• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

L.E.S. 01e Landi

rekda

Początkujący
Dołączył
21.03.2015
Postów
17
Punktów
0
Wiek
42
Miasto
Warszawa
WWW
allegro.pl
Seicento 900, program do lpg pokazuje temperature 230 stopni celc. czujnik termostatu działa poprawnie, program fiatowski płynnie pokazuje wzrost temperatury po załączeniu, za pewne źle któryś kabel jest wpiety z centralki Landi L.E.S 01e lpg, możecie mi doradzic który gdzie powinien być? Problem w tym że za szybko auto przełącza gaz, powinien po osiagnieciu np:25st. cel. a przełacza odrazu po obrotach.
 

Diagbox10

-*-*-
Dołączył
5.04.2018
Postów
7323
Punktów
1196
Miasto
trasa lublin siedlce
To sekwencja?

Czujnik temperatury moze byc wkrecony w reduktor. Sekwencja ma swoj do mierzenia temp. plynu. Zobacz czy do srubek w reduktorze nie ma kabelka. Może gdzieś masy dostał.
 
Ostatnia edycja:

kalgaz

Początkujący
Dołączył
6.08.2018
Postów
18
Punktów
4
Wiek
49
witam w programie diagnostycznym masz zakladkę info lub dokumenty tam znajdziesz schemat z kolorami kabli i gdzie powinny być

czy przy rozgrzaniu całkowitym silnika program dalej ma ten sam odczyt 23 stopnie

bo jeżeli tak to czujnik jest padnięty
 
Ostatnia edycja:

rekda

Początkujący
Dołączył
21.03.2015
Postów
17
Punktów
0
Wiek
42
Miasto
Warszawa
WWW
allegro.pl
Niestety nie ma w programie tachych informacji, o jakim programie ty piszesz? temperature mi pokazuje 230 st c. Wiem ze są 3 czujniki w głowicy ,na termostacie i chłodnicy. musze je posprawdzać. Udało mi się połączyć centralke z PC zmieniłem moment przełączania na lpg ale pojawił sie inny problem nie zwiazany ze zmiana parametru a bardziej z zatkanym lub przytkanym reduktorem chyba. Auto zaczelo mi gasnać przy dojeżdżania do skrzyżowania bsrdzo mnie to irytowalo, wykrecilem filtr gazu który okazał się w rozsypce, nie wiem jakiej to firmy i nie umiem kupić, posklejalem stary i tak jeżdżę oczywiście auto dalej gasnie, na reduktorze jest regulacja troszke nia przykrece i auto przestaje gasnać ale strasznie kuleje na wolnych

Prosił bym o pomoc, co to za elektro zawór i jaki filtr tam pasuje? Czy ktoś się odrobine zna na tym programie i o cot w nim chodzi? Jest jakaś instrukcja?
 

Załączniki

  • P_20180904_181223.jpg
    P_20180904_181223.jpg
    1,8 MB · Wyświetleń: 18
  • P_20180904_181219.jpg
    P_20180904_181219.jpg
    1,8 MB · Wyświetleń: 21
  • P_20180904_180139.jpg
    P_20180904_180139.jpg
    2 MB · Wyświetleń: 21
  • P_20180904_180135.jpg
    P_20180904_180135.jpg
    1,9 MB · Wyświetleń: 23
  • P_20180904_180128.jpg
    P_20180904_180128.jpg
    1,9 MB · Wyświetleń: 20
Ostatnia edycja:

Diagbox10

-*-*-
Dołączył
5.04.2018
Postów
7323
Punktów
1196
Miasto
trasa lublin siedlce
Sprawdź czujnik temperatury ktory mozesz mieć w reduktorze bo pokazuje wysoka temp. Ma zwarcie do masy.

To jest reduktor i czujnik wkrecony w niego.
 

Załączniki

  • Screenshot_2018-09-08-07-15-41.png
    Screenshot_2018-09-08-07-15-41.png
    763,7 KB · Wyświetleń: 6
  • Screenshot_2018-09-08-07-14-41.png
    Screenshot_2018-09-08-07-14-41.png
    532,4 KB · Wyświetleń: 6

Regaciarz

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.03.2018
Postów
857
Punktów
191
Wiek
30
Miasto
Wasilków
Pojedź do gazownika jeśli czujki temperatury nie potrafisz znaleźć. Oszczędzi to czasu i nerwów. Może jej nie ma a kabelki są skręcone i gdzieś schowane?
Co do filterka to gazownik weźmie 30, maks 50zł. Jeśli mnie pamięć nie myli to jest stare lovato. Obyś tylko to szczelnie złożył bo potem znowu będzie lament że ło Jezu samochód się od gazu spalił bo ktoś chciał oszczędzić 20 zł a nie umiał szczelnie poskładać...
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2871
Punktów
969
Miasto
Radom
Ten filtr to nie Lovato tylko waltec albo med. Poza tym to masz rację.
 

