• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Kia sportage. Nie startuje po kasowaniu błedów.

dzon4xx

Nowy
Dołączył
26.11.2020
Postów
4
Punktów
0
Wiek
28
Czesć. Opiszę tutaj mój problem, może ktoś podsunie mi pomysł co robić z tym dalej.

Samochód to:
Kia sportage III 2012 xl 2.0 crdi w automacie.

Film z próby odpalenia:
https://photos.google.com/share/AF1...?key=UURmeXdmLUs1SkR5anBEVGwxMFpINllqZVFvZjJB

Film z włączenia zapłonu:
https://photos.google.com/share/AF1...?key=TjMycmF4UGJWSENOMDNkSlpJRlo5RnJDcWphNGRn


Przebieg wydarzeń:
Po zmianie kół zapaliła mi się kontrolka od TMPS. Stwierdziłem, że podłącze interfejs obd2 "ELM327 OBD2 Konnwei Bluetooth 3.0" i zbadam dokładniej temat. Do diagnostyki użyłem aplikacji car scanner. Faktycznie w pamięci był błąd C1664 związany z TPMS, który wykasowałem. Operacja przebiegła prawdiłowo, kontrolka zgasła. Nadszedł więc czas na test podczas jazdy i zobaczenie czy kontrolka nie zapali się ponownie. Tutaj dochodzi kolejny wątek. W trakcie działania z OBD rozładował mi się kluczyk (z powodu zimna). Miałem, już tak wcześniej i wystarczyło chwile potrzymać kluczyczyk w dłoniach aby odpalić auto. Po kilkunastu sekundach ogrzewania kluczyka byłem w stanie podjąć próbę odpalenia auta. I tutaj niespodzianka. Zapaliły się dodatkowe kontrolki widoczne na filmie: check engine, olej, eps, kontrola trakcji, akumulator, immobilizer a komputer nie pozwala na zapłon i słychać tylko klikanie (może to dźwięk jakiegoś przekaźnika?)

Podjęte operacje:
Próbowałem odpinać klemy akumulatora i zwierać je aby rozładować wszystkie układy w samochodzie.
Sprawdziłem napięcie akumulatora. 12.34V więc chyba powinno być ok.
Wymieniłem też baterię w kluczyku ale to spowodowało tylko, że teraz samochód nie rozpoznaje kluczyka :/ rozkodował się.

Czy ktoś ma może jakiś pomysł, radę? Czy pozostaje mi laweta i serwis.
 
Ostatnia edycja:

blayders

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
10.10.2018
Postów
841
Punktów
179
Miasto
Podkarpacie
Nie chce krakać , ale coś podobnego miałem . Klient stwierdził , ze 50 zł za odczyt i kasowanie błędów to za dużo i kupił sobie kabelek na necie . Kabelek skasował więcej niż tylko błędy i trzeba było odtworzyć oprogramowanie silnika .
 

Vicia

SuperMechanior
Dołączył
26.12.2018
Postów
2363
Punktów
572
Wiek
34
Miasto
Centrum Kraju
Czesć. Opiszę tutaj mój problem, może ktoś podsunie mi pomysł co robić z tym dalej.

Samochód to:
Kia sportage III 2012 xl 2.0 crdi w automacie.

Film z próby odpalenia:
https://photos.google.com/share/AF1...?key=UURmeXdmLUs1SkR5anBEVGwxMFpINllqZVFvZjJB

Film z włączenia zapłonu:
https://photos.google.com/share/AF1...?key=TjMycmF4UGJWSENOMDNkSlpJRlo5RnJDcWphNGRn


Przebieg wydarzeń:
Po zmianie kół zapaliła mi się kontrolka od TMPS. Stwierdziłem, że podłącze interfejs obd2 "ELM327 OBD2 Konnwei Bluetooth 3.0" i zbadam dokładniej temat. Do diagnostyki użyłem aplikacji car scanner. Faktycznie w pamięci był błąd C1664 związany z TPMS, który wykasowałem. Operacja przebiegła prawdiłowo, kontrolka zgasła. Nadszedł więc czas na test podczas jazdy i zobaczenie czy kontrolka nie zapali się ponownie. Tutaj dochodzi kolejny wątek. W trakcie działania z OBD rozładował mi się kluczyk (z powodu zimna). Miałem, już tak wcześniej i wystarczyło chwile potrzymać kluczyczyk w dłoniach aby odpalić auto. Po kilkunastu sekundach ogrzewania kluczyka byłem w stanie podjąć próbę odpalenia auta. I tutaj niespodzianka. Zapaliły się dodatkowe kontrolki widoczne na filmie: check engine, olej, eps, kontrola trakcji, akumulator, immobilizer a komputer nie pozwala na zapłon i słychać tylko klikanie (może to dźwięk jakiegoś przekaźnika?)

Podjęte operacje:
Próbowałem odpinać klemy akumulatora i zwierać je aby rozładować wszystkie układy w samochodzie.
Sprawdziłem napięcie akumulatora. 12.34V więc chyba powinno być ok.
Wymieniłem też baterię w kluczyku ale to spowodowało tylko, że teraz samochód nie rozpoznaje kluczyka :/ rozkodował się.

I na końcu tej opowieści jak zwykle była sraczka z obstrukcją i biegunką razem wzięte wszystko w kupę...
H.j że nie na temat j.e mnie to ale śmiem twierdzić że niektórzy ludzie forum mechaników traktują jak forum np.wsk i będzie odp. Taka że weź pilniczka pod szlifuj tam przykrec tam papierkiem ściernym przetrzyj tu i silnik odpali aj tam mało tego będzie chodził jak dzik w kartoflach....niech robią to ci co mają do tego odpowiedni sprzęt oprogramowanie itp a później fama w środowisku że ło ten h.j z.bal nic nie zrobił piniundz wziuł ...to mechaniki h.e... aj kuzwa koniec świata się zbliza
 

dzon4xx

Nowy
Dołączył
26.11.2020
Postów
4
Punktów
0
Wiek
28
Problem rozwiązany.

Przy zabawie z interfejsem obd stałem na światłach. Jako, że akumulator na nowy nie wygląda to po prostu rozładował się na tyle, że nie mogłem już odpalić ale nie tak bardzo, żeby zapłon nie działał. Dźwięk cpykania, który słychać na filmie to odgłos bendiksa rozrusznika.
 
Do góry Bottom