• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Laguna 2ph2 2.0 16V -trzęsie silnikiem

razmoos

Początkujący
Dołączył
4.02.2013
Postów
21
Punktów
0
Wiek
36
Miasto
Bradford
Witam.
Zakupiłem Lagune 2.0 16V 135KM z 2006 roku. Od samego początku zakupu auta walczę z problemem nie cyklicznego wypadania zapłonów. Objawy występują jedynie na jałowych obrotach i są najbardziej odczuwalne na rozgrzanym silniku przy temp. 90 stopni. Podczas jazdy nie występuje żadne szarpanie i nie odczuwam spadku mocy. Na postoju daje sie to odczuć poprzez drgania jakie przenoszone są z silnika. Wymieniłem i sprawdziłem już kilka elementów:
- wymieniłem sonde przed katem (zapalał sie Check emission - po wymianie ustało)
- nowe cewki Beru
- nowe świece ( sprawdzone dwa komplety)
- wymieniony i sprawdzany kilkukrotnie rozrząd ( wymieniane było również KZFR)
- podmieniałem wtryskiwacze z innego auta
- wymieniłem wszystkie uszczelnienia na kolektorze ssącym ( od przepustnicy do głowicy)
- sprawdziłem kompresje na cylindrach
Czy ktoś spotkał sie z podobnym problemem w Lagunie?
 

maxsslko

SuperMechanior
Dołączył
30.11.2014
Postów
2777
Punktów
295
Zrob diagnoze, najlepiej clip. Przyczyna moze byc przepustnica, czujnik stukowego czy wilgoc/olej ktora dostaje sie do gniazd cewek zaplonowych. W zasadzie skoro czujesz to na wolnych obrotach to posluchaj lepiej swojej dwumasy. Moze ona wlasnie daje znac ze chce zostac wymieniona:D

Wrazenie "wypadania zaplonow" i to drganie moze byc spowodowane wlasnie zuzyta dwumasa.
 

maxsslko

SuperMechanior
Dołączył
30.11.2014
Postów
2777
Punktów
295
Yhm, pomysalem o silniku IDE, te mialy dwumase ale zestawione sa ze skrzyniami jr5, nie wiem czy wystepowaly ze skrzyniami pk6.
Robiles diagnoze na wypadanie zaplonow? W tych silnikach usterka ukladu zaplonowego objawiala sie raczej wypadaniem zaplonu przy wyzszych predkosciach i pod obciazeniem. Sprawdz czy masz wlasciwie swiece, kiedys mialem podobna usterke mimo ze swiece mialy raptem 2 tys km pomogla wymiana swiec na denso.
 

sevooo

SuperMechanior
Dołączył
1.02.2015
Postów
553
Punktów
50
Wiek
38
Miasto
Bristol
Jakie wartosci kompresji ci wyszly? Czy 2 srodkowe byly nieznacznie mniejsze niz pozosyale? I jeszcze jedno czy masz wariator faz rozrzadu na jednym z kulek? Jezeli tak to czy na wolnych obrotach slychac lekkie klekotanie silnika?
 

maxsslko

SuperMechanior
Dołączył
30.11.2014
Postów
2777
Punktów
295
To pancerny motor z kolem faz, nie traci kompresji od tak sobie:)
 

sevooo

SuperMechanior
Dołączył
1.02.2015
Postów
553
Punktów
50
Wiek
38
Miasto
Bristol
W espace z tym samym motorem stracil i to na zaworach wszystkich. Silnik jest dobry ale jak dbany. Aczkolwiek drzenie moze byc spowodowane wariatorem one dosc czesto padaja

Dodatkowo w biuletynie renault zapisali ze gumki na koncach cewek powinny byc zabezpieczone jakims zajzajerem bo potrafia gubic iskre od czasu do czasu.
 
Ostatnia edycja:

razmoos

Początkujący
Dołączył
4.02.2013
Postów
21
Punktów
0
Wiek
36
Miasto
Bradford
Jakie wartosci kompresji ci wyszly?
Kompresje mierzyłem jakiś miesiąc temu. Wyszło w granicach 12,2-12,5 jak dobrze pamiętam.

