• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Kia Soul głowica, zatarty kanalik olejowy

Piotr_ek1

Początkujący
Dołączył
24.09.2019
Postów
6
Punktów
0
Witam wszystkich, jakiś czas temu w czasie jazdy po autostradzie straciłem moc i nie mogłem odpalić auta. Okazało się, że przeskoczył rozrząd. W związku z tym musiałem zrobić mały remont silnika, ale po remoncie okazało się, że samochód chodzi tak głośno jak stary Diesel. Mechanik stwierdził, ze to popychacze, ale po sprawdzeniu okazało się, że to kanalik olejowy przy kole zmiennych faz rozrządu się zatarł i olej leci obok Variatora (nie znam się na tym jakoś szczególnie). Czy ktoś miał podobny przypadek? Z tego co mi powiedział mechanik jedynym rozwiązaniem jest zakup nowej głowicy. Na allegro widziałem używane głowice, ale nie wiem czy w używanej problem nie będzie identyczny. Ma ktoś jakiś pomysł? Auto to KIA Soul I, 2011, benzyna 1.6 124/126KM na wtrysku pośrednim.
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5872
Porady
1
Punktów
2675
Albo mechanik powiedział ci coś innego, a ty zrozumiałeś jak zrozumiałeś...:meh:czyli nic i to powielasz...:meh:
Natomiast jak powiedział ci tak dokładnie jak piszesz- to zdecydowanie powinieneś zmienić mechanika...:bored:

Osobiście obstawiam to pierwsze...:D
 

Piotr_ek1

Początkujący
Dołączył
24.09.2019
Postów
6
Punktów
0
Wyraźnie użył słowa zatarty, może chodziło o zablokowany, bo to wydaje mi się już bardziej prawdopodobne, jeżeli olej nie dochodzi tam, gdzie powinien, choc też głowy za to nie daje.
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5872
Porady
1
Punktów
2675
Weź ty się najpierw dowiedz na 100% co zostało faktycznie uszkodzone, a nie będziesz się domyślał i dukał...:banghead:
VelvetyNaturalChimpanzee-size_restricted.gif bba0839815_.jpg
 

Piotr_ek1

Początkujący
Dołączył
24.09.2019
Postów
6
Punktów
0
Dziękuję za rzeczową odpowiedź, a jaka jest ewentualna metoda naprawy? W sensie co dokładnie należałoby wymienić?
 

Piotr_ek1

Początkujący
Dołączył
24.09.2019
Postów
6
Punktów
0
Dla pewności zadzwoniłem jeszcze raz do mechanika i stwierdził, że wałek jest jeszcze ok, ale sam kanalik olejowy jest głębszy (użył słowa wytarty) i olej ucieka na boki a nie koło zmiennych faz rozrządu, które się przez to zatarło.
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2831
Punktów
968
Miasto
Radom
Dla pewności zadzwoniłem jeszcze raz do mechanika i stwierdził, że wałek jest jeszcze ok, ale sam kanalik olejowy jest głębszy (użył słowa wytarty) i olej ucieka na boki a nie koło zmiennych faz rozrządu, które się przez to zatarło.
Inaczej, łożyusko (siedlisko) wałka wyru..ne (rozbite). Czyli głowica śmieć.
 

motorynka

SuperMechanior
Dołączył
22.05.2016
Postów
362
Punktów
86
Miasto
mazowieckie
woziłem blok silnika na osiowanie otworów wału ,możliwe że tu też da się coś zrobić , ale to już pytanie do szlifierzy , pytał bym kilku bo mozliwe ze nie wszyscy to robią
 

Piotr_ek1

Początkujący
Dołączył
24.09.2019
Postów
6
Punktów
0
Używaną po regeneracji widziałem na allegro za 1200, bez regeneracji od 550 zł. Do ASO to chyba nie ma co dzwonić, bo pewnie głowica będzie kosztować tyle ile jest warte to auto. Jak dobrze rozumiem rozbicie siedliska wału zostało spowodowane przeskoczeniem rozrządu?
 
Do góry Bottom