• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Klucz dynamometryczny king tony a rozciąganie śruby nowej

DwaLitry

SuperMechanior
Dołączył
5.01.2019
Postów
146
Punktów
0
Wiek
34
Witam Panowie mam takie pytanie posiadam tak
sprawa ma się tak jak przykręcam np wał do dyfra dzisiaj to kupiłem 4 śruby oe bmw nowe e torx.3 śruby dokręciły się (85nm) i było kliknięcie natomiast czwarta kręci sie i dalej nic nie klika i już czułem że za bardzo ona się




dokręca a klucz i tak nie klika efektem było,ze śruba się rozciągnęła.. natomiast wkręcając tam jakąkolwiek ze starych śrub normalnie klika 85 natomiast nową wkręcając rozciąga...(łebki dobre) zmieniałem bo w jednej mi się ząbki z mojej winy uszkodziły to mówię kupie komplet czterech nowych

ta sama sytuacja z innym mocowaniem.Kupione dwie śruby oe bmw nowe i dwa otwory w jednym da się 77nm osiągnąć a w drugim 77 kręcac i czekając aż kliknie klucz to śruba klikła w pół.. ledwo żabką wykręciłem

co dziwne mam też klucz niedawno kupiony neo 65-350 bodajże i z ciekawości ustawiłem na nim również 85nm by dokręcić tą śrubę co king tony rozciąga uprzednio ja poluzowałem by na nowo skręcić i normalnie klikło wiec wziąłem king tony dla testu też 85nm ustawione i ten uznaje ,że trzeba kręcić aż by śruba w pół prysła.. natomiast stare śruby dokręca normalnie..
 
Ostatnia edycja:

Łukaszgd88

SuperMechanior
Dołączył
29.06.2021
Postów
274
Punktów
31
Witam Panowie mam takie pytanie posiadam tak
sprawa ma się tak jak przykręcam np wał do dyfra dzisiaj to kupiłem 4 śruby oe bmw nowe e torx.3 śruby dokręciły się (85nm) i było kliknięcie natomiast czwarta kręci sie i dalej nic nie klika i już czułem że za bardzo ona się




dokręca a klucz i tak nie klika efektem było,ze śruba się rozciągnęła.. natomiast wkręcając tam jakąkolwiek ze starych śrub normalnie klika 85 natomiast nową wkręcając rozciąga...(łebki dobre) zmieniałem bo w jednej mi się ząbki z mojej winy uszkodziły to mówię kupie komplet czterech nowych

ta sama sytuacja z innym mocowaniem.Kupione dwie śruby oe bmw nowe i dwa otwory w jednym da się 77nm osiągnąć a w drugim 77 kręcac i czekając aż kliknie klucz to śruba klikła w pół.. ledwo żabką wykręciłem

co dziwne mam też klucz niedawno kupiony neo 65-350 bodajże i z ciekawości ustawiłem na nim również 85nm by dokręcić tą śrubę co king tony rozciąga uprzednio ja poluzowałem by na nowo skręcić i normalnie klikło wiec wziąłem king tony dla testu też 85nm ustawione i ten uznaje ,że trzeba kręcić aż by śruba w pół prysła.. natomiast stare śruby dokręca normalnie..
King tony to nie wysokie loty, ale też nie plastikowa zabawka.
Więc, pytanie od dawna używasz tego klucza? Odpuszczasz sprężynę po użyciu?
A jeżeli masz wątpliwość co do jego działania to wyślij na wzorcowanie i wszystko się wyjaśni
 

tkk

Nowy
Dołączył
16.06.2021
Postów
4
Punktów
0
Witam Panowie mam takie pytanie posiadam tak
sprawa ma się tak jak przykręcam np wał do dyfra dzisiaj to kupiłem 4 śruby oe bmw nowe e torx.3 śruby dokręciły się (85nm) i było kliknięcie natomiast czwarta kręci sie i dalej nic nie klika i już czułem że za bardzo ona się




