• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Kontrolka temperatury płynu Polo 1.9 sdi 2002

Getone

Początkujący
Dołączył
22.06.2021
Postów
5
Punktów
0
Witam, mam problem z zapalająca się kontrolką temperatury płynu chłodniczego. Piszczy 3 razy i mruga na czerwono. Zapala się nawet na zimnym silniku. Czasami da się przejechać bez niej 10km od odpalenia auta a czasami od razu po odpaleniu wyskakuje i już nie znika. Temperatura na zegarach 90. Temperatura wody mierzona termometrem 90. Komputer nie pokazuje błędów (testowane na różnych programach). Temperatura silnika na Vagu również 90. Dzisiaj próbowałem zewrzeć piny na kostce od zbiornika wyrównawczego, ale nic to nie dało. Ktoś może ma jakiś pomysł co zrobić? Pozdrawiam
 

Getone

Początkujący
Dołączył
22.06.2021
Postów
5
Punktów
0
@blayders byłem u mechanika, sprawdził wszystko, wyczyścił zbiornik wyrównawczy, próbował na różne sposoby i bez skutku, szukam po prostu czy może ktoś podpowie gdzie szukać błędu i co wymienić
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1127
Punktów
218
Miasto
Podkarpacie
Bo pojechałeś do mechanika zamiast do elektryka a dobry elektryk ma emulator takich czujników i by potwierdził czy licznik czy czujnik w zbiorniczku . Czasy Juzka (nie obrażając) który potrafił wszystko przy samochodzie się skończyły . Teraz na warsztacie musi być zatrudniony mechanik , oddzielnie elektryk i oddzielnie elektronik .
 
Ostatnia edycja:

Florian29a

Uczestnik
Dołączył
7.02.2019
Postów
34
Punktów
2
Wiek
31
Miasto
Dębica
Bo pojechałeś do mechanika zamiast do elektryka a dobry elektryk ma emulator takich czujników i by potwierdził czy licznik czy czujnik w zbiorniczku . Czasy Juzka (nie obrażając) który potrafił wszystko przy samochodzie się skończyły . Teraz na warsztacie musi być zatrudniony mechanik , oddzielnie elektryk i oddzielnie elektronik .
Tak i odzielnie podawacza miernika. Już trochę przesadzasz. Bo nie jeden mechanik potrafi sprawdzić drobne elektryczne usterki i dojść w czym jest problem. Co z tego że wypiszesz w swoim banerze jakie to nie posidasz urządzenia jak nie jeden co nie posiada szybciej rozwiąże problem. Sprzęt ci pomoże ale grunt to mieć wiedzę. Jak co czytać podczas diagnozy
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1127
Punktów
218
Miasto
Podkarpacie
Ale ten emulator kosztuje 0,1 zł :) - jeśli to jest nie wiadomo jaki sprzęt to sorry faktycznie przesadzam . A z tym to nie przesadzam . Wspomnisz moje słowa jak sie przesiądziesz na samochód z 2020 rocznika - tego jedna głowa już nie ogarnia .
 

Florian29a

Uczestnik
Dołączył
7.02.2019
Postów
34
Punktów
2
Wiek
31
Miasto
Dębica
Ale ten emulator kosztuje 0,1 zł :) - jeśli to jest nie wiadomo jaki sprzęt to sorry faktycznie przesadzam . A z tym to nie przesadzam . Wspomnisz moje słowa jak sie przesiądziesz na samochód z 2020 rocznika - tego jedna głowa już nie ogarnia .
No rozumiem ale akurat ten kolega nie mowi o samochodzie z 2020. Pyta i chciałby się dowiedzieć co może być przyczyną a nie ilu ludzi potrzeba by to sprawdzić. Ogarniasz temat to mu pomóc a nie zbędne komentarze. Tak przynajmniej myślę.
 

Getone

Początkujący
Dołączył
22.06.2021
Postów
5
Punktów
0
W moim nie dużym mieście nie ma zbyt wielu fachowców, byłem u jednego mechanika, jednego diagnostyka komputerowego i oni nic nie pomogli, pytam tutaj bo może ktoś miał taki przypadek ale jeśli to coś co musi zrobić porządny elektryk to będę musiał takiego znaleźć, tylko szkoda mi też wydawać kilka stów na auto warte 2-2,5 tysiąca, jeszcze spróbuję wymienić zbiornik z korkiem i zobaczę efekt :).
Automatyczne połączenie postów:

to jest 6N czy 9N?
9n 2002
Automatyczne połączenie postów:

w zegarach masz cos brzydkiego
A to coś co można samemu ogarnąć? Ogólnie mam znajomego który dorabia jako mechanik (nie wiedział też co to) ale jakby go nakierować co ma zrobić to może dałby radę :).
 

Getone

Początkujący
Dołączył
22.06.2021
Postów
5
Punktów
0
Dzięki Panowie za rady, wymienię zbiornik, jak nie pomoże będę szukał problemu w zegarach.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1127
Punktów
218
Miasto
Podkarpacie
1. Kolega sie pytanie nie co może być przyczyną tylko co ma zrobić by naprawić usterkę .
2. Szczelanie w ciemno , że to zbiorniczek i mówienie żeby sobie go wymienił też nie jest ok bo jak kupi nowy i go zaleje płynem i sie okaże , że to nie to spowoduje że będzie sobie z niego zupę gotował bo zwrócić go nie będzie mógł .
3. Elektrycy samochodowi wiedzy co gdzie jak nie dostają za darmo tylko płacą za nią ciężkie pieniądze bo darmowe z hakowane programy sie skończyło wszystko jest w chmurze .
4. Prawie codziennie mam przypadki ludzi którzy na podstawie Internetu myśleli , że naprawia samochód a zostali z częścią lub nawet z częściami z których zupę sobie ugotują . Przykład z dziś : peugeot z 2001 roku , nie działający wentylator kabiny , na necie kazali mu kupić rezystor bo na bank jest spalony a okazało sie że wystarczyło wymienić pin we styczce wentylatora bo był z korodowany .
5. Puki hurtownie pozwalały na zwrot części elektrycznych to mechanicy sobie je "wypożyczali " do testowania . Teraz to sie skończyło , a w niektórych hurtowniach nawet oleju nie zwrócisz . Z kończyło sie zgadywane diagnozowanie .

