gorzów wielkopolski
Nie ma potrzeby szukania zestawu startowego , wybacz ale Kompletną bzdurą jest że nie ma możliwości przeprogramowania .Jest bo to robiłem o szczegółach nie będę sie rozpisywał a to że sterownik jest w środku zalany to normalne i jest tak nie tylko Kia to żadna nowość .Panowie którzy głównie zajmują się Boschem zwyczajnie nie chce i im sie pogłówkować bo to czasochłonne a kasa ta sama co za Boscha gdzie szybciej i prościej Najłatwiej było by kupić zestaw startowy ale nie będzie tanio , po za tym nawet po zakupie takiego zestawu i tak logicznie myśląc będą różnicę w danych auta jakie każdy wie kto zajmuje się elektroniką samochodową
 

blayders

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
10.10.2018
Postów
876
Punktów
182
Miasto
Podkarpacie
Wklej zdjęcie naklejki na sterowniku silnika , sprawdzę czy faktycznie jest to takie problematyczne .
PS.: adam50 -
Radze zostawić w spokoju to oprogramowanie i wrócić do ponownego dokładnego ustawienia rozrządu
Czy zajmujesz się na co dzień elektronika samochodową - powątpiewam . Dobrze , że Jasonek1 nie posłuchał ciebie bo był by w plecy za robotę rozbierania rozrządu .
 

Jasonek1

Początkujący
Dołączył
19.08.2020
Postów
7
Punktów
0
Wiek
40
oto naklejka
 

Załączniki

  • IMG_1472.jpg
    IMG_1472.jpg
    147,9 KB · Wyświetleń: 8

adam50

Gaduła
Dołączył
4.03.2020
Postów
81
Punktów
15
Wiek
49
Miasto
Gorzów wielkopolski
Do ,,blayders ,, gdy bym nie zajmował się elektroniką a tym bardziej tego nie robił nie pisał bym o tym , to czy powątpiewasz że zajmuję się auto -elektroniką to twoja sprawa ja na pewno nie mam zamiaru ci czego kol-wiek udowadniać .A nawiązując do problemu ,, Janoska 1 ,, sugerowałem dokładne sprawdzenie rozrządu skoro problem taki pojawił się po wymianie rozrządu a przed było ok i auto zachowywało się normalnie sama logika podpowiada że problem może tkwić tam , tym bardziej że z takim przypadkiem miałem już do czynienia gdzie klient przyprowadził takie auto właśnie po wymianie rozrządu gdzie zaczęły się dziać takie cuda stąd moje sugestie co do sprawdzenia rozrządu u mojego klienta okazało się że został wymieniony tylko jeden łańcuszek bez kuł zębatych itd .Po wymianie kompletnego zestawu rozrządu auto pracuje do dziś prawidłowo . Jeśli chodzi o przeprogramowanie takiego sterownika i zajmujesz się elektroniką to wiesz doskonale że choć to nie jest łatwe i jest trochę z tym zabawy ale żaden to wyczyn i żadna nowość Po za tym nie myli się tylko ten co nic nie robi ,i w myśl zasady że jeśli naprawiało się coś i po naprawie auto chodzi gorzej to warto sprawdzić czy nie popełniło się błędu przy osuwaniu usterki .Tym bardziej że jeśli tak jak Janosek 1 nie robił tego sam i może się nieznań to nigdy nie wiadomo czy mechanik który robił ten rozrząd zrobili to prawidłowo .Nie będę odnosił się więcej do tego tematu sądzę że jasno wyraziłem swoje zdanie pozdrawiam
 

blayders

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
10.10.2018
Postów
876
Punktów
182
Miasto
Podkarpacie
Sterownik to Delphi DCM3.7AP . Wykorzystywany przez opla , chevrolet , gm , sangyong , kia , hyunday . By go z czytać potrzebuje niestety oryginalny interfejs np.: kess lub temu podobny a nie chiński ryż dlatego mało kto się tego czepi bo większość jedzie na chińszczyźnie .
Tak wygląda w środku .

adm50 - typowa logika klienta z koro był robiony rozrząd i po robocie samochód nie działa to mechanik spier.... i nie dopuszczenie do świadomości że coś samo z siebie mogło się wysraść inne bez powodu w szczególności jak jest zrobione przez firmę delphi albo magneti marelli .
 

Załączniki

  • P1040416.JPG
    P1040416.JPG
    4,7 MB · Wyświetleń: 18
Ostatnia edycja:
Do góry Bottom