• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Który samochód wybrać

Bromek

Początkujący
Dołączył
13.09.2022
Postów
9
Punktów
0
Witam, zastanawiam się nad zakupem samochodu do codziennej jazdy, raczej na trasy 15/30km dziennie odcinki po 10km. Myślę nad kilkoma modelami, ale chciałbym się was zapytać o opinie na ich temat i który wybrać do wydania mam 15 tyś + coś ewentualnie na jakieś naprawy.

1. Fiat Bravo 1.4t-jet lpg
2. Citroën C4 1.6 HDi
3. Peugeot 2071.6HDi/1.6 benzyna
4. Peugeot 308 1.6HDi
5. Opel Astra H 1.8 125km lpg

Ogólnie najbardziej mi się podoba z tej całej stawki Bravo, ale wychodzi 1.4t najdrożej ze wszystkich zakup a utrzymanie wcale nie jest dużo niższe niż tych diesli jedynie spalanie, ale jako taki Citroën C4 spali 5,5/6l to bravo z 9 lpg + z literę gazu na rozruch. Lecz chciałbym się zapytać jak z awaryjnością z tego co wiem to chyba Citroën najlepszą ma blacharke, ale znowu elektronika lubi denerwować, Bravo mniej awaryjne, ale po oględzinach kilku modeli zbyt dobrze to zabezpieczone przed korozją to nie jest. Peugeot ma droższe części niż reszta a Opel jest chyba najbiedniejszy a ceny dość wysokie ciężko coś utrzymanego kupić w tej cenie już prędzej 1.6HDi można kupić.

Co sądzicie na temat tych aut. Pozdrawiam
 

Endrej

Bywalec
Dołączył
21.04.2015
Postów
51
Punktów
5
Wiek
37
Ja jestem za Fiatem Bravo, HDI to raz że paliwo które jest droższe (ON), dwa ze drogi serwis, bo auta swoje mają nalatane, a Bravo jest dosyć tanie w eksploatacji.
 

Burak

SuperMechanior
Dołączył
20.04.2021
Postów
100
Punktów
22
Miasto
Wieś
One latają po 500 koła z palcem w... A o serwisie to chyba nie wiesz co mówisz.
 

Endrej

Bywalec
Dołączył
21.04.2015
Postów
51
Punktów
5
Wiek
37
Może i latają jak się w nie włoży z 20k..
na jednym z forum gość kupił w 2017 C5 z hdi i włożył przez 5 lat wiele $
i teraz cytat:

Co juz w nim zrobilem przez te 5 lat: - rozrzad
- wentylator klimatyzacji
- 2x chlodnica klimatyzacji + kilka przewodow
- chlodnica wody - sprzeglo sprezarki klimatyzacji
- czujnik polozenia walu
- swiece zarowe
- podnosnik szyby
- nowy zawor EGR
- nowy alternator
- nowy akumulator
- nowe tarcze i klocki przod
- 2x wypalanie FAP serwisowe
- plus troche drobiazgow ktore w tej chwili zapomnialem

i teraz, po ostatnim przegladzie z kolega mechanikiem stwierdzilismy: - dwumasa dzwoni, sprzeglo twarde i bierze pod koniec - cieknie simering walu od skrzyni - do wymiany piasty przod - moze tez lozyska - jeden przegub przód konczy zywot, drugi guma - gumy w zawieszniu przod popekane - tyle kola maja jakis nienaturalny kat - chyba geometria czeka - tarcze i klocki tyl - koncowka - po odpaleniu na zimnym smrod spalin przez chwile - korekcje wtryskow niby ok - troche szarpie na zimnym przy 2tys obrotow
 

Bromek

Początkujący
Dołączył
13.09.2022
Postów
9
Punktów
0
Jedynie w sumie w paliwie jest różnica największa bo jak mówiłem Bravo spali około 9/10 LPG + benzyna na rozruch a taki 1.6 HDi 90km spali około 5.5/6l, znajomemu pali 6 a jeździ 90% miasto, ja raczej śmigam 25% miasto a reszta to mniejsze miejscowości i drogi niezabudowane. Sporo liczyłem koszty Bravo vs C4 bo to moi faworyci i 1.6 HDi 109km faktycznie wychodzi drożej od Bravo 1.4t bo ma zmienną geometrię, dwumas oraz dpf a ten 1.6 HDi 90km to można powiedzieć, że na równi lub nawet taniej bo jeśli doliczymy koszty montażu lub przeglądów LPG to też wychodzi trochę bo mając LPG pasuje od czasu do czasu skalibrować, wymienić filtry, wyczyścić reduktor oraz wtryskiwacze. Wadą Bravo to to, że mimo wszystko lubi korodować i na start pasuje robić konserwację a C4 praktycznie w 90% przypadków jakie oglądałem od dołu są jak nowe, ale elektronika w nich świruje. Już prawie kupiłem Bravo 2 1.4t 120km z LPG, ale jak zobaczyłem, że wszystkie zaślepki w otworach w podłodze praktycznie odpadają to zwątpiłem.

