• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Kupno samochodu - proszę o pomoc w wyborze

Art Świ

Początkujący
Dołączył
4.12.2014
Postów
7
Punktów
0
Wiek
41
Witam

Ogólnie jestem lekko "przesycony" wiedzą z internetu dotyczącą zakupu używanego samochodu. "Ja mam taki i jest ok a sąsiad miał i mu się psuł" , "tego nie kupuj to jest padaka" itp..

Budżet planowany na zakup samochodu jest do 15.000 zł. Generalnie jestem przyzwyczajony do kombii i chciałbym dalej jeździć kombiakiem - dziecko w drodze to i zakup kombii będzie czysto uzasadniony :)

To będzie mój czwarty samochód.

Wcześniej jeździłem :

- cinquecento (czasy studenckie :D)
- renault laguna 2 1.9 diesel - nie mam dobrych wspomnień po tym samochodzie - doprowadzały mnie do szału usterki gadżetów - od spryskiwaczy po zawieszającą się tylną i przednią wycieraczkę, awarię szyb i wiele innych gadżetów - samochód z przyjemnością sprzedałem
- renault megane 2 - tak wiem powiecie sado macho :), ale poprzedni właściciel (bardzo dobry znajomy rodziców) zapewniał że samochód cud miód malina - zero awarii elektryki "wsiadasz wlewasz jedziesz zapominasz" - eh jaki to człowiek był naiwny… niestety moja gehenna z kolejną renówką zaczęła się jakoś 3 miesiące po zakupie - standard nie działająca wycieraczka, psujące się szyby, wariujący sterownik klimatyzacji, zepsuty sterownik spryskiwaczy - małe drażniące gadżety doprowadzające do nerwówki i codziennego oczekiwania "co się zepsuje". I się zepsuło - strzeliła turbina - samochód wyremontowałem pojeździłem jeszcze 3 miesiące i sprzedałem.
Kuzynka jeździ meganką 2ką i problemów zero - ja poprostu chyba mam pecha do samochodów :(

Co szukam :

- kombi
- benzyna - po przeprowadzeniu się do innego miasta jeżdżę bardzo mało samochodem (może 250 km miesięcznie i głównie miasto) - mechanik który reanimował mi meganke po mojej opowieści poradził mi przy moim przebiegu benzynę
- niech nie będzie miał psujących się gadżetów jak w renówkach
- usterki niech nie będą kosztowały "walizkę pieniędzy"
- nie mam jakichś kryteriów co do roku produkcji

Co oglądałem i co mi się podoba a co mi odradzono (do 15.000 zł - nie podaję modeli - ponieważ oglądałem te autka w moim zakresie cenowym i wyszło około 2004 r - 2005 r) :

- Opel Astra kombii
- Opel Vectra Sedan (podoba mi się gabarytowo bagażnik - jestem skłonny tutaj pójść na kompromis)
- Opel Signum kombii - podoba mi się bardzo wnętrze - gadżetów nie za wiele - minimum

Ogólnie mi opla odradzają bo… rdzewiak, silniki (benzyny) po 180 tys ruiny.. i niech ci się tutaj spodoba jakiś samochód :(

- Toyota Avensis - ojciec jeździ rocznikiem 2005 r - ale ma diesla i robi dużo km i jest zadowolony usterek przez 2 lata miał "do przełknięcia" .. ale ma diesla - nie wiem jak z benzyną
- Skoda Octavia - sąsiad jeździ rocznikiem 2004 - jest zadowolony ale także diesel i reszta j/w :( - w pracy mamy służbową octavie benzynę i problemów masa..

Proszę doradźcie coś bo im więcej czytam i słyszę to .. jestem bardziej zagubiony i głupi..

nie koniecznie muszą być samochody które wymieniłem powyżej..
 
Ostatnia edycja:

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
6278
Punktów
1018
Wiek
76
Miasto
Szczecin
Tylko Toyota , przy normalnej eksploatacji zapomnisz o naprawach.
Benzyna i diesel obojętnie .
 

Art Świ

Początkujący
Dołączył
4.12.2014
Postów
7
Punktów
0
Wiek
41
Tylko Toyota , przy normalnej eksploatacji zapomnisz o naprawach.
Benzyna i diesel obojętnie .

co rozumiesz pod pojęciem "normalna eksploatacja" ? normalna jazda ? płyny regularnie wymieniane ?
czy przy tak małym przebiegu miesięcznym nie zabije diesla ?
 
A

autozibi

co rozumiesz pod pojęciem "normalna eksploatacja" ? normalna jazda ? płyny regularnie wymieniane ?
czy przy tak małym przebiegu miesięcznym nie zabije diesla ?

Unikaj Toyoty i Opla diesla - będziesz zdrowszy i bogatszy :)
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
6278
Punktów
1018
Wiek
76
Miasto
Szczecin
Mówiąc o normalnej jeździe nie mówię o terminowych przeglądach lecz:
1.Przy ruszaniu łagodnie przyspieszamy
2.Zmiana biegów przy 2500 obr/min
3.Żadnej sportowej jazdy,zamykanie obrotomierza,pedał w podłodze.
4. Ad rem kolega Auto Zibi -zaliczyłem serwis Toyoty dlatego mogę
coś na ten temat powiedzieć.
5.Ad rem Art Świ jeżdżę Toyotą jak Twój Ojciec i jestem bardzo zadowolony.
 
