• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Korekta wałków rozrządu opel z19dth.

zaq87

Początkujący
Dołączył
18.10.2021
Postów
6
Punktów
0
Miasto
Łódź
Witam.
Pytanie odnośnie wałków rozrządu w oplu z19dth. Czy jest możliwość korekty ustawień zębatek napędowych miedzy wałkami? Chodzi o to ze blokady wałków sie nie pokrywają. Albo wchodzi jedna albo druga. Różnica między nimi pare milimetrów. Czy po zdjęciu pompy vacum i korpusu korka wlewu mozna poluzowac śruby od tych zębatek i skorygowac wałki ze sobą tak żeby blokady ladnie pasowały? W załączniku zdjecia pokrywy z walkami.
Pozdrawiam
Screenshot_20211018-202741.png Screenshot_20211018-202938.png
 

Pawel23

SuperMechanior
Dołączył
7.03.2018
Postów
568
Punktów
78
Wiek
28
Miasto
Wołomin
Możesz tak zrobić, koła te są płaskie ( brak stożka brak klina) bez problemu powinieneś to ogarnąć.
 

Pawel23

SuperMechanior
Dołączył
7.03.2018
Postów
568
Punktów
78
Wiek
28
Miasto
Wołomin
Skręcone jest porządnie ale nie przypomnę sobie jakim dokładnie momentem musisz zajrzeć w AD. Gwint jest normalny. Luzujesz zapinasz blokady i skrecasz
To co Mogę Ci doradzić to nie próbuj odkrecenia ani dokrecania za pomocą klucza udarowego pneumatycznego bo waki trafi szlak narobisz sobie większej bidy niż jest
 

zaq87

Początkujący
Dołączył
18.10.2021
Postów
6
Punktów
0
Miasto
Łódź
Skręcone jest porządnie ale nie przypomnę sobie jakim dokładnie momentem musisz zajrzeć w AD. Gwint jest normalny. Luzujesz zapinasz blokady i skrecasz
To co Mogę Ci doradzić to nie próbuj odkrecenia ani dokrecania za pomocą klucza udarowego pneumatycznego bo waki trafi szlak narobisz sobie większej bidy niż je
Automatyczne połączenie postów:

Czyli jak dobrze rozumie to luzuje nakrętke na walku wydechowym pod pompą vacum (tam mogę sobie dodatkowo oprucz blokady przyblokowac wałek od strony paska) ustawiam blokady i skrecam?
 
Ostatnia edycja:

martin531

Bywalec
Dołączył
10.07.2018
Postów
60
Punktów
9
Wiek
31
Nie wiadomo na którym wałku jest błąd. Trzeba ustawić wał na blokadę, założyć pasek tak żeby poprzeczne paski się zgadzały i dopiero korygować wałkami. Po prostu musisz ustawić wszystko na fabrykę. No i podstawa to kliny muszą być całe bo lubiły się ścinać szczególnie na wale korbowym. Na walę masz lewy gwint. Po jakiejś kolizji to było?
 

zaq87

Początkujący
Dołączył
18.10.2021
Postów
6
Punktów
0
Miasto
Łódź
Wyszło to przy wymianie rozrządu. Wał i wałek sa juz ustawione wzgeldem siebie na blokadach( pasek byl przesyawiony o jeden zabek na kole wałka rozrządu ktore poprawilem bo znalazłem manual gdzie bylo napisane ze przy wymianie sie luzuje to koło) i znakach na pasku i kolach. Tylko przy wymianie kolektora dolotowego( dostep do blokady walka ssacego) przyszło do głowy żeby sprawdzic jeszcze wałek ssacy i wyszlo ze sie delikatnie nie zgrywaja. Draze temat bo po ustawieniu paska auto juz o niebo lepiej pracuje i dlatego chce wszystko poustawiac tak jak powinno być.
 

martin531

Bywalec
Dołączył
10.07.2018
Postów
60
Punktów
9
Wiek
31
Ustaw wałki między sobą na blokady a wał z wałkiem ssącym musi się zgadzać bo tam masz kliny. No może nie zawsze będzie super idealnie bo i paski nie są idealne i koła w jakimś stopniu się zużywają ale blokady powinny pasować. One też mają delikatna tolerancję. Z tego co piszesz to został wałek wydechu do korekty i będzie git
 

zaq87

Początkujący
Dołączył
18.10.2021
Postów
6
Punktów
0
Miasto
Łódź
Taki właśnie mam zamiar tylko może trochę zle to opisalem. No wlasnie ten klin na kole wałka to ma taką tolerancję ze o jeden ząb pasek moze byc przestawiony. Czyli jak poluzuje tylko jedną zebatke w celu ustawienia wałków na blokady i pozniej cala resztę na znaki i blokady to bedzie gitara?
 

martin531

Bywalec
Dołączył
10.07.2018
Postów
60
Punktów
9
Wiek
31
Aż takiej tolerancji to chyba tam nie powinno być. Jutro zobaczę bo akurat mam taki silnik na stojaku
 

Pawel23

SuperMechanior
Dołączył
7.03.2018
Postów
568
Punktów
78
Wiek
28
Miasto
Wołomin
Taki właśnie mam zamiar tylko może trochę zle to opisalem. No wlasnie ten klin na kole wałka to ma taką tolerancję ze o jeden ząb pasek moze byc przestawiony. Czyli jak poluzuje tylko jedną zebatke w celu ustawienia wałków na blokady i pozniej cala resztę na znaki i blokady to bedzie gitara?
Powinno być gitara ;)
 

zaq87

Początkujący
Dołączył
18.10.2021
Postów
6
Punktów
0
Miasto
Łódź
Jestm juz po korekcie walkow. Generalnie bez problemu przeszła operacja. Wszystko ustawione co do milimetra. Poszła nowa uszczelka pod vacum (stara była juz strasznie zmeczona) bo troche zapocony byl przy pompie. Pierwsze wrażenie mam takie ze praktycznie do zera zmniejszyly sie drgania na kierownicy i ogólnie jakby ładniej sobie cyka. Druga sprawa to spalanie na jalowym spadlo minimalnie z 0.6 na 0.5 oczywiscie na rozgrzanym motorze przy AC off. Co do mocy z dolu to pojade na hamownie i porownamy wykresy ale wydaje sie jakby lepiej było.
 
Do góry Bottom