• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Klimatyzacja manualna raz chłodzi raz grzeje

gtszudi

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
18.08.2017
Postów
2619
Punktów
761
Wiek
33
Miasto
Pruszcz Gdański
spr cisnien , spr sprzegielka (luzu) itp itd tds cdti dci vti thp i tak dalej i tak dalej
 

pawel2406

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
9.08.2018
Postów
3429
Punktów
1441
Wiek
49
Miasto
łódź
właśnie -może jakiś czynnik !!
- co z tego ze rok temu nabita jak może sie gdzieś dziura zrobiła?
-podam przykład rano zakładałem skarpetki nie było dziury a wieczorem juz była? ciekawe kto ja zrobił ?
może mysz w bucie?:eek:
 

lukaszp93

Początkujący
Dołączył
9.06.2019
Postów
10
Punktów
0
Wiek
27
Witam,

Mam podobny problem z klimatyzacją manualną w Skodzie fabia 1.4 MPI z 2002.

Klimatyzacja chłodzi na max albo grzeje na max, nic pomiędzy, jak przekręcam pokrętło i jestem poza którąś połową to wchodzi max chłód albo max grzanie, na początek rozgrzebałem panel i znalazłem przepalony bezpiecznik, próbując zeskrobać trochę łącznik z osadu, odleciał on całkowicie, to może być przyczyna ?

upload_2019-6-10_20-23-53.png
Oprócz tego paruje przednia szyba, tak więc muszę coś zrobić z osuszaczem, ale to jeszcze nie powód że nie łapie temperatury..

Obstawiał bym raczej presostat a Wy ?

Pozdrawiam
 

lukaszp93

Początkujący
Dołączył
9.06.2019
Postów
10
Punktów
0
Wiek
27
Coś z klapami raczej.

Jak bede miał wiecej czasu w tygodniu to sprawdze klapy i silnik sterujący klapami obiegu otwartego / zamkniętego,
bo to może wcale nie przez osuszacz mi parują szyby tylko przez zamkniety obieg.
 

lukaszp93

Początkujący
Dołączył
9.06.2019
Postów
10
Punktów
0
Wiek
27
Dzisiaj rozebrałem schowek, dostałem sie do klap obiegu otwartego/zamknietego,
jedyne co zauważyłem to tylko że silniczek zszedł z zębatki, i obieg był cały czas otwarty, i ustawiłem silniczek tak jak powinien być.

Po złożeniu wszystkiego, odpaliłem klimatyzacje, następnie poprzekręcałem temperaturę raz w lewo raz w prawo czekając na reakcje silniczka regulacji klap,
za pierwszym razem zero reakcji cały czas zimne powietrze mimo ze ustawiłem na max hot ( węże nagrzewnicy były ciepłe), zgasiłem i odpalilem silnik jeszcze raz,
kolejna próba, gwałtowny ruch korbką z zimnego na ciepłe i klapa przeskoczyła na max hot i wiało tym razem ciepłe powietrze, potem spowrotem gwałtownie na zimne gwałtowany przeskok klapy i było zimne.

Po każdym przeskoku mogłem ustawiać pomalu z wyczuciem temperature, z ciepłej na zimniejszą, i z zimniejszej na cieplejsza.
( Czasami podczas jazdy itak wystepuje przeskok np z 22 stopni na max hot i na odwrót)

Tak więc co sądzicie na 80% Nastawnik klapy nawiewu/potencjometr ?/ 10% czujnik, /10%? panel ?
 
Ostatnia edycja:

toomii76

toomi
Dołączył
2.11.2014
Postów
12459
Punktów
6461
Miasto
turek
U mnie trochę mniej, ale za to duszno.

Miałem wczoraj klienta, że klima przestała chłodzić jakieś 3tyg temu. Podłączam maszynę, ciśnienie jest. Ściągam i 450g było na 550. Napelnilem i mówię klientowi odpalić i włączyć klime. No i nie chodzi. Wentylatory stoją. Idę do środka a klima wyłączona. Wciskam i działa. Pytam się gościa dlaczego nie włączył, a on mówi, że tym pokrętłem na środku się włącza i pokazał na regulację obrotów wentylatora.
Popatrzył się na mnie, złapał się za czoło i powidzial: ja pierdoole, co ja odwaliłem :banghead:

Hehe
 
Ostatnia edycja:
Do góry Bottom