A

autozibi

4. Ad rem kolega Auto Zibi -zaliczyłem serwis Toyoty dlatego mogę
coś na ten temat powiedzieć.
5.Ad rem Art Świ jeżdżę Toyotą jak Twój Ojciec i jestem bardzo zadowolony.

Tak wiem , ale przeczytaj mój post powyżej tylko , że ze zrozumieniem .
Mój ojciec owszem ma E12 jednak jest to benzyna (oczywiście na początku też chciał diesla ale teraz już mu przeszło) :)

A co do serwisu to mi nic nie mów . Bo jak miałem praktyki za uczniaka to wiele widziałem tylko niestety nie dobrego .
U mnie w okolicy jest serwis Toyoty , szkoda tylko , że właściciel teraz kręci lody .
Przez wiele , wiele lat mając nie naganną opinię .
I tak działa nadal wiele autoryzowanych serwisów , no cóż to ich problem a nie mój .
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
6278
Punktów
1018
Wiek
76
Miasto
Szczecin
W mojej RAV-4 zresztą 10 -letniej . Wymieniłem łącznik stabilizatora ,przód.Poduszki stabilizatora przód.Koszt 60,-
 

Art Świ

Początkujący
Dołączył
4.12.2014
Postów
7
Punktów
0
Wiek
41
ok no to wybór mojej żony widzę jakoś najtrafniejszy i chyba na nim zostaniemy..

powiedzcie mi jeszcze jedno .. czy nie zabije diesla przy tak małych km dziennie ?

bo opinie słyszę różne.. w zimie nie jest dobrze go dobrze nie rozgrzewać a w lecie nie ma różnicy..
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
6278
Punktów
1018
Wiek
76
Miasto
Szczecin
Co wybrała Twoja żona ?
Diesel w mieście i małe przebiegi -nie używamy 4-go i 5-go biegu ,cała recepta.
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
6278
Punktów
1018
Wiek
76
Miasto
Szczecin
Jak już kupicie podpowiem jak przygotować paliwo.
Gdzie kupować, jakie stosować dodatki,żeby nie mieć problemu z silnikiem.
Ta informacja tylko na pw.
 

keon

Uczestnik
Dołączył
22.05.2014
Postów
28
Punktów
1
Ja bym kupil tylko i wylacznie benzyne.
Nie smierdzi nie klekocze ,mniej problemow.
Przy tak nie wielkich przebiegach i jezdzie w miescie nie potrzebujesz duzego silnika ,1.4-1.6 spokojnie Ci wystarczy dla sredniej wielkosci samochodu. Bedzie cicho komfortowo ,bez turbiny!!, im mniej kosztownych elementow w silniku tym lepiej dla Ciebie.
Co do marki nie doradzam bo rozne sa upodobania,ja lubie japonce najlepiej bardzo mocne,ty takiego nie potrzebujesz.Do pracy jezdze dostawczakiem tez nie najslabszym kupilem diesla bo mial malo palic .No i wcale tak malo nie pali jedyny plus to dosc duzy moment obrotowy z dolu wiec do dostawczaka jak najbardziej ale do osobowki klekota bym nigdy nie kupil przy tak malych przebiegach rocznych jak Ty robisz.
I nie musisz stosowac rzadnych dodatkow jak wyzej,lejesz 95 i ogien.
Pozdrawiam
 

greghorn

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.11.2013
Postów
1338
Punktów
427
Miasto
Miechów
Unikaj Toyoty i Opla diesla - będziesz zdrowszy i bogatszy :)
Miałem Opla Diesla.
Vectre C 1.9 CDTI.
Lepszego auta nie będę już miał, 150 tys. przy zakupie 320 przy sprzedaży.

I jak ten stary Niemiec - płakałem przy sprzedaży.
No oczywiście silnik Fiata, ale ogólnie to bardzo dobrze zrobione auto.
 

Optima

SuperMechanior
Dołączył
14.11.2014
Postów
101
Punktów
11
Miasto
Dąbrowa Górnicza
WWW
www.dowarsztatu.com
Zła opinia o Dieslach w Oplu?- bardziej mowa o 1.3 CDTI lub w szczególności wersjach 2.0 DTI /2.2 DTI.
Jestem skłonny postawić tezę ,że Fiatowski 1.9 to jeden z najlepszych dieseli ostatnich lat.
Nie ważne czy siedział w Oplu czy we Fiacie.

