Adrian
Początkujący
Witam wszystkich....
Otóż mam taki problem, a konkretnie wydaje mi się że z układem zapłonowym, bo po dłuższej jeździe (tak ponad 30 min) jakby zaczął niesynchronicznie wypadać zapłon. Wymieniłem rozdzielacz zapłonu, przewody zapłonowe, świece, ale sytuacja jakby poprawiła się na pare dni i znowu to samo.
według tego co szukałem na internecie to oporność między dwoma zaciskami cewki to 0.47 Ohm a międy zaciskami a tym bolcem wysokiego napięcia powinno być 6000 Ohm. U mnie ta oporność na uzwojeniu pierwotnym niby się zgadza, chociaż dokładnie okreslić nie mogę, bo nie mam na tyle dobrego miernika i pokazuje tylko do jednego miejsca po przecinku, a pokazywał na przeskoku między 0.4 a 0.5 Ohm czyli niby OK, natomiast oporność między bolcem a zaciskami to prawie 6700 Ohm i chciałbym sie zapytać czy odchyłka rzędu 700 Ohm od normy może mieć wpływ na wypadanie zapłonu ??
Cewkę mam taką z modułem Motoroli:
Dodam że posiadam iny moduł Bendix`a pasujący zamiast mojego (o tym samym numerze HOM) i w nim jest cewka troszkę innego typu:
jej oporność na uzwojeniu pierwotnym wydaje się być dobra, natomiast miedzy bolcem a zaciskami to już tylko 4700 Ohm i na tej cewce auto już nie odpala.
Moduły wydają się być dobre, bo maja zbliżone wartości oporności.
Niestety nie mierzyłem oporności cewki po dłuższej jeździe.
Pozdrawiam...
Otóż mam taki problem, a konkretnie wydaje mi się że z układem zapłonowym, bo po dłuższej jeździe (tak ponad 30 min) jakby zaczął niesynchronicznie wypadać zapłon. Wymieniłem rozdzielacz zapłonu, przewody zapłonowe, świece, ale sytuacja jakby poprawiła się na pare dni i znowu to samo.
według tego co szukałem na internecie to oporność między dwoma zaciskami cewki to 0.47 Ohm a międy zaciskami a tym bolcem wysokiego napięcia powinno być 6000 Ohm. U mnie ta oporność na uzwojeniu pierwotnym niby się zgadza, chociaż dokładnie okreslić nie mogę, bo nie mam na tyle dobrego miernika i pokazuje tylko do jednego miejsca po przecinku, a pokazywał na przeskoku między 0.4 a 0.5 Ohm czyli niby OK, natomiast oporność między bolcem a zaciskami to prawie 6700 Ohm i chciałbym sie zapytać czy odchyłka rzędu 700 Ohm od normy może mieć wpływ na wypadanie zapłonu ??
Cewkę mam taką z modułem Motoroli:
Dodam że posiadam iny moduł Bendix`a pasujący zamiast mojego (o tym samym numerze HOM) i w nim jest cewka troszkę innego typu:
jej oporność na uzwojeniu pierwotnym wydaje się być dobra, natomiast miedzy bolcem a zaciskami to już tylko 4700 Ohm i na tej cewce auto już nie odpala.
Moduły wydają się być dobre, bo maja zbliżone wartości oporności.
Niestety nie mierzyłem oporności cewki po dłuższej jeździe.
Pozdrawiam...