1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Klucz pneumatyczny do.. 800..900zł

Dyskusja w 'Narzędzia i sprzęt warsztatowy' rozpoczęta przez użytkownika Al6ert, 3-11 18.

  1. Al6ert

    Al6ert Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-04 18
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Skierniewice
    Jak w temacie - jaki klucz pneumatyczny do mechaniki - piasty, koła zamachowe, belki i inne.

    Podobne tematy:
    https://forum-mechanika.pl/threads/wybór-klucza-pneumatycznego.7268/page-4
    https://forum-mechanika.pl/threads/klucz-pneumatyczny-yato-czy-ingersoll-rand.6398/
    https://forum-mechanika.pl/threads/klucz-pneumatyczny.11283/page-2

    Ogólnie z tego co wyczytałem:
    - asta (te tanie) dają radę (nienawidzę tego określenia)
    - yato 0953 podkręcone do 10atm w większosći przypadków się sprawdzają, na zakładach wulkanizacyjnych działają z rok lub dłużej
    ^^ obydwa klucze chińczyki, potrzebują dużo powietrza, z czasem tracą moc, cena przystępna
    - chicago pneumatic ponoć bardzo dobre, trzymają parametry, z tych wypatrzyłem CP7736 (900Nm), CP7748 (1250Nm)
    - HAZET 9012 M (1100Nm), 9012EL-SPC (1700Nm ??!!)

    Hazety trochę tańsze i wg opisu mocniejsze (w szególności ten 9012). Może coś innego polecicie.

    Klucze nie będą tłukły dzień w dzień. Zależy mi na mocnym kluczu (bo po cholerę mi klucz jak z dobrze zapieczoną śrubą/nakrętką będę się musiał szarpać przez pół dnia z pomocą rury i palnika..). Nie miałem nigdy pneumata więc nie mam "wyczucia". Chinoli chcę uniknąć bo co zaoszczędzę na sprzęcie to później sobie w brodę pluję.
    Sprawa robi się powoli pilna. Jakby z tych 900zł coś na nasadki zostało to byłoby miło.
     
  2. Devias

    Devias Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-06 13
    Postów:
    303
    Docenione treści:
    13
    Ja używam yato 0953 przy ciśnieniu właśnie ok. 8-10 atm na wężu 8mm od 2 lat na drugim stanowisku bez smarowania i właśnie powoli spada jego wydajność.., co jakiś czas jedynie mu dolewałem oleju lub był na wężu z olejem..

    Ogólnie całkiem spoko ten klucz jak za 400 zł, ale jeśli chcesz coś lepszego to wybierz Betę używam ją w sumie na co dzień i lepszego klucza nie widziałem..

    A jeśli będziesz miał śrubę zapieczoną, czy zaciśniętą (przeguby, czasem śruby koła) to nawet najlepszy pneumat (czy też elektryk) nie da rady, a rureczką to 2 minutki i odkręcone
     
  3. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 925
    Docenione treści:
    939
    Miasto:
    Lubliniec
    Używam hazeta
    Z racji małych rozmiarów jest bardzo poręczny
     
    pawel2406 lubi to.
  4. dzięcioł90

    dzięcioł90 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-05 16
    Postów:
    168
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    Biecz
    A jak z jego mocą? Daje rade? Czy duzo slabszy niz deklaruja?
     
  5. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 925
    Docenione treści:
    939
    Miasto:
    Lubliniec
    Mój jeszcze nie poległ na żadnej srubie od wału korbowego. 1200Nm i raczej tyle ma
     
  6. Devias

    Devias Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-06 13
    Postów:
    303
    Docenione treści:
    13
    Nawet przy Mercedes w168 diesel ? Śruba koła pasowego ?
     
  7. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    441
    Docenione treści:
    239
    Miasto:
    Wrocław
    Hazet 9012MT i Jumbo 9012EL-SPC dwa na warsztacie od ośmiu lat, nie używam i nie potrzebuje innych.
     
  8. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 925
    Docenione treści:
    939
    Miasto:
    Lubliniec
    W mercu jeszcze nie próbowałem ale myślę, ze czołg t34 rozkreci ma atomy. Na 10 atm dzik
     
  9. Al6ert

    Al6ert Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-04 18
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Skierniewice
    Wypisałem te najtańsze dla następnych czytających, nie mniej jednak wolałbym dołożyć stówkę czy ileś i mieć najtańszego CP czy Hazeta (i tak miałby większą moc niż te chińskie Nm).

    Wracając do tematu, szalka przechyla się w stronę Hazetów. Jak z częściami zamiennymi jakby coś pierdło w środku?
    Jak z zapotrzebowaniem na powietrze w stosunku do Chicago? Czy w te Nm Hazeta można wierzyć?
     
