Proponuje przekładkę na polskiego staga, nawet używke, jeżeli wiesz jak to podłączyć. A jak nie, to rozkrecasz wszystko czyścisz, składasz i jeżeli pojawią się te same problemy to dalej drąż temat. Mi się wydaje, że bez gazownika to tutaj nic nie zdziałasz.
Jeżeli do tej pory instalacja działała dobrze, to jeżdzić dalej albo sprzedać samochód.
Ewentualnie zalecam diagnostyke i naprawę poniżej:
Podstawowa diagnostyka, jaka lambda na gazie i benzynie - koszt 10-20 zł na diagnostyce? Filtry gazu kiedy wymienianie? Cewki i świece można profilaktycznie wymienić. Sprężanie o niczym nie świadczy, jeżeli masz zezarte gniazda i zawory to obciązeniem i na niskich obrotach na gazie będą przepuszczać. Ostatecznie do sprawdzenie sondy loambda, pomimo że są dobre, to mogą rozjeżdżać się odczyty, jak są stare sondy. Dolot był zmieniany, jakieś filtry stożkowe? Przepustnica lub silnik krokowy przy gazie mogą padać, przeczyszczenie mało daje.
Przewody doprowowadzące napięcie powinny być w dobrym stanie, nie narażone na utlenianie, szczelnie opakowane, bez dostępu powietrza. Zaglądnij do czapaczek świec, czy nie są utlenione, skorodowane.
Ewentualnie zacznij jeżdzić na wyższych obrotach 2,5-3,5 obrotów aby odciążyć silnik i "doklepać" gniazda i zawory .
Zalecam profilaktycznie kupienie zestawu naprawczego do parownika i wymienienie membran i uszczelek, przeczyszczenia z syfu parownika. Zdarza się też, że jakiś mechanik pominął jakąś drobną uszczelkę w filtrze fazy ciekłej i cały syf leci na wszystko inne.
Czasami dochodzą nieszczelności w dolocie, sprawdź wtryskiwacze benzyny (w silnikach PSA wtryskiwacze potrafiły latać i wyżłobić gniazda), lewe powietrze może gdzieś brać.
Czasami może pasek rozrządu przeskoczyć o jeden ząbek, lub czujnik położenia wału może być zawalony opiłkami z wieńca, ale to są rzadkie przypadki.
Zmniejszenie przerwy na elektrodach świec czasem pomaga w spalaniu mieszanki, aczkolwiek jest to temat delikatny, bo na zimnym silniku benzyna może powodować mostkowanie się świecy i tym samym cewka dostaje po dupie.
Sprawdź, czy parownik nie jest zapowietrzony, jeżeli parownik jest wyżej niż zbiornik wyrównawczy *wlew chłodziwa*, to może dochodzić do zamrzania parownika, powstają korki powietrzne, ale to jest wina gazowników.
Na koniec sprawdź masę silnika, czy jest dobrze dokręcona, niezaolejona itd. Dobra iskra na świecach zależy od elektryki. Jeżeli coś nie przewodzi, to nie będzie iskry. Klemy akumulatora powinny być czyste, masa najlepiej dokupić za 10-20 złotych dodatkową wiązankę i przykręcić do silnika.
Prawie wszystko powyższe, oprócz lambdy i sond możesz sam sprawdzić, wystarczy kilka kluczy i śrubokrętów, WD40, zwykły miernik. Pamiętaj przy odkręcaniu, przeczyszczaniu elementów zaznaczać korektorem lub lakierem do paznokci poprzednie ustawienie śrub np. przy parowoniku lub listwie tryskowej gazu. Inaczej rozregulujesz parownik lub listwe.
Listwe możesz przeczyścić, ale zalecam kupno nowej (koszt 80-200 zł), nowej listwy raczej nie musisz regulować, ponieważ nawet gazownicy instalują ją na fabrycznych ustaleniach, ale wszystko zależy od odczytów lambdy.
Mam nadzieję, że pomogłem. I jeszcze jedno Je8ać specjalistów z elektrody, którzy nie potrafią konkretnie odpowiedzieć na temat i mówią, że wątek był milion razy na forum lub poszukaj w google. Każdy przypadek jest inny i trzeba dzielić się wiedzą a nie zapychać forum odpowiedziamy z dupy.