dokręca a klucz i tak nie klika efektem było,ze śruba się rozciągnęła.. natomiast wkręcając tam jakąkolwiek ze starych śrub normalnie klika 85 natomiast nową wkręcając rozciąga...(łebki dobre) zmieniałem bo w jednej mi się ząbki z mojej winy uszkodziły to mówię kupie komplet czterech nowych

ta sama sytuacja z innym mocowaniem.Kupione dwie śruby oe bmw nowe i dwa otwory w jednym da się 77nm osiągnąć a w drugim 77 kręcac i czekając aż kliknie klucz to śruba klikła w pół.. ledwo żabką wykręciłem

co dziwne mam też klucz niedawno kupiony neo 65-350 bodajże i z ciekawości ustawiłem na nim również 85nm by dokręcić tą śrubę co king tony rozciąga uprzednio ja poluzowałem by na nowo skręcić i normalnie klikło wiec wziąłem king tony dla testu też 85nm ustawione i ten uznaje ,że trzeba kręcić aż by śruba w pół prysła.. natomiast stare śruby dokręca normalnie..
Cześć!
Unikaj kluczy dynamometrycznych King Tony, grzechotek, wkrętaków, szczypiec także. Poza tym poziom cenowy tej średniej jakości firmy jest o dużo za duży. Czasem niektóre ceny są wyższe niż Gedore, BAHCO, Beta, Facom. Warunki gwarancji mają żadne. To co się najbardziej psuje nie wymieniają w ramach gwarancji. Kiedyś to robili i ceny były o wiele niższe, Cwaniactwo!
 

DwaLitry

SuperMechanior
Dołączył
5.01.2019
Postów
146
Punktów
0
Wiek
34
Panowie a zauważyłem jeszcze jedną rzecz mianowicie taki test jak dokręcam śrubę zawieszenia przykładowo 77nm i jeśli złapę jedną ręką za rekojeść a drugą trzymam za główkę klucza tutaj jak nasadkę się nakłada to rozciągnie śrubę natomiast jak trzyma się jedną ręką za rękojeść a drugą poniżej czy tam w połowie klucza to kliknie.. zaznaczyłem sobie nawet markerem śrubę gdzie klika 77nm a następnie złapałem za główkę klucza i jeszcze poszła.. natomiast nie łapiąc za główkę tylko tak w połowie lub poniżej połowy normalnie klika..
 

DwaLitry

SuperMechanior
Dołączył
5.01.2019
Postów
146
Punktów
0
Wiek
34
Panowie jednak są jakieś jaja.. sprawdziłem klucz drugi 65-350 neo taki za 250zł.. również przeciąga.. muszę dokręcić np te śruby 85nm natomiast dziwne jest to,że jak ustawię 80nm to dokręci.. kliknie jeden i drugi natomiast jak dam 83 to już ciągnie i ciągnie.. ta sama sytuacja na neo.. oba klucze praktycznie nowe

nowe śruby bmw kupiłem e torx.. twardość 10.9 i ciągnie.. A JAK MIAŁEM STARE ŚRUBY BMW to 85 normalnie dokręciło... gwint wygląda ok tam gdzie się wkręca nie skorodwany.. natomiast inne śruby zawieszenia jak np wózek itp dokręcam to normalne mi dokręca tyle ile ustawie..
 

Łukaszgd88

SuperMechanior
Dołączył
29.06.2021
Postów
274
Punktów
31
Panowie jednak są jakieś jaja.. sprawdziłem klucz drugi 65-350 neo taki za 250zł.. również przeciąga.. muszę dokręcić np te śruby 85nm natomiast dziwne jest to,że jak ustawię 80nm to dokręci.. kliknie jeden i drugi natomiast jak dam 83 to już ciągnie i ciągnie.. ta sama sytuacja na neo.. oba klucze praktycznie nowe

nowe śruby bmw kupiłem e torx.. twardość 10.9 i ciągnie.. A JAK MIAŁEM STARE ŚRUBY BMW to 85 normalnie dokręciło... gwint wygląda ok tam gdzie się wkręca nie skorodwany.. natomiast inne śruby zawieszenia jak np wózek itp dokręcam to normalne mi dokręca tyle ile ustawie..
Kolego, jeżeli klucze są nowe, a masz watpliwosci do ich działania to wyślij je na wzorcowanie. Jeżeli okaże się, że były źle skalibrowane, możesz domagać się rekompensaty w ramach gwarancji od producenta
 