Regaciarz

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.03.2018
Postów
857
Punktów
191
Wiek
30
Miasto
Wasilków
Pewnie masz rację, jak jeszcze pracowałem w gazie to unikałem jak mogłem tych staroci bo potem pół godziny zajmowało uszczelnienie tego.
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2871
Punktów
969
Miasto
Radom
Les to wolnossałka na krokowcu, nie korzysta ona z czujników auta tylko ma swoje ( pisał o tym diagbox) z resztą tak jak każda instalka LPG, wię szukaj czujnika na reduktorze (parowniku). Jeśli go tam nie ma to pewnie ktoś go usunął i skręcił kable do kupy żeby to latało.
 

rekda

Początkujący
Dołączył
21.03.2015
Postów
17
Punktów
0
Wiek
42
Miasto
Warszawa
WWW
allegro.pl
Na reduktorze jest elektro zawor, czujnika niema tam, gdybym miał schemat centralki instalacji to istnieje duże prawdopodobieństwo żebym to znalazł. Tylko co potem? W głowicy mam czujnik 0-1 dla kontrolki na desce rozdz., drugi w chłodnicy - odpada.

Będę musiał chyba podjechać do gazownika, choć wole samemu w wielu problemach pogrzebać i nie chodzi o żadne oszczędności tylko o satysfakcję Oczywiscie w tym wypadku bezpieczeństwo jest na 1 miejscu.
 

rekda

Początkujący
Dołączył
21.03.2015
Postów
17
Punktów
0
Wiek
42
Miasto
Warszawa
WWW
allegro.pl
Ktoś może wyjaśnić różnicę między parownikami LANDI LES 98, LI01, LI02, LI03.. Miałem zamontowany LES98 w sejku900, coś mnie tknelo żeby założyć 010056 r67 - niewiem jaki to jest. I niestety nie działa, niewiem czemu po przełączeniu na gaz silnik gasnie I słychać jak się gotuję gaz gdzieś w silniku do czasu az ciśnienie zejdzie. Elektro zawór działa ale niewiem na ile jest szczelny, troszke boję się tego bo to gaz. Jechać do gazownika też nie chce bo wyssie że mnie conajmniej stówę.
IMG_20220320_174935.jpg
 

rausman

Uczestnik
Dołączył
31.07.2021
Postów
40
Punktów
13
Proponuje przekładkę na polskiego staga, nawet używke, jeżeli wiesz jak to podłączyć. A jak nie, to rozkrecasz wszystko czyścisz, składasz i jeżeli pojawią się te same problemy to dalej drąż temat. Mi się wydaje, że bez gazownika to tutaj nic nie zdziałasz.

Jeżeli do tej pory instalacja działała dobrze, to jeżdzić dalej albo sprzedać samochód.

Ewentualnie zalecam diagnostyke i naprawę poniżej:

Podstawowa diagnostyka, jaka lambda na gazie i benzynie - koszt 10-20 zł na diagnostyce? Filtry gazu kiedy wymienianie? Cewki i świece można profilaktycznie wymienić. Sprężanie o niczym nie świadczy, jeżeli masz zezarte gniazda i zawory to obciązeniem i na niskich obrotach na gazie będą przepuszczać. Ostatecznie do sprawdzenie sondy loambda, pomimo że są dobre, to mogą rozjeżdżać się odczyty, jak są stare sondy. Dolot był zmieniany, jakieś filtry stożkowe? Przepustnica lub silnik krokowy przy gazie mogą padać, przeczyszczenie mało daje.

Przewody doprowowadzące napięcie powinny być w dobrym stanie, nie narażone na utlenianie, szczelnie opakowane, bez dostępu powietrza. Zaglądnij do czapaczek świec, czy nie są utlenione, skorodowane.

Ewentualnie zacznij jeżdzić na wyższych obrotach 2,5-3,5 obrotów aby odciążyć silnik i "doklepać" gniazda i zawory .

Zalecam profilaktycznie kupienie zestawu naprawczego do parownika i wymienienie membran i uszczelek, przeczyszczenia z syfu parownika. Zdarza się też, że jakiś mechanik pominął jakąś drobną uszczelkę w filtrze fazy ciekłej i cały syf leci na wszystko inne.

Czasami dochodzą nieszczelności w dolocie, sprawdź wtryskiwacze benzyny (w silnikach PSA wtryskiwacze potrafiły latać i wyżłobić gniazda), lewe powietrze może gdzieś brać.
Czasami może pasek rozrządu przeskoczyć o jeden ząbek, lub czujnik położenia wału może być zawalony opiłkami z wieńca, ale to są rzadkie przypadki.

