1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Laguna II 3.0 V6 nie odpala

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika jkrotki, 20-07 18.

  1. jkrotki

    jkrotki Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-07 18
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Posiadam lagunę II V6 '01 z instalacją LPG. Problem jest taki, że w zeszłym tygodniu zaczęła chodzić nie na wszystkie cylindry. Czasami tylko 3 a czasami więcej. Po odpaleniu chodziła na wszystkie 6 (aczkolwiek mam wrażenie, że była nieco słabsza) i po chwili, zazwyczaj po większym obciążeniu silnika (praca pow. 2 tyś. obr.) odcinało cylindry, czasem dwa czasem trzy, ogólnie bez różnicy, ale już nie chodził na wszystkich. Po zgaszeniu i odpaleniu chwile było dobrze i powtórka z rozrywki. Z tego co zauważyłem odpadały tylko te cylindry z przodu silnika. Odpięcie 3 przednich cewek nie zmieniało pracy silnika stąd wniosek, że chodzi tylko na tych cylindrach pod kolektorem dolotowym. Na benzynie trochę dłużej chodził poprawnie, ale nie było to dużo dłużej niż na LPG. Niestety przejechałem w tym stanie ponad 300 km (wracałem z trasy) dwa dni później zrobiłem jeszcze rundkę po mieście i po południu jak miałem zamiar podpiąć kompa i zobaczyć o co chodzi to auto już nie odpaliło. Po podpięciu do kompa nie łączy się jedynie ze sterownikiem silnika. (ale mogło tak być wcześniej - pierwszy raz podpiąłem komputer) Za to wyrzuca błąd "DF092 - zagubione komunikaty ze sterownika wtrysku. Uruchom procedurę lokalizacji usterek w sieci multipleksowej." i wyrzuca go w układzie klimatyzacji. Jest jeszcze błąd "0600CD" w skrzyni biegów, ale bez opisu. Szukałem iskry, ale z przodu silnika jej nie znalazłem, jutro zrzucę kolektor i poszukam na trzech pozostałych cewkach, jednak jeśli ktoś mógłby coś podpowiedzieć to będę bardzo wdzięczny.
     
  2. migmig85

    migmig85 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-02 17
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Piekary Śląskie
    Adres strony:
    W pierwszej kolejności przemierz cewki miernikiem, zobacz jak wyglądają świece i sprawdź kompresję .
     
  3. jkrotki

    jkrotki Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-07 18
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Posprawdzałem już trochę więcej i nie ma prądu na cewkach i benzyny na listwach wtryskowych, w dodatku nie zwróciłem na to uwagi wcześniej, ale przy włączonym zapłonie świeci światłem ciągłym dioda immobilisera. Kierownica odblokowuje się normalnie, a rozrusznik kręci, tylko nie ma prądu na cewkach i paliwa na listwach. Bezpieczniki obok akumulatora całe, z boku deski rozdzielczej też. Pojawił się jeszcze błąd "DF039 Usterka wewnętrzna sterownika nadwozia" w module immobilisera. Niestety z silnikiem dalej nie można się połączyć. Mi już powoli kończą się pomysły, sprawdzę jeszcze czy jest prąd na pompie paliwa, ale nie spodziewam się go jeżeli to faktycznie problem z immo.
     
  4. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    468
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Jeśli kontrolka od immo świeci ciągłym światłem, to auta nie odpalisz.
    Musisz przywrócić komunikację ze sterownikiem silnika.
     
  5. jkrotki

    jkrotki Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-07 18
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    A możesz podpowiedzieć jak to zrobić? Które kable, może przekaźnik? Na jakich pinach powinienem szukać sygnału? Kiedy i gdzie ma być plus?
     
  6. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    468
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Skoro przed Twoim grzebaniem / sprawdzeniem czegoś w komorze silnika miałeś komunikację ze sterownikiem silnika, to sprawdź teraz co mogłeś podczas tego sprawdzania rozłączyć.
     
