• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Klucz dynamometryczny

lukien

Nowy
Punktów
0
Witam, potrzebuje porady jaki klucz dynamometryczny kupić. Jestem młodym amatorem zapaleńcem, także nie chciałbym wydawać jakoś bardzo dużo kasy. Z drugiej strony wolałbym uniknąć kupowania szajsu za 50 zł, bo pewnie dokładniej i lepiej zrobiłbym to z ręki (nadmienię, że nie mam wyczucia w łapie :p). Zakres typowo do osobówek (świece, głowica itp) czyli chyba gdzieś 20Nm - 100Nm powinien być wystarczający (tak mi się wydaje). Znalazłem 3 sensowne modele, które wydaje mi się są złotym środkiem.
http://allegro.pl/tengtools-klucz-dynamometryczny-3-8-19-110nm-i3035222815.html
http://allegro.pl/jonnesway-t07110n-klucz-dynamometryczny-19-110nm-i3103872771.html
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny-3-8-19-110-nm-yt-0750-yato-i3106872083.html

Co o nich sądzicie? Jak o nie dbać, aby się nie rozkalibrowały szybko (słyszałem żeby nie przeciągać ich, oraz zerować po każdym użyciu)? Jakieś porady ? Z góry dziękuje bardzo za odpowiedź ;)

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Punktów
3342
Miasto
PZ
z tych trzech powyższych dla mnie najbardziej sensowna firma to jonnesway

james89

SuperMechanior
Punktów
23
Miasto
Opole
Wg mnie również jonnesway.
Mam tej firmy najmniejszy dynamometr, z tym,że działający zarówno na odkręcanie i dokręcanie. Jestem zadowolony.
Natomiast większego mam proxxona mc200, 40-200Nm, i tego mogę z czystym sumieniem polecić. Da radę go wyhaczyć w dobrych pieniądzach. Mój nowy kupiłem za 200zł.

Co do użytkowania, nie przeciągać klucza,czyli nie ciągnąc po kliknięciu. Kiedy nie będzie dłużej używany,należy go skręcić do minimalnej wartości zakresu. Czyli nie zerować,tylko w Twoim przypadku skręcić do 19Nm :)

Auto-Port

Zweryfikowany Mechanik
Punktów
361