Myślałem jeszcze nad 1.6 benzyną 110km, ale 110km w aucie które ma praktycznie 1300kg to jest kiepsko, aktualnie śmigam dużo 1.4 90km o wadze ok 1000/1100kg i jak włączę klimę + ze dwóch pasażerów to ledwo się toczy. Astra H jest też fajnym wyborem, ale ceny aktualnie fajnej 1.8 125km w LPG wychodzą na równi z Bravo i ponad cenę 1.6HDi a prawdę mówiąc to jest Astra G w innym opakowaniu.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
1692
Porady
2
Punktów
413
na jednym z forum gość kupił w 2017 C5 z hdi i włożył przez 5 lat wiele $
ale który rocznik? i ile jest nalatane na budzikach?

bo jak auto z 2017 to wlasnie mija 5 lat. czyli kupił nowe i powinno coś pod gwarancję podchodzić
a jak z 2000 to pewnie z pół miliona kilometrów nabite i powiedziałbym, że to dobry wynik
 

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
1188
Punktów
262
Wiek
32
Miasto
Okolice Krakowa
Robię dużo HDIków w różnych budach i z różnymi przebiegami i mimo, że ogólnie to dobry silnik, to w serwisie i tak wychodzi znacznie drożej niż większość benzyniaków. U mnie w rodzinie wszyscy jeździli dieslami, ja pierwszy się wyłamałem i śmigałem na gazie. I co chwilę coś, to dwumas, to turbo, to wtryski, a ja tylko lałem i jeździłem. Na dzień dzisiejszy wszyscy mają zagazowane benzyniaki i praktycznie zapomniałem o naprawianiu samochodów rodziny. Jeśli ktoś pisze, że diesel jest tani w obsłudze i naprawach, to chyba jednak jakoś słabo statystyki na warsztacie prowadzi.
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
4811
Porady
1
Punktów
1187
Miasto
Koszęcin
Francja robiła budy w ocynku. Generalnie na krótkie odcinki auto bez turbiny. Nie to, że się coś zdupi po 3 miesiącach ale to kolejny ruchomy element
 

Burak

SuperMechanior
Dołączył
20.04.2021
Postów
100
Punktów
22
Miasto
Wieś
Jaki przebieg wytrzymały wtryski , turbo czy ten nieszczęsny dwumas po robocie kolego MIKUr1 . Pytam z czystej ciekawości.
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
5870
Punktów
1580
Wiek
32
Miasto
Kaczory
Szczerze ja od zawsze benzyna/ benzyna + lpg i przy swoich autach praktycznie oprócz pierdół (tarcze, klocki, oleje itp) nie robiłem nic grubego. No może oprócz swapa w audi z 2.0 na 2.3 :)
 

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
1188
Punktów
262
Wiek
32
Miasto
Okolice Krakowa
Bardzo różnie i rozstrzał jest duży. Najwięcej zależy od tego, jak auto jest używane. Te, które więcej latają po trasach wytrzymują dłużej, te co po mieście znacznie mniej. Wielokrotnie w HDI'kach wymieniałem dwumasy, wtryski i turbosprężarki, poniżej 200tkm i mówię tutaj tylko o samochodach, których przeszłość znałem i wiedziałem, że faktycznie tyle mają. W przyszłym tygodniu będę miał na wtryski C4 z 2009 roku, 1.6 HDI z przebiegiem 174tkm. Salon Polska, jedna właścicielka od nowości, jak zmarła to dała samochód synowi. Praktycznie tylko w mieście jeżdżony.
 

Bromek

Początkujący
Dołączył
13.09.2022
Postów
9
Punktów
0
Diesel droższy od benzyny i bardziej awaryjny to pewne bo więcej rzeczy aby się zepsuło, ale porównajmy np Turbo benzynę do turbo diesla. Np 1.4t Bravo do 1.6 HDi bez DPF bo to tacy trochę konkurenci aktualnie na rynku oraz dodajmy do tego instalację LPG czyli następny wydatek, który w sumie robi przewagę w spalaniu, ale może się trafić serwis, chyba, że sami zakładamy to kilka lat zazwyczaj spokój.

Poza tym odbiegając od tematu ekonomi, chciałbym się was zapytać o opinię na temat jazdy 1.6 Benzyna 110km vs 1.6 HDi 90km w takim Peugeocie 207 lub C4 bo to dość lekkie wozy i jeszcze w nich moment obrotowy nie robi takiej zbytnio różnicy w elastyczności. Jeździłem 1.6Hdi i fajnie się zbiera, ale nie miałem okazji przejechać się 1.6 benzyną. 1.4 jeździłem i mimo, że na papierze zbliżone osiągi to jednak podczas codziennej jazdy jest dość zamulona.
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
4811
Porady
1
Punktów
1187
Miasto
Koszęcin
Ja mam super oszczędne środki komunikacji. Hulajnogę elektryczna i rower. Ma hurtownie w te i wewte mam 4 km. Przez cały letni zeson hulajnoga zrobiłem ponad 3 tys km wydając na prąd z gniazdka śmieszne pieniadze
 
Do góry Bottom