Dzien dobry wszystkim
Mam rozterke na temat klimy climatic.
Dzis grzebałem przy skodzie fabii z takim oto systemem klimatyzacji, auto z roku 2003. Wiem,ze climatic to system klimatyzacji tzw. półautomatycznej-jest pokretło do ustawienia temperatury i przycisk A/C. To ubozsza wersja climatronika montowana w wielu skodach oraz grupie vw. Teraz w skrócie przedstawie fakty:
Spreżarka bez sprzegła elektromagnetycznego (pracująca na stałe, sterowana zaworkiem wbudowanym w pompe za pomoca wypełnienia sygału)
Panel zintegrowany ze sterownikiem i pokrętłami oraz czujnikiem temperatury powietrza
Presostat napieciowy 3 piny
W obwodzie sprezarki jest też moduł wentylatorów (pod akumulatorem) oraz czujnik w zderzaku(temperatura zewnetrzna)
Ilośc czynnika to 550gram (wymagana ilość)
Sprężarka smarowana zewnetrznie.
Problem jest takiej natury,ze sprężarka nie startuje. Zrobiłem przegląd instalacji, zalazłem ugnite wiązki idace do klimatyzacji, które wymieniłem. Panel klimatyzacji także wyzionął ducha(być moze jako skutek zwarć w instalacji) Poszła dioda 9A i upaliło fragment płytki z elementami smd. Panel podłozyłem z innej fabii. Skutecznie steruje temperaturą ciepłe/zimne(regulacja jest elektroniczna pokretłem); skutecznie steruje obiegiem wewnetrznym, jednak nie chce załaczyć sprężarki. Zapala się kontrolka na przycisku, lecz na wyjsciu z tyłu panelu nie pojawia się sygnał na zaworek, nie startuja równiez wentylatory. Słowem nic sie nie dzieje. Czynnika jest równo 550gram, klima nie w vagu nie wyrzuca zadnych błędów. Z odczytów w blokach wyczytałem,ze czujnik w kabinie ma odczyt 23stopnie, w zderzaku 21stopni, co zgadzało się ze stanem faktycznym. Czujniki reaguja takze na ochładzanie i ocieplanie. Czujnik cisnienia nie wyrzuca błędu oraz pokazuje cisnienie 5,5bara na postoju oraz 8 bar na biegu jałowym. Moduł wentylatorów sprawny, przelutowany w razie "wu". Wg mnie nie ma się do czego przyczepić (jesli nie mam racji niech ktos mnie poprawi z szanownych kolegów)
Nasuwa się pytanie czy ten system bierze coś jeszcze pod uwagę aby załaczył sprężarke?
Oraz drugie: Czy panel od innej fabii, mimo,ze identyczny nie wymaga może adaptacji?
Oczywiście sprężarka sprawdzana na krótko sygnałem o pełnym wypełnieniu podanym na zaworek bardzo ładnie pracuje i chłodzi.
Czy ktoś jest w stanie pomóc w tej zagadce?
Mam rozterke na temat klimy climatic.
Dzis grzebałem przy skodzie fabii z takim oto systemem klimatyzacji, auto z roku 2003. Wiem,ze climatic to system klimatyzacji tzw. półautomatycznej-jest pokretło do ustawienia temperatury i przycisk A/C. To ubozsza wersja climatronika montowana w wielu skodach oraz grupie vw. Teraz w skrócie przedstawie fakty:
Spreżarka bez sprzegła elektromagnetycznego (pracująca na stałe, sterowana zaworkiem wbudowanym w pompe za pomoca wypełnienia sygału)
Panel zintegrowany ze sterownikiem i pokrętłami oraz czujnikiem temperatury powietrza
Presostat napieciowy 3 piny
W obwodzie sprezarki jest też moduł wentylatorów (pod akumulatorem) oraz czujnik w zderzaku(temperatura zewnetrzna)
Ilośc czynnika to 550gram (wymagana ilość)
Sprężarka smarowana zewnetrznie.
Problem jest takiej natury,ze sprężarka nie startuje. Zrobiłem przegląd instalacji, zalazłem ugnite wiązki idace do klimatyzacji, które wymieniłem. Panel klimatyzacji także wyzionął ducha(być moze jako skutek zwarć w instalacji) Poszła dioda 9A i upaliło fragment płytki z elementami smd. Panel podłozyłem z innej fabii. Skutecznie steruje temperaturą ciepłe/zimne(regulacja jest elektroniczna pokretłem); skutecznie steruje obiegiem wewnetrznym, jednak nie chce załaczyć sprężarki. Zapala się kontrolka na przycisku, lecz na wyjsciu z tyłu panelu nie pojawia się sygnał na zaworek, nie startuja równiez wentylatory. Słowem nic sie nie dzieje. Czynnika jest równo 550gram, klima nie w vagu nie wyrzuca zadnych błędów. Z odczytów w blokach wyczytałem,ze czujnik w kabinie ma odczyt 23stopnie, w zderzaku 21stopni, co zgadzało się ze stanem faktycznym. Czujniki reaguja takze na ochładzanie i ocieplanie. Czujnik cisnienia nie wyrzuca błędu oraz pokazuje cisnienie 5,5bara na postoju oraz 8 bar na biegu jałowym. Moduł wentylatorów sprawny, przelutowany w razie "wu". Wg mnie nie ma się do czego przyczepić (jesli nie mam racji niech ktos mnie poprawi z szanownych kolegów)
Nasuwa się pytanie czy ten system bierze coś jeszcze pod uwagę aby załaczył sprężarke?
Oraz drugie: Czy panel od innej fabii, mimo,ze identyczny nie wymaga może adaptacji?
Oczywiście sprężarka sprawdzana na krótko sygnałem o pełnym wypełnieniu podanym na zaworek bardzo ładnie pracuje i chłodzi.
Czy ktoś jest w stanie pomóc w tej zagadce?