• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Kompakt do 30 tys

Miquel

Początkujący
Dołączył
10.02.2019
Postów
24
Punktów
1
Rozglądam się za kompaktem do ok 30 tys, obecnie w oko wpadło Renault Megane 3 z 2.0 tce. Ogólnie zamysł jest taki, że mam diesla, jednak zmieniłem pracę i większość czasu auto stoi, szkoda mi go tyrać jeżdżąc po bułki i raz w tygodniu w trasę.

Być może z czasem chciałbym do silnika dołożyć gaz, więc 2.0 tce nasuwa się sam biorąc pod uwagę również świetne osiągi. Nigdy nie miałem francuza i są lekkie obawy co do awaryjności. Alternatywą jest AR Giulietta 1.4t 170km, jednak tutaj tym bardziej kontrowersyjne auto i dużo słabszy motor.

Ewentualnie co polecacie do ww kwoty, mocna turbo benzyna, 2009+, hatchback, 3d lub 5d, światła ksenon/LED, wygodne fotele, tempomat i jakieś podstawowe wyposażenie, nie jestem wybredny. Aha i nic z grupy vag, z resztą tam i tak nie ma dobrych benzyn.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1796
Punktów
381
Miasto
Podkarpacie
Też bym wziął meganeke ale przy obecnej sytuacji znajdziesz ładny egzemplarz do 30 tys. ?
 

Endrej

Uczestnik
Dołączył
21.04.2015
Postów
36
Punktów
3
Wiek
36
Radziłbym zejść nieco z rocznika bo nie kupisz 12 latka z mocnym silnikiem klasy kompakt za byle 30 tys, za tyle to zwykłe diesle 140 koni.
Ja bym polecał Volvo S40 2,5T lub np. Astra J 1,6T
chociaż ja to bym brał Golfa V GTI z dsg, program - chip i 90% aut na ulicy nie ma co szukać no ale to wyczynowa opcja i nie chcemy vagów, z resztą lpg to też średnio.
 

Miquel

Początkujący
Dołączył
10.02.2019
Postów
24
Punktów
1
Raczej tak, za ponad 30 tys owszem są Megane 3 ale w wersji GT. Ogólnie mało jest tych aut na rynku, ale mam czas.
Astra J jest strasznie ciężka i nie podoba mi się, szczególnie w środku. A golf 5 to głupi pomysł, większość egzemplarzy jest już zmęczona, 2.0 tsi padały same z siebie, kilkunastoletnie DSG to też niezbyt mądre. Moim zdaniem jak kupować z automatem to dużo nowsze auto. Volvo to segment D, więc odpada.
 

Endrej

Uczestnik
Dołączył
21.04.2015
Postów
36
Punktów
3
Wiek
36
Volvo S40 to jest płyta Focusa 2 więc raczej to nie jest segment D
Megane dla mnie jedzie słabo, a co do golfa V gti są też egzemplarze od miłośników, z resztą zobacz na Megane 90% to sprowadzone swieżo z DE
Dla mnie mocna turbo-benzyna to golf v gti, focus st itp czyli hothach
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
5631
Punktów
1522
Wiek
31
Miasto
Kaczory
Jeżdżę osobiscie 2.5t (volvo,ford) i silnik ma fajny potencjal :) do tego 5 garnkow lepiej brzmi :)
 

Miquel

Początkujący
Dołączył
10.02.2019
Postów
24
Punktów
1
Ford/Volvo nie moje klimaty, vag jest nudny i opłacalny dopiero od 2015. Pozostaje mi chyba meganka, ew astra j, jednak z 1.6t waży bodajże 1600 kg, więc średnio. :/
 

Endrej

Uczestnik
Dołączył
21.04.2015
Postów
36
Punktów
3
Wiek
36
Ja bym brał Astrę ale to Twój wybór, w każdym razie szukać i Megane i Asterki i co się trafi, albo po prostu przejedź się, bo tabelkowanie ile co waży, niekoniecznie ma przełożenie w doznaniach podczas jazdy (skrzynia, przełożenia, moment obrotowy itd)
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
4433
Punktów
1095
Miasto
Koszęcin
Żoną ma 5 garnków we fiacie. Ogiń z D. Prawko można stracić jadąc do sklepu
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
4433
Punktów
1095
Miasto
Koszęcin
Tak 2.4 i porobione. Na autostradach bez problemu wyciaga 130 km/h
 

Miquel

Początkujący
Dołączył
10.02.2019
Postów
24
Punktów
1
Aktualnie się poruszam jtd tyle, że 1.9. :) Zacny diesel, już takich prostych silników na cr nie ma. Chyba zostanę przy Megane 3 GT 2.0 tce, bo lubię niepozorne szybkie auta.
 
Do góry Bottom