  7. jkrotki

    jkrotki Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-07 18
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Komunikacji prawdopodobnie nie ma od początku awarii tzn. jak pierwszy raz podpiąłem kompa kiedy przestał odpalać (zanim jeszcze zacząłem grzebać) to już nie łączył się ze sterownikiem silnika. Wcześniej nie wiem jak było, bo kupiłem auto 2m-ce temu i jeszcze nie podpinałem diagnostyki. Co do diody to świeci światłem ciągłym od początku awarii, ale wcześniej nie pisałem o tym, bo nie wiedziałem czy tak ma być, po przeczytaniu tony podobnych tematów wiem już, że dioda nie powinna świecić więc o tym napisałem. Błąd immobilizera pokazał się po zaktualizowaniu oprogramowania diagnostycznego (też nic w tym czasie nie grzebałem)
     
  8. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    468
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Dioda świeci przez immo, ponieważ nie ma komunikacji ze sterownikiem silnika. Trzeba sprawdzić zasilania sterownika wtrysku i coś się wyjaśni.
     
  9. jkrotki

    jkrotki Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-07 18
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    A wiesz może gdzie tego zasilania szukać, bo tam jest z 70 kabelków?
     
  10. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    468
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Zadzwoń jutro rano, to sprawdzę na schemacie.
     
  11. jkrotki

    jkrotki Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-07 18
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Ok, dzięki wielkie :)
     
  12. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    2 616
    Docenione treści:
    307
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    A czym to diagnozujesz? W renowkach slabo sie laczy sterownik silnika przy niskim napięciu.
     
  13. jkrotki

    jkrotki Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-07 18
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Ja mam maxiecu. Wiem, że to nie clip, ale przynajmniej jest dostępny legalnie w sensownych pieniądzach. Sugerujesz żeby podładować aku?
     
  14. wmig

    wmig Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-07 13
    Postów:
    114
    Docenione treści:
    18
    Miasto:
    Ostrów Mazowiecka
    W Lagunach często szwankuje moduł bezpieczników pod maską. Trzeba dokładnie poczyścić styki i sprawdzić stan przewodów od dołu puszki
     
  15. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    468
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Skoro nie ma komunikacji ze sterownikiem, trzeba sprawdzić zasilania. W/g schematu musi być stałe 12V i 12V po włączeniu zapłonu. Miernik w rękę i .... Heyah
     
  16. jkrotki

    jkrotki Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-07 18
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    A więc jest tak:
    Czarna kostka sterownika silnika:
    Plus stały: H4
    Plus po zapłonie: H4
    Pomarańczowa:
    Plus stały: K4 (załącza wentylatory mocniej), J4 (wentylatory słabiej)
    Plus po zapłonie: B2, B4, J4,K4
    Szara (mniejsza):
    Nigdzie nie ma stałego plusa i nigdzie nie ma po zapłonie.
    Masę brałem bezpośrednio z akumulatora.

    Podanie plusa na dany pin bez zapłonu zamyka obwód:
    Czarna kostka: M1,M2,M4, L1,L2,
    K1,K2,K3,K4,J3,J4 (podaje paliwo z wtrysków)
    F1,F4,G1,
    Pomarańczowa kostka: M4,L4,B2,B4
    Szara kostka:H1,H3,G2,G3,G4

    Podanie plusa po zapłonie na dany pin zamyka obwód:
    Czarna kostka: bez zmian
    Pomarańczowa: znika przejście na B2 i B4, reszta bez zmian
    Szara bez zmian
    Plus wzięty z akumulatora
     
    Ostatnio edytowano: 23-07 18
  17. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    468
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    W czarnej kostce na E1 powinno chyba też być stałe 12V.
    No i oczywiście cztery masy, jedna w czarnej kostce, dwie w pomarańczowej i jedna w szarej.
     
  18. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    2 616
    Docenione treści:
    307
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Kolego podaj na cewki bajpasem zasilanie i zobaczysz. One sterowane sa zapewne masa ze sterownika.
     
  19. jkrotki

    jkrotki Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-07 18
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    A więc tak, kabelek do pinu E1 w czarnej kostce sterownika silnika był uwalony (ktoś go kiedyś nakłuł a woda i czas zrobiły swoje) więc po jego zlutowaniu wrócił immobiliser i auto od razu zapaliło. Komputer diagnostyczny też połączył się bez przeszkód. Co do problemu z wyskakującymi cewkami to okaże się jutro jak złożę wszystko w całość (znalazłem dwa uwalone przewody od podciśnienia więc muszę je dorobić), ale może chociaż komp coś mi wtedy podpowie. Wielkie dzięki dla @slaweuszek bardzo cenna uwaga z tym pinem E1. Mam nadzieję, że to już wszystko, ale okaże się dopiero jutro.

    PS dla potomnych to ten kabelek do pinu E1 jest bardzo cienki i jasno różowy
     
  20. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    468
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski