• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Laguna I phI --> Cewka i jej parametry (z Modułem Motoroli)

Adrian

Początkujący
Dołączył
9.06.2011
Postów
11
Punktów
0
Wiek
35
Miasto
Częstochowa/okolice
Witam wszystkich....

Otóż mam taki problem, a konkretnie wydaje mi się że z układem zapłonowym, bo po dłuższej jeździe (tak ponad 30 min) jakby zaczął niesynchronicznie wypadać zapłon. Wymieniłem rozdzielacz zapłonu, przewody zapłonowe, świece, ale sytuacja jakby poprawiła się na pare dni i znowu to samo.

według tego co szukałem na internecie to oporność między dwoma zaciskami cewki to 0.47 Ohm a międy zaciskami a tym bolcem wysokiego napięcia powinno być 6000 Ohm. U mnie ta oporność na uzwojeniu pierwotnym niby się zgadza, chociaż dokładnie okreslić nie mogę, bo nie mam na tyle dobrego miernika i pokazuje tylko do jednego miejsca po przecinku, a pokazywał na przeskoku między 0.4 a 0.5 Ohm czyli niby OK, natomiast oporność między bolcem a zaciskami to prawie 6700 Ohm i chciałbym sie zapytać czy odchyłka rzędu 700 Ohm od normy może mieć wpływ na wypadanie zapłonu ??

Cewkę mam taką z modułem Motoroli:


Dodam że posiadam iny moduł Bendix`a pasujący zamiast mojego (o tym samym numerze HOM) i w nim jest cewka troszkę innego typu:


jej oporność na uzwojeniu pierwotnym wydaje się być dobra, natomiast miedzy bolcem a zaciskami to już tylko 4700 Ohm i na tej cewce auto już nie odpala.

Moduły wydają się być dobre, bo maja zbliżone wartości oporności.

Niestety nie mierzyłem oporności cewki po dłuższej jeździe.

Pozdrawiam...
 

bombel1985

SuperMechanior
Dołączył
6.06.2011
Postów
485
Punktów
20
Wiek
39
Miasto
Usa
kolego jak chcesz to numer vin na priv jak cos to może pomoge :confused:
 

Adrian

Początkujący
Dołączył
9.06.2011
Postów
11
Punktów
0
Wiek
35
Miasto
Częstochowa/okolice
OK tylko nie wiem gdzie tutaj na forum się naciska aby napisać PW :confused: troche techniki i się człowiek gubi ;)
 

Adrian

Początkujący
Dołączył
9.06.2011
Postów
11
Punktów
0
Wiek
35
Miasto
Częstochowa/okolice
Aha, dzięki domyślałem się, bo innej opcji nie ma, ale nie byłem pewien. teraz już będe wiedział :)

A wracając do tematu to mierzyłem dzisiaj cewkę gdy była gorąca po dłuższej jeżdzie i jej oporność na ciepłym silniku wzrasta z 6700 Ohm do około 7420 Ohm czyli to juz ponad 1400Ohm odchyłki od normy i pewnie to jej wina że auto wyraźnie gorzej chodzi po rozgrzaniu i gubi zapłon.
Moduł wychodzi że jest OK bo nie zmienił swoich wartości.

A jeśli chodzi o cewke to rozglądam się za takimi:
VALEO nr 255054 za około 95 zł
FEBI BILSTEIN nr 21528 za około 110 zł
FACET nr 9.6007 za około 115 zł

Czy w tym przypadku również im droższa tym lepsza ?? a co z tą cewką VALEO, najtańsza ale czy najgorsza i czy warto przepłacać 20 zł więcej ??
 

Adrian

Początkujący
Dołączył
9.06.2011
Postów
11
Punktów
0
Wiek
35
Miasto
Częstochowa/okolice
Założyłem FEBI i jak narazie po 4 tys km działa, choć problemy z zapłonem jakby troszkę się poprawiły ale nie znikły...
 
Do góry Bottom