Zmniejszenie przerwy na elektrodach świec czasem pomaga w spalaniu mieszanki, aczkolwiek jest to temat delikatny, bo na zimnym silniku benzyna może powodować mostkowanie się świecy i tym samym cewka dostaje po dupie.

Sprawdź, czy parownik nie jest zapowietrzony, jeżeli parownik jest wyżej niż zbiornik wyrównawczy *wlew chłodziwa*, to może dochodzić do zamrzania parownika, powstają korki powietrzne, ale to jest wina gazowników.

Na koniec sprawdź masę silnika, czy jest dobrze dokręcona, niezaolejona itd. Dobra iskra na świecach zależy od elektryki. Jeżeli coś nie przewodzi, to nie będzie iskry. Klemy akumulatora powinny być czyste, masa najlepiej dokupić za 10-20 złotych dodatkową wiązankę i przykręcić do silnika.

Prawie wszystko powyższe, oprócz lambdy i sond możesz sam sprawdzić, wystarczy kilka kluczy i śrubokrętów, WD40, zwykły miernik. Pamiętaj przy odkręcaniu, przeczyszczaniu elementów zaznaczać korektorem lub lakierem do paznokci poprzednie ustawienie śrub np. przy parowoniku lub listwie tryskowej gazu. Inaczej rozregulujesz parownik lub listwe.
Listwe możesz przeczyścić, ale zalecam kupno nowej (koszt 80-200 zł), nowej listwy raczej nie musisz regulować, ponieważ nawet gazownicy instalują ją na fabrycznych ustaleniach, ale wszystko zależy od odczytów lambdy.

Mam nadzieję, że pomogłem. I jeszcze jedno Je8ać specjalistów z elektrody, którzy nie potrafią konkretnie odpowiedzieć na temat i mówią, że wątek był milion razy na forum lub poszukaj w google. Każdy przypadek jest inny i trzeba dzielić się wiedzą a nie zapychać forum odpowiedziamy z dupy.
 

rekda

Początkujący
Dołączył
21.03.2015
Postów
17
Punktów
0
Wiek
42
Miasto
Warszawa
WWW
allegro.pl
Dziękuję tobie za odpowiedzieć, co do elektrody to również się zawiodłem, kilka razy nawet. Zrobiłem tak :rozkręciłem cały parownik i bingo, jeden z zaworków się zacinał przez co się nie domykał, poskręcałem i działa lepiej niż się spodziewałem. Ale mam problemy że zrozumieniem programu który obsługuje ten gaz, to ciekawy pomysł by zamiennic sterownik lecz ekonomicznie w takim aucie to nieopłacalne i w ogóle nie warte utraty czasu. Regulacje przeprowadziłem tak że zagrzałem porządnie silnik, kręcąc śruba na parowniku starałem się tak ustawić by mieszanka była na granicy przełączania się lambdy z bogatej na ubogą i minimalnie ją wzbogaciłem 1/10 obrotu śruby, następnie w programie za attuator, max ustawilem na 200, min na 30, przy przyspieszaniu na 70,
pozycja attuator cutoff 180. Stała pozycja attuator off.

Nie bardzo czaje TPS, komp pokazuje zmianę w zakresie 0,45 do 2,5 max. I ustawiłem na 1,8.

Czy ktoś wie czy można i jakims innym programem obsłużyć te centralkę LES01E. Nie ma tu autokalibracji niema tu żadnych map.
Automatyczne połączenie postów:

Ta instalacja nie ma filtra fazy lotnej . Kilka zdjęć z programu aktualnie mam inne ustawienia jak wyżej. Mam Stare 2 centralki uszkodzone les01e które kiedyś uwaliłem niewiem jak ale, komputer przestał się łączyć z nimi, jak bym wiedział gdzie szukać uszkodzeń może bym je naprawiał, przydał by mi się wskaźnik lpg przy przełączniku ale musiał bym zmienić wielozawor bo pewnie nie wystarczy kupić samego wskaźnika na butli i przełącznika.?
 

Załączniki

  • IMG_20220326_170612.jpg
    IMG_20220326_170612.jpg
    1,4 MB · Wyświetleń: 3
  • IMG_20220321_194213.jpg
    IMG_20220321_194213.jpg
    1,5 MB · Wyświetleń: 1
  • IMG_20220321_194143.jpg
    IMG_20220321_194143.jpg
    977,3 KB · Wyświetleń: 1
  • IMG_20220321_194124.jpg
    IMG_20220321_194124.jpg
    883,2 KB · Wyświetleń: 1
  • IMG_20220321_194408.jpg
    IMG_20220321_194408.jpg
    1,4 MB · Wyświetleń: 3
  • IMG_20220325_151103.jpg
    IMG_20220325_151103.jpg
    1,3 MB · Wyświetleń: 2
Ostatnia edycja:
Do góry Bottom