• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Laguna 2 2.0 dCi M9R problem z przepływomierzem.

Michalstw

Początkujący
Dołączył
22.06.2020
Postów
9
Punktów
0
Wiek
33
Cześć. Od zakupu auta był problem z brakiem mocy. Czasami jechała jako tako czasami w ogóle. Nigdy poniżej 2200-2500 obr. Ogólnie padlina. Błędów brak, kontrolki się nie świeciły. Po jakimś czasie mnie naszło, żeby odłączyć przepływkę. No nie ten samochód. Jedzie z niższych obrotów i o wiele lepiej przyspiesza. Na desce check engine i komunikaty żeby sprawdzić wtrysk i emisję spalin. W kompie 2 błędy, maf sensor i czujnik temp w dolocie (to chyba jest w przepływce). Nie mam profesjonalnego sprzętu a jedynie elm327 i tarque pro.
Jeden się świeci w aplikacji na czernowo drugi na żółto. Wskazania na maf na biegu jałowym silnik ciepły ok 11g/s temp 26 stopni.

Kupiłem używkę oryginalną. Po zamontowaniu nie dało się skasować błędów. Na uzywce auto jechało tak samo jak na odłączonym przepływomierzu. Wskazania przeplywki podobne. 11g/s przy czym zaraz po odpaleniu pokazywał ok 8g/s i wchodziło na 11g/s. Może egr się uchylał, nie wiem.

Jeszcze miałem taką sytuację, że na tej "nowej" przepływce pojechałem po autobanie przez chwilkę pod 190km/h i zacząłem zwalniać. Laguna straciła całkowicie moc. Przez 10km jechała max 90km/h i znów wróciło do stanu poprzedniego.

Chciałem Was poprosić o pomoc bo... Coś tam ogarniam w kwestii mechaniki, pracowałem rok na warsztacie jako mechanik (czyt. Wymieniacz części)

Normalnie oddałbym auto na warsztat i zapłacił za diagnozę ale.. Jestem kierowcą ciężarówki, latam na hiszpanie, robię 7 tys km i wracam do domu na 3 dni,ktore są niepełne :) nie mogę auta zostawić na warsztacie a z ulicy nikt mnie nie chce przyjąć bo terminy co jest zrozumiałe. Nigdy nie potrafię dokładnie się określić kiedy zjadę na bazę i z bazy do domu.

W koszyku alledrogo już mam przepływomierz ori Continental - takie były w tych silnikach ale jak sami wiecie szkoda kasy utopić dlatego zwracam się do Was o pomoc.

Pomyślałem, że może mam gdzieś wiązkę uszkodzoną? Z tego co widziałem przeplywka 6pin a przewodów jest 5. Jeden zaślepiony ale widać, że fabrycznie. Może ktoś ma wiedzę jakie powinny być napięcia na poszczególnych przewodach? Ciężko mi co kolwiek znaleźć dla silnika 2.0 m9r. O wiele więcej info jest o 1.9 dci...
 

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
1197
Punktów
262
Wiek
32
Miasto
Okolice Krakowa
Śmiem twierdzić, że to nie problem z przepływomierzem, a wymiana na nowy oryginalny nic nie da.
 

Michalstw

Początkujący
Dołączył
22.06.2020
Postów
9
Punktów
0
Wiek
33
Śmiem twierdzić, że to nie problem z przepływomierzem, a wymiana na nowy oryginalny nic nie da.
To gdzie szukać przyczyny? Jak wrócę do Polski to sprawdzę napięcia na wtyczce. Znalazłem podobny temat na elektrodzie ale autor tematu tak namieszał z pinami, że nie wiadomo o co chodzi.

Teoretycznie
1- sygnał czujnika temperatury powietrza
2- masa
3 - nie uzywane
4 - zasilanie +12v po zapłonie
5- zasilanie 5 V
6- sygnał przepływomierza

Podpowie ktoś jakie tam powinny być napięcia?

W dwóch podobnych tematach był problem z ułamanym pinem we wtyczce.
 

Michalstw

Początkujący
Dołączył
22.06.2020
Postów
9
Punktów
0
Wiek
33
No i założyłem nowy oryginalny przepływomierz. Gunwo to dało. Check zgasl po kilku odpaleniach, błędów w sterowniku nie mogę usunąć tą aplikacją (tak wiem to zabawka ale w innych autach kasowałem błędy silnika. Volvo v50 mazda 6)

Na odpiętej przepływce spalanie przy 130 km/h było do 6.5 L/100. Na podłączonej nie mogę zejść poniżej 8.5l/100... O co chodzi?

Jeszcze od niechcenia wziąłem multimetr. Ustawiłem go na sprawdzanie przejścia (nie wiem jak to nazwać, chodzi o ciągłość kabli) i co jest dziwne (może coś źle robiłem) na odłączonej wtyczce wpinam końcówkę na masę we wtyczce a druga na +12v,+5v oraz sygnał czujnika temp i miernik piszczy. Czy to normalne czy to jakieś przebicie do masy?
 

elektryk1234

SuperMechanior
Dołączył
4.11.2019
Postów
550
Punktów
54
Sprawdz czy masz mase we wtyce przeplywki tzn miernik na piszczenie i jeden kabel we wtyke a drugi na silnik
 

Michalstw

Początkujący
Dołączył
22.06.2020
Postów
9
Punktów
0
Wiek
33
Sprawdz czy masz mase we wtyce przeplywki tzn miernik na piszczenie i jeden kabel we wtyke a drugi na silnik
Kurde, wkładałem końcówkę do wtyczki na pin od masy a drugi na plusa od aku... Było +12 v. Rozumiem, że tak się nie robi?

Jestem znów w trasie więc kolejne podejście do auta zrobię za tydzień...
 
Do góry Bottom