DwaLitry

SuperMechanior
Dołączył
5.01.2019
Postów
146
Punktów
0
Wiek
34
spytam od razu tutaj by nie tworzyć nowego tematu

czy ten klucz


posiada podziałkę co 2nm? bo od 40 do 50 są tylko cztery kreski więc wychodziło by,ze co dwa?
 

DwaLitry

SuperMechanior
Dołączył
5.01.2019
Postów
146
Punktów
0
Wiek
34
tzn między kreskami będzie co 1nm? bo ze zdjęcia wychodzi,że kreski to jest niby co 2nm.. a mi chodzi by co 1 było
 

Łukaszgd88

SuperMechanior
Dołączył
29.06.2021
Postów
274
Punktów
31
Serio klucz robiacy cyk w tak dużym zakresie co 1nM? To musisz celować w coś innego ten ma dokładność +/-3 % więc przy 100 to jest 97-103 w rzeczywistości
 

DwaLitry

SuperMechanior
Dołączył
5.01.2019
Postów
146
Punktów
0
Wiek
34
hmm a powiedz mi czemu jak np dokręcam śrubkę nową i dałem 85nm to przeciąga jakby .. natomiast 82nm klika odpowiednio a jak dam 83 to już widać,że za dużo się ciągnie kluczem i rozciągnie śrubę ten sam efekt na dwóch kluczach natomiast gdy wkręcę stare śruby to normalnie 85 klika jeden i drugi :) dziwne bo.. np dokręcałem też łącznik elastyczny wału nowe śruby i nakrętki po 100nm i normalnie klikało zawsze.Przeciąganie zauważyłem tylko na śrubach łączących wał z dyfrem takie małe e torx 10.9 twardość.Z początku mówie coś z kluczem nie halo.Ale miałem pod ręką neo kupiony bo potrzebny był mi do dwóch śrub zakres 260nm a on ma 60do 350 bodajże.. i ustawiłem na nim 85nm i również ciągnął dalej.. śruby nowe oe bmw gwinty we flanszy dyfra wyglądają ok bez rdzy(czyściłem je nawet szczotką drucianą mini na wiertarce)

inne śruby np półoś do dyfra dokręca normalnie i klika

ps jeszcze taki klucz jest


tutaj jest podziałka co 1nm niby cena 500z hakiem beta 600 aczkolwiek nie wiem czy będę kupował bo jaja były by jakby betą czy gedore dokręcał te same śruby i też by ciągnęło dalej :)
 

DwaLitry

SuperMechanior
Dołączył
5.01.2019
Postów
146
Punktów
0
Wiek
34
Panowie a jeśli np śrubę nalezy dokręcić przykładowo 77nm a beta ma podziałkę co 2nm to wtedy albo wyjdzie 76 do dokręcenia albo 78 więć którą wartość lepiej wybrać?

ps zauważyłem,ze jest jeszcze klucz beta elektroniczny w cenie 600zł z hakiem ale nie wiem czy elektroniczny w tej cenie to coś warty

klucz własnie pasuje mi taki około 480mm długości.. bo proxxon,wera itp mają ponad 500
 