Ale wracając do meritum sprawy-ja bym wziął Toyotę w benzynie.Jedyny minus to droższe częsci niż w grupie Opla(np czujniki ABS)
 

old1977

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
20.01.2013
Postów
2340
Punktów
502
do kulania po mieście diesel po prostu się nie nadje,tylko benzyna i jak najbardziej toyota dobry wybór ale benzyna,diesel w zamyśle został stworzony do pracy długimi godzinami ma być dogrzany i miarę stabilnie obciążony wtedy można się cieszyć w miarę bezproblemową eksploatcją
 
A

autozibi

Zła opinia o Dieslach w Oplu?- bardziej mowa o 1.3 CDTI lub w szczególności wersjach 2.0 DTI /2.2 DTI.
Jestem skłonny postawić tezę ,że Fiatowski 1.9 to jeden z najlepszych dieseli ostatnich lat.
Nie ważne czy siedział w Oplu czy we Fiacie.

I każdy z nas ma jakieś tam doświadczenie .
Ja akurat o tym 1.9 cdti mam złe doświadczenia a głównie ten ze 150 kM silnikiem .
Co do silnika 2.0 Di czy DTi obydwa są o niebo lepsze niż ten 1.9 cdti .
Problem tu dotyczy pomp wtryskowych a nie samych silników .
 

greghorn

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.11.2013
Postów
1338
Punktów
427
Miasto
Miechów
I każdy z nas ma jakieś tam doświadczenie .
Ja akurat o tym 1.9 cdti mam złe doświadczenia a głównie ten ze 150 kM silnikiem .
Co do silnika 2.0 Di czy DTi obydwa są o niebo lepsze niż ten 1.9 cdti .
Problem tu dotyczy pomp wtryskowych a nie samych silników .
Eeee no nie mów że problem dotyczy pomp, a silniki są ok, bo odnośnie 1,9 150 KM też mogę napisać że w zasadzie silnik jest w porządku tylko sypią się klapy w kolektorze ssącym.
Nie wiem.... Ja miałem 120 konną jednostkę bez klap wirowych i naprawdę złego słowa na nią nie powiem. W sześć lat zrobione 170 tys. i mogę powiedzieć że w zasadzie to tylko klocki, olej, klocki olej. No pewnie że zdarzył się tam jakiś alternator czy rozrusznik, ale jak na taki przebieg to naprawdę drobnica.
Jak mi się ktoś pyta jaki samochód ma sobie kupić, to odpowiadam:
- A jaki Ci się podoba?
- No, taki a taki.
- No to idź i kup go sobie. Jedyne na co zwracaj uwagę to żeby nie był z pierwszego roku produkcji danego modelu. Żeby nie miał "chorób wieku dziecięcego".
Jak się trafi na samochód odpowiednio utrzymany, gdzie wszystko było robione na czas, to nawet marka o najgorszej opinii okaże się bezawaryjnym autem. I vice versa.
 
A

autozibi

Eeee no nie mów że problem dotyczy pomp, a silniki są ok, bo odnośnie 1,9 150 KM też mogę napisać że w zasadzie silnik jest w porządku tylko sypią się klapy w kolektorze ssącym.

Czytaj ze zrozumieniem na przyszłość .... :p O pompach pisałem z silnikiem 2.0 .

P.S. Tak z innej beczki , skoro tobie czy komuś innemu taki czy inny samochód odpowiada i jest taki wspaniały to po co się jego pozbywacie ??
Ja sam osobiście mam jeszcze "dziadziusia" tj. Seat Toledo 1 1.9 TD . Auto już mam 11 lat .
Jednak o nim rzeczywiście mogę powiedzieć że tylko jeżdżę . U mnie na szafie jest już ponad 500 tys. a ile przekręcone to nie wiem . I po za tym , że już nogi wystają z podłogi to o aucie nie wiem nic . Auto w tej chwili ma 22 lata więc naprawy ma takie jak każde inne czyli hamulce , zawieszenie , itp . Najlepsze jest to , że ja pompy jeszcze nie robiłem i turbiny też .
Więc nie piszcie mi , że teraz takie są wspaniałe te współczesne auta .
Na te współczesne czasy jego największym minusem jest to , że jest cholernie brzydki :D:D
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Optima

SuperMechanior
Dołączył
14.11.2014
Postów
101
Punktów
11
Miasto
Dąbrowa Górnicza
WWW
www.dowarsztatu.com
Co do silnika 2.0 Di czy DTi obydwa są o niebo lepsze niż ten 1.9 cdti .
Problem tu dotyczy pomp wtryskowych a nie samych silników .

No jak zaczniemy rozdzielać osprzęt od samego bloku-to zupełnie inna bajka. Ja bym traktował układ sterujący silnikiem jak integralną część całości. Szczególnie dla tych , których interesuje ogólna opinia przed zakupem.

Z resztą obecnie można powiedzieć , że są marki mniej lub bardziej awaryjne, ale tak naprawdę teraz zeszło to już na poziom modeli danego producenta, ten jest udany a inny nie , nawet porównując z teoretycznie "lepszym" brandem.

Jak ktoś chce zobaczyć jak wygląda obecnie jakość produkcji zapraszam tutaj.

http://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?tag=samochody

Jak się poczyta to lepiej na rower wsiąść....
 
Do góry Bottom