I jeszcze jedno czy masz wariator faz rozrzadu na jednym z kulek? Jezeli tak to czy na wolnych obrotach slychac lekkie klekotanie silnika?
Kolo zmiennych faz już zmieniałem - jak już pisałem na początku tematu poszedł kompletny nowy rozrząd bo na starym kole silnik pracował jak Diesel. Na rozrządzie mam przejechane ok 2000km.

Dodatkowo w biuletynie renault zapisali ze gumki na koncach cewek powinny byc zabezpieczone jakimś zajzajerem bo potrafią gubić iskrę od czasu do czasu.
Cewki mam nowe - i tu masz racje gumki mają wewnątrz jakieś białe mazidło :D

Sprawdz czy masz wlasciwie swiece
Świece założone nowe firmy CHAMPION. Już nawet zmniejszyłem na nich przerwę na 0.8mm z myślą, że uwolnię silnik od tych drgawek :D - a tu dalej to samo.


Silnik ma NIECYKLICZNE drgania (odczuwane jak wypadanie zapłonów) tylko przy jałowych obrotach. Jak obroty wzrosną do 1000obr/min bądź silnik zostanie obciążony np. ruszanie bez nogi na pedale gazu, drgania zanikają. Nie odczuwam spadku mocy. Podczas jazdy nie występuje szarpanie czy strzelanie w wydech.
 

sevooo

SuperMechanior
Dołączył
1.02.2015
Postów
553
Punktów
50
Wiek
38
Miasto
Bristol
Wiec wiekszosc ogarnieta. Ostatnia zec jaka przychodzila by mi na mysl to szczerbki na kole zamachowym zabrudzone/przyrdzewiale i przez to czujnik moze gubic zaplon od czasu so czasu. Ale zastanawia mnie ze na wolnych obrotach pod lekkim obciazeniem to sie nie dzieje z tym ze moze byc to spowodowane zwiekszona dawka paliwa bo sobie kompensuje. Renie maja dosyc krotkie wtryski na wolnych obrotach co udziela sie w kalibracji gazu jezeli ktos zaklada ale to tak raczej nie na temat. Jeszcze jedna zecz mi przychodzi na mysl a mianowicie ustawienie rozrzadu. Jest to dosyc kompleksowe zwlaszcza gdy sciagane sa kolka bo wszystkie dociskane sa do czola( zadnych klinow czy storzka. Moze wariator prubuje sie ustawiac ale zajmuje mu to chwile bo jest sterowany olejem i wtedy powstaja wyskoki zaplonu. Moze sprobuj wrzucic filmik jak ten motor pracuje to da to jakis inny pomysl. Jak cos jeszcze mi sie urodzi w glowie to napisze ale na chwile obecna to chyba tyle moich mozliwosci. Wieze ze uda ci sie usunac usterke i jezeli tak to daj znac co bylo przyczyna bo jestem ciekaw. Pozdr

Aha odnosnie swiec. Sprobuj NGK irydowe daja duzo mocniejsza iskre. Ale skoro masz nowe to raczej nie to. I moze jeszcze warto bylo by wyczyscic czyjnik polozenia walu korbowego bo dziad lapie wszystkie zabrudzenia. Ostatnie juz najbardziej nie typowa zecz to policzyc ile masz zebow na zamachowym wrazie gdyby ktos kiedys zalizyl od innego silnika aczkilwiek to graniczy z nieprawdopodobnym :-/
 
Ostatnia edycja:

razmoos

Początkujący
Dołączył
4.02.2013
Postów
21
Punktów
0
Wiek
36
Miasto
Bradford
No właśnie wymieniłem czujnik położenia wału wczoraj wieczorem ale nie przyniosło to poprawy w pracy silnika. Co do gazu to instalację juz wrzucilem. Silnik pracuje na benzynie i na gazie tak samo. Co mnie jedynie zastanawia to czas wtrysku benzyny. Podczas programowania LPG zauważyłem ze czas wtrysku benzyny wynosi 2.9/3.0 ms na jalowych obrotach. Wcześniej miałem lagune 1.8 16V i tam czas wtrysku był w granicach 2.4 ms. Ale rozumiem ze to dwie rozne pojemności wwiec różna charakterystyka.
 

