1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Laguna 2 2.2

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Michu11133, 5-07 18.

  1. Michu11133

    Michu11133 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-07 18
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    0
    Witam jestem posiadaczem laguny 2 z silnikiem 2.2 i mam z nią mały problem potrafi zakopcic na pierwszym i 2 biegu nie jest to duży dym czarny, szary taki średni.


    - EGR był czyszczony i wszystkie rury i wężyki podcisnienia.
    -intercooler sprawdzony i węże adapterami szczelnosci.
    -Turbina wymieniona na regener.
    - na clipie nie było żadnych błedów
    - przepustnicą czyszczona
    - moc jest
    Dzisiaj będę miał wydruki pracy silnika czy ktoś jest w stanie odczytać ?
     
  2. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    320
    Docenione treści:
    46
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    Wtryski do sprawdzenia na maszynie.
     
  3. Michu11133

    Michu11133 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-07 18
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    0
    No właśnie się zastanawiam bo auto było kupione 4 miechy temu i od zakupu nie puściła dymka. Dopiero jak przepustnicA się zablokowała przez nagar. Przepustnicą została wyczyszczona i od tamtego czasu zaczęła kopcić przy ruszaniu
     
    Ostatnio edytowano: 5-07 18
  4. toomii76

    toomii76 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    2 452
    Docenione treści:
    838
    Miasto:
    turek
    Zerknij na stronę gorącą turbiny.
     
  5. Michu11133

    Michu11133 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-07 18
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    0
    parametry
     

    Załączone pliki:

  6. Michu11133

    Michu11133 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-07 18
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    0
    Wie ktoś jak to odczytać ? Czy wartości są dobre ?
     
  7. Michu11133

    Michu11133 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-07 18
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    0
    1.4 tys obrotów

    2 tys obrotów
     

    Załączone pliki:

  8. turbokrzychu

    turbokrzychu Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-05 14
    Postów:
    210
    Docenione treści:
    23
    Coś czuje że silnik ma spore przedmuchy i wypluwa turbiną olej pewnie w wydech. Po odkręceniu korka od oleju mocno dmucha ? Można sprawdzić odmę ale znając ten silnik to trzeba się przygotowywać na najgorsze
     
  9. Michu11133

    Michu11133 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-07 18
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    0
    Jakieś powietrze idzie z korka ale nie na tyle żeby sam spadł. Jak narazie nie zauważyłem ubytku oleju.
     
  10. Michu11133

    Michu11133 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-07 18
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    0
    Jak pisałem wyżej niedawno go kupiłem wszystko było ok. 2 miechy pojeździłem falował mi na obrotach na zimnym silniku po rozgrzaniu strasznie kopcił przyczyną tego była zapchana przepustnica i od tamtego czasu przy depnieciu leci mały dym czarny.

    Myślałem że to jest przyczyną turbiny bo stara trochę lała i gwizdała. Ogólnie po wymianie turbiny czyszczeniu tego wszystkie było dobrze dopiero bo 4 tygodniach znowu zaczął dymić to może być przez to że auto krótkie trasy robi ?

    Dzisiaj sprawdzę czy nie leci olej w stronę wydechu
     
    Ostatnio edytowano: 7-07 18
  11. Michu11133

    Michu11133 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-07 18
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    0
    Sprawdziłem nie rzyga olejem trochę go przegoniłem i jest lepiej.
     
  12. suse1

    suse1 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    18-01 15
    Postów:
    925
    Docenione treści:
    163
    Miasto:
    Olkusz
    cośpo czyszczeniu wpadło pod zawór albo oczyszczone wszystko prócz kanałów dolotowych w samej głowicy ogólnie przyczyn może być wiele ale renault w swoim oprogramowaniu czuły jest na adaptację sam egr sprawia wiele pproblemów
     
  13. Michu11133

    Michu11133 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-07 18
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    0
    Dzisiaj podjechałem do innego diagnosty podpiął kompa i wyskoczyły 4 błędy EGR. Nie wspominając o błędzie klimatyzacji. Dziwne bo auto kopyto ma nie zamula tylko że mała chmura za nim . Już go zamówiłem jutro będzie napiszę czy coś się poprawiło po wymianie
     
  14. Michu11133

    Michu11133 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-07 18
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    0
    Witam po wymianie EGR gorzej kopci niż kopcił wcześniej mam go jechać wymienić ? Nowy ze sklepu zamiennik niby ma podejść pod lagunę w środku jest napisane do Clio 1.5 i Megan. Prosił bym o szybko pomoc ;)
     
  15. Michu11133

    Michu11133 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-07 18
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    0
    Ok EGR został wymieniony na 2.2 i jest ok ale nadal przy mocniejszy depnieciu gazu nadal kopci za 2 dni zrobię test przelewu wtrysku
     
  16. Michu11133

    Michu11133 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-07 18
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    0
    - regenerowana turbina
    - weże czyszczone przepustnica
    - nowy Egr
    - moc jest
    - silnik rowno pracuje
    Wtryski mysle ze dobre bylem u mechanika wymyslił mi że paliwo złe ze nieszczelność że gdzieś lewe powietrze.

    Sprawdzałem weże, chłodniczke, i kolektor sssacy, przepustnice i egr i nigdzie nie ma niesCzelności.

    Na luzie jak odpalam nic nie kopci dopiero przy ruszaniu jak sie da mocniej gazu
     
    Ostatnio edytowano: 17-07 18
  17. turbokrzychu

    turbokrzychu Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-05 14
    Postów:
    210
    Docenione treści:
    23
    Sprawdź czy jest nadciśnienie w komorze korbowej. Można zrobić proste urządzenie w którym zobaczysz jakie jest wychylenie słupa wody.
     
  18. Michu11133

    Michu11133 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-07 18
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    0
    Pojechałem na clipa sprawdził mi turbine wtryski i parametry zyciowe auta wszystko było w normie. I teraz tak gość powiedział że może te kopcenie powodować nedzne jakościowo paliwo. (Kopcenie tylko na 1 i 2)na wiekszych biegach nienkopci na luzie tez nie kopci i smierdzi takim nie spalonym paliwem. Do tego odłoczyłem i zaslepiłem egr zeby sprawdzic czy jest to samo.(dym czarno szarawy)


    Moc jest
    Olej nie ubywa
     
    Ostatnio edytowano: 1-08 18
  19. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    320
    Docenione treści:
    46
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    Dalej przystaje przy wtryskach.Wyjac i na maszyne
     
  20. Michu11133

    Michu11133 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-07 18
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    0
    Sprawdze to też. Jeszcze jedno pytanko jak mi robili test przelewowy czy z tych wezykow przelewu po odpaleniu powinno paliwo sie lać czy nie ? W jedej lagunie widziałem że z tych wezykow przy tescie przelewowym paliwo sie lało a w 2 juz nie.