Łukaszgd88

SuperMechanior
Dołączył
29.06.2021
Postów
274
Punktów
31
Kolego tak szczerze i nie obrażając ani nie robiąc sobie jaj. Mam wrażenie, że trochę szukasz smaku w tyłku.
Samochód to maszyna a nie laboratorium, tak samo jak skręcając zawieszenie nie jesteś zegarmistrzem. I prawda jest taka, że zawsze jest przyjmowana tolerancja dokładności, tak samo jak klucz ma dokładność najczęściej +/-3-4%. Tak samo momenty dokręcania również, a że jest to liczone procentowo to działa tak, że im większa siła tym ta tolerancja jest większa. Nawet w dokumentacji najczęściej masz podany moment powiedzmy 100 nm+/-7.
Poza tym musisz mieć pewność, że masz podane właściwe momenty, a to tak naprawdę jedynie u producenta.
Prosty przykład i najczęściej rozbieżności są na dokręcaniu głowicy. Jak dostałem uszczelkę ajusy, śruby erlinga i odpaliłem auto datę to każdy z powyższych pokazywał inne wartości dokręcania.....także zależy jakie źródło, a we wszyatki potrzeba rozsądku i wyczucia.
Co do przeciągania śrub to wygląda to często tak, że mimo tego, że śruby są nowe i masz podany prawidłowy moment, może się okazać, że materiał w który wkręcasz śrubę jest "zmęczony", uszkodzony, skorodowany. Mimo tego, że wygląda ok i jest oczyszczony.
Czasem różnica między nowym a kilku letnim materiałem jest spora w jego strukturze, co zmienia jego wytrzymałość, plastyczność...... Choćby ze względu, na to, że działają na niego temperatury. Usuwanie korozji również zmienia kształt gwintu mimo tego, że go nie widać, te drobinki które zdrapujesz to części materiału, do tego może być tak, że wcześniej już ktoś użył za dużej siły i przeciągnął delikatnie gwint, albo było luźne i się rozbiło.
Także, przy dokręcaniu oprócz dynamometru, potrzeba wyczucia i zdrowego rozsądku.
 

DwaLitry

SuperMechanior
Dołączył
5.01.2019
Postów
146
Punktów
0
Wiek
34
kolego czyli klucz może być ok? np skręcałem łącznik elastyczny wału i tutaj musiały być nowe śruby i nakrętki.. wszystko 10.9 i każdą ładnie dokręcił.. po 100nm

natomiast jak wziąłem stary dyfer dla testu(są w nim dwa mocowania ) na taki tłumik drgań.. tis bmw tam są podane momenty dokręcania podaje 77nm i wkręcając nową z aso śrubę długą 10.9 na 77 rozciąga ją aż śruba pęka :) natomiast ustawienie momentu na 70.. powoduje,że dokręca ładnie..

tak samo z wałem do dyfra.. stare king tony kręcił po 85nm każdą.. ale że jedna mi się obrobiła mówię kupie wszystkie nowe.. 4 śruby 80zł.. i cyrk kręcę..kręce.. i 85 nie chce kliknąć.. jedna na cztery tylko klikła 85 reszta dalej leciała sobie i tak samo dopiero ustawienie na 82nm powoduje,że każdą nową dokręca ładnie..

i przeciąganie nie tylko było na king tony ale i NEO np dokręcam neo śrubę która ma 70nm.. neo klika .. po czym po prostu po sekundzie gdy sprawdzam jeszcze raz czy na pewno to już i neo jedzie dalej ... tyczy się to wkręcania głównie nowych oe śrub bmw w stare gwinty.. jak śruba stara od nowości.. to klika tyle ile producent podaje..
 

Kaftan

Początkujący
Dołączył
4.03.2021
Postów
20
Punktów
4
weź kup kilka zwykłych śrub z pełnym gwintem i nakrętki do tego M8 M10 M12 M14 M16 - np po 5 każdej obojętnie jaka twardość materiału, wyczytaj z tabeli momentów dokręcania jaki moment ma być do danej śruby o danej twardości. Dokręć i zobacz jeżeli dokręca bez zająknięcia każdą śrubę to masz potwierdzenie swojej teorii, jeżeli przeciąga gwinty to wyrzuć ten klucz bo szkody narobisz
 
Do góry Bottom