karuzel32

SuperMechanior
Dołączył
20.01.2015
Postów
144
Punktów
2
Wiek
44
czesc poszukał bym usterki w przewodach idacych do cewek byc moze tam byc diabeł schowany bo skoro wszystko wymienione i nic, jak mi tu kolega powiedział miernik w dłon i heja i pomogło ABS działa
 

maxsslko

SuperMechanior
Dołączył
30.11.2014
Postów
2777
Punktów
295
to praktycznie te same silniki, roznica w skoku tloka i kole faz ale generalnie to jedna chwala. swiece zmien na denso, pisalem wczesniej ze mialem taki wypadek ze na ori swiecach byla jakas jatka, po wymianie ustalo. nigdy nie ustalilismy co bylo z tymi swiecami nie tak, zamontowalem bratu do lpg i jedzi do dzis:d
 

barteek933

SuperMechanior
Dołączył
30.07.2012
Postów
884
Punktów
49
Wiek
27
Miasto
Mazowieckie
a może porpostu kzfr było wymieniane bez specjalnej blokady i niestety nie jest ustawione tak jak powinno ... = źle ustawiony rozrząd i takie mogą być skutki
 

razmoos

Początkujący
Dołączył
4.02.2013
Postów
21
Punktów
0
Wiek
36
Miasto
Bradford
a może porpostu kzfr było wymieniane bez specjalnej blokady i niestety nie jest ustawione tak jak powinno ... = źle ustawiony rozrząd i takie mogą być skutki

Z tego co sie orientuje to ta blokada do KZFR jest po to by odkręcić/przykrecic odpowiednim momentem koło do walka. Zmieniłem juz rozrzady w 4-ech lagunach i meganie w nich też zmienialem KZFR używając własnych sposobów na odkrecenie i dokrecenie kola i auta smigaja do dzis bez żadnego problemu :-D.
W przypadku mojej Laguny te drgawki na silniku były też przed wymiana rozrządu.
 

maxsslko

SuperMechanior
Dołączył
30.11.2014
Postów
2777
Punktów
295
Jakie znowu specjalne blokady? Blokujesz wal i walki, luzujesz kola, zakladasz nowe KZFR i rozrzad, dokrecasz najpierw kolo na wale, potem na walku wydechu i na koniec KFZR. Sa jakies inne blokady?
 

barteek933

SuperMechanior
Dołączył
30.07.2012
Postów
884
Punktów
49
Wiek
27
Miasto
Mazowieckie
są inne blokady do zablokowania kzfr w trakcie przykręcania. jak nie dasz blokady to albo Ci się uda albo i nie ale jak zaczniesz przykręcać 100 nm to pogniesz blokadę w wałkach i taki finał ... robienie bez to rzeźbiarstwo a później się dziwicie że coś się rozkręciło ...
 

maxsslko

SuperMechanior
Dołączył
30.11.2014
Postów
2777
Punktów
295
Jest taka blokada w zestawie, jest taki problem ze do niczego nie pasuje. Ja mam płyte z kołkami i do przykrecania blokuje oba kola płyta bo bokada z zestawu jest faktycznie niezbyt solidna i walki delikatne. Ale jak kolo wyjmujesz nowe z pudelka to jest ustawione:D
 

maxsslko

SuperMechanior
Dołączył
30.11.2014
Postów
2777
Punktów
295
Ta blokada trzyma koło za element ktory zmienia swoje polozenie wzgledem walka czyli za kolo zebate. Jesli juz mowa o prawidlowym blokowaniu podczas dokrecania to w kole na wydechu sa dwa punkty na blokade i w KZFR sa miejsca na dwa bolce. Blokada z tesama ma sie nijak do dokrecenia koła. Rownie dobrze mozna ja ciagnac przez blokade z tylu walkow.
 

barteek933

SuperMechanior
Dołączył
30.07.2012
Postów
884
Punktów
49
Wiek
27
Miasto
Mazowieckie
nie można bo przy momencie 100nm gnie się więc nie gadaj mi bajek.
a po 2 ma się bo wtedy wszystko się przeciąga (kała i po rozblokawaniu już górna blokada moze nie masować. po to są blokady żeby ich używać. jak jej nie masz to twój problem, mam to gdzieś
 
Do góry Bottom