Dlatego jeśli doradzasz coś komuś kto nie ma własnego warsztatu tylko dłubie przy swoim aucie to bądź pewny tego co doradzasz !!! , by nie narazić go na straty finansowe . Co innego jak doradzasz komuś kto prowadzi działalność gospodarczą on ma to wkalkulowane i jak nie teraz to za jakiś czas komuś tą cześć założy .

Do założyciela tematu . Takie wpięcie emulatora to jest wydatek u elektryka 10 zł maks. 30 zł w zależności z jakiego regionu polski jesteś , a nie jak to piszesz perę stów .
 
Ostatnia edycja:

elektryk1234

SuperMechanior
Dołączył
4.11.2019
Postów
460
Punktów
44
W 9N czujnik ECT engine coolant temp sensor jest wpiety w ecu silnika w piny 112 sygnal przy 10st C 4V i przy 80st C 1.2V. I 104 pin masa czujnika.
W dashboard jest na pinach 16 32 wpiety engine coolant low sensor. Przewody brazowo czerwony i brazowo bialy
Automatyczne połączenie postów:

Wyplukaj zbiorniczek jakimś odkamieniaczem
Automatyczne połączenie postów:

Wyplukaj zbiorniczek jakimś odkamieniaczem
 
Ostatnia edycja:

Florian29a

Uczestnik
Dołączył
7.02.2019
Postów
34
Punktów
2
Wiek
31
Miasto
Dębica
1. Kolega sie pytanie nie co może być przyczyną tylko co ma zrobić by naprawić usterkę .
2. Szczelanie w ciemno , że to zbiorniczek i mówienie żeby sobie go wymienił też nie jest ok bo jak kupi nowy i go zaleje płynem i sie okaże , że to nie to spowoduje że będzie sobie z niego zupę gotował bo zwrócić go nie będzie mógł .
3. Elektrycy samochodowi wiedzy co gdzie jak nie dostają za darmo tylko płacą za nią ciężkie pieniądze bo darmowe z hakowane programy sie skończyło wszystko jest w chmurze .
4. Prawie codziennie mam przypadki ludzi którzy na podstawie Internetu myśleli , że naprawia samochód a zostali z częścią lub nawet z częściami z których zupę sobie ugotują . Przykład z dziś : peugeot z 2001 roku , nie działający wentylator kabiny , na necie kazali mu kupić rezystor bo na bank jest spalony a okazało sie że wystarczyło wymienić pin we styczce wentylatora bo był z korodowany .
5. Puki hurtownie pozwalały na zwrot części elektrycznych to mechanicy sobie je "wypożyczali " do testowania . Teraz to sie skończyło , a w niektórych hurtowniach nawet oleju nie zwrócisz . Z kończyło sie zgadywane diagnozowanie .

Dlatego jeśli doradzasz coś komuś kto nie ma własnego warsztatu tylko dłubie przy swoim aucie to bądź pewny tego co doradzasz !!! , by nie narazić go na straty finansowe . Co innego jak doradzasz komuś kto prowadzi działalność gospodarczą on ma to wkalkulowane i jak nie teraz to za jakiś czas komuś tą cześć założy .

Do założyciela tematu . Takie wpięcie emulatora to jest wydatek u elektryka 10 zł maks. 30 zł w zależności z jakiego regionu polski jesteś , a nie jak to piszesz perę stów .
Nie łap mnie za słówka. Dobrze oboje wiemy o co mi chodziło. Ty możesz komuś doradzić co może być a to już jego decyzja czy będzie to wymienial. Doradzając online nigdy praktycznie nie bd miał pewności bo tego nie widzisz a może być właśnie głupia wtyczka jak w twoim przypadku. Więc chyba każdy bierze to pod uwagę że diagnoza nie jest 100% pewna . A nie ze mu mówisz ilu ludzi potrzeba by to zrobić o to tylko mi chodzi.
 

Getone

Początkujący
Dołączył
22.06.2021
Postów
5
Punktów
0
W 9N czujnik ECT engine coolant temp sensor jest wpiety w ecu silnika w piny 112 sygnal przy 10st C 4V i przy 80st C 1.2V. I 104 pin masa czujnika.
W dashboard jest na pinach 16 32 wpiety engine coolant low sensor. Przewody brazowo czerwony i brazowo bialy
Automatyczne połączenie postów:

Wyplukaj zbiorniczek jakimś odkamieniaczem
Automatyczne połączenie postów:

Wyplukaj zbiorniczek jakimś odkamieniaczem
Zbiorniczek był czyszczony i nic nie to nie dało.
 

sticky

Nowy
Dołączył
14.07.2021
Postów
1
Punktów
0
U mnie musiałem przelutować punkty lutownicze na liczniku. Tam są dwie wtyczki, które wchodzą do licznika, obydwa gniazdka do przelutowania cyną ołowiową (nie PB free).
 
Do góry Bottom