  10. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    441
    Docenione treści:
    239
    Miasto:
    Wrocław
    Nic jeszcze nie wymieniałem ( serwis polska lub RFN) powietrze minimum 10mm przewód
     
    toomii76 lubi to.
  11. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 925
    Docenione treści:
    939
    Miasto:
    Lubliniec
    W pudełku klucza hazet mam rysunek techniczny klucza i numer każdej części klucza

    .
     

    Załączone pliki:

    Al6ert lubi to.
  12. Al6ert

    Al6ert Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-04 18
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Skierniewice
    Czy 9012EL-SPC ma możliwość regulacji momentu ODKRĘCANIA?

    Węże mam 10mm (albo 8 albo 12) w środku - samoróbka. Sprawdzę, jakby co to dorobię.
    Jakie nasadki udarowe polecacie? King Tony będą okey (w zestawie)? Warto dokupić długie na sztuki?
     
  13. Al6ert

    Al6ert Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-04 18
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Skierniewice
    Nadal nie wybrałem, pomocy...
     
  14. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    441
    Docenione treści:
    239
    Miasto:
    Wrocław
    Hazet 9012MT jak dobrze poszukasz to dostaniesz dodatkowe wyposażenie do konserwacji klucza
     
  15. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 925
    Docenione treści:
    939
    Miasto:
    Lubliniec
    Bier hazeta. Klucz wielkości polowy wkretarki mało.waży. miałem 4 inne klucze ten mi usiadł perfekcyjnie. Kupiłem taki sam szwagrowi na Mikołaja do dziś mi dziekuje
     
  16. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    441
    Docenione treści:
    239
    Miasto:
    Wrocław
    Jak to mówią „Mały ale wariat"
     
    toomii76 lubi to.
  17. Al6ert

    Al6ert Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-04 18
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Skierniewice
    Jeżeli chodzi o masę, kształt, miniaturyzację itd to mają one dla mnie trzeciorzędne znaczenie.

    M12 (M14?) od mocowania haka w mondeo kombi nasadką z rączką 40cm ukręciłem (jak z plasteliny), M10 12.9 zerwałem gwint (przez pośpiech nie zauważyłem że jest drobnozwojny) - szło trochę ciężej.. Zwykle nie martwię się że czegoś nie odkręcę tylko że urwę (dlatego kupiłem klucze dynamometryczne do przykręcania).

    Potrzebuję klucza który da radę jak ja nie daję + trochę szkoda mi zdrowia (plecy) + zwykle pracuję sam + nie zawsze jest jak się zaprzeć/szarpnąć. Ostatnio szarpałem się ze 30 min z nakrętką na półosi - podgrzana tigiem (fajny patent bo palnik grzeje wszystko dookoła a tig punktowo), znajomy się zziajał wciskając hamulec a ja jak małpa skakałem po rączce... I to jest do dupy...

    Trochę boję się tych hazetów i ich Nm, np chicago 7748 ma większe zużycie powietrza, mniejszy moment (ze 30%) i jest droższy. Gdzie tkwi haczyk??
    Widziałem film jak ktoś urządzeniem do pomiaru dla porównania sprawdził 4 klucze w tym CP z 900Nm, taki trochę wysłużony był ten klucz i miał nadal ponad 900.. Więc sobie myślę że jak CP ma odwagę żeby napisać prawdę o Nm to też inne parametry (np zużycie powietrza) też są rzeczywiste. Jakbym wiedział że Hazet w rzeczywistości ma tyle ile na pudełku to bym go wybrał (ten większy z powodów opisanych wyżej).
    Mały poręczny mogę z jakiś czas dokupić, teraz chcę szatana :)
    Może dołożyć trochę grosza i iść w kierunku 3/4?? Totalnie nie mam wyczucia ile to jest w pneumacie np 1000Nm... :((

    Przy okazji, nasadki johnesway dają radę? Są tańsze od king tony, warto?
    I po cholerę są te zestawy dedykowanych (takie kolorowe) nasadek do alufelg (17,19,21)? Do tej pory wystarczały mi zwykłe krótkie (może za krótko robię w mechanice?).
     
  18. Mattii

    Mattii Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    16-02 14
    Postów:
    1 142
    Docenione treści:
    177
    Miasto:
    Maszewo
    Bartek4x4 lubi to.
  19. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 925
    Docenione treści:
    939
    Miasto:
    Lubliniec
    Jeżeli chodzi o masę, kształt, miniaturyzację itd to mają one dla mnie trzeciorzędne znaczenie. Oj tam oj tam zobacz na foto jakie jest tempo pracy. Ręcznie odkryciem tylko klemy. Skrzynia automat. W miedzy czasie 2x sracz i wyjazd do hurtowni po siemering
     

    Załączone pliki:

  20. hiwat

    hiwat Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-07 15
    Postów:
    868
    Docenione treści:
    287
    Miasto:
    Tarnów

    2 lata temu kupiłem skuszony ceną dwa 1500Nm ATS i zasuwają aż miło... jak będziesz smarował właściwie to każdy będzie chodzić :)
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. klucz hazet forum