1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Laguna II bicie na kierownicy

Dyskusja w 'Układ hamulcowy' rozpoczęta przez użytkownika PAWEŁ123456, 9-07 19.

  1. PAWEŁ123456

    PAWEŁ123456 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-11 12
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    Witam Panowie. Laguna II PH I 1.8 skrzynia manula. Już brak pomysłów a też nie chcę wymieniać pół samochodu bo i tak już sporo wymieniłem a problem nadal występuje. Podczas normalnej jazdy przy prędkości ok 90km/h zaczyna bić kierownicą. Bicie występuje do prędkości ok 120km/h. Przy hamowaniu bicie się nasila przy wymienionych prędkościach a po zejściu poniżej 90 powiedzmy że jest ok, ale już przy prędkości 60-50km/h znowu zaczyna bić. Przy hamowaniu ogólnie też występuj bicie. Tarcze mierzone czujnikiem zegarowym i jest w normie tzn. max odchyłka półtorej setki. Ogólnie tarcze podmienione na inne i to samo. Piasty proste, też mierzone. Problem występuje na dwóch kompletach praktycznie nowych opon. Koła wyważone, podmieniane przód tył a nawet zamieniane z innego auta. Drążki kierownicze wymieniane jakieś 1.5 roku temu i są sztywne. Końcówki nowe i ustawiona zbieżność. Ogólnie na szarpakach brak luzów w zawieszeniu. Prawa półoś cała nowa. Na mechanizmie różnicowym jest trochę luz ale myślę że bez tragedii. Maglownica ok 2 lata temu miała kasowane luzy bo czuć było na kierownicy. Po skasowaniu luzów brak stukania na kierownicy i ogólnie brak niepokojących odgłosów z zawieszenia. Co jeszcze sprawdzić, wymienić bo mi pomysły się już skończyły.
     
  2. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 758
    Docenione treści:
    2 358
    Miasto:
    Mazowieckie
    na pewno pompa ABS odpada od karoserii, ale broń boziu nie twierdzę że to przyczyna
     
  3. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 655
    Docenione treści:
    4 201
    Miasto:
    turek
    nagraj i będziesz miał dowód w sądzie.
     
  4. PAWEŁ123456

    PAWEŁ123456 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-11 12
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    Nie macie nic sensownego do dodania w temacie to nie komentujcie.
     
  5. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 758
    Docenione treści:
    2 358
    Miasto:
    Mazowieckie
    nie masz prawa zabronić
     
  6. PAWEŁ123456

    PAWEŁ123456 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-11 12
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    Dalej będziesz nabijał posty i robił błazna z siebie?
     
  7. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 758
    Docenione treści:
    2 358
    Miasto:
    Mazowieckie
    tera to mnie zawstydziłeś
     
  8. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    492
    Docenione treści:
    118
    ... tak sobie myślę Pawle>>>tylko sugestia<< (kiedyś miałem podobnie ze Scenicem tylko że trafiłem za pierwszym razem ) ..otóż sworznie wahaczy z obu stron .Nawet ścieżka diagnostyczna (szarpaki) nie wychwyciły tego luzu .Statycznie --zawieszenie wyglądało ok ! ..natomiast jazda z różnymi prędkościami wskazywała że coś jest nie tak .
     
  9. PAWEŁ123456

    PAWEŁ123456 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-11 12
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    Dzięki za konkretną odpowiedź. Prawy sworzeń wymieniony z 2 miesiące temu bo wyszedł na szarpakach lewa strona też wymieniana jakiś czas temu już w trakcie trwania problemu i niestety nic to nie dało.
     
  10. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    492
    Docenione treści:
    118
    ...czy unosiłeś auto do góry (przynajmniej przód ) uruchamiałeś silnik i wrzucałeś poszczególne biegi ,,aby sprawdzić jak zachowują się koła przy różnych prędkościach . Czy sanki są solidnie przykręcone ...jaki jest stan łożysk ???
     
    Vicia lubi to.
  11. PAWEŁ123456

    PAWEŁ123456 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-11 12
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    Nie, auta nie unosiłem. Sanki sztywne. Łożyska ciężko powiedzieć ale luzu wyczuwalnego nie ma i nie huczą.
     
  12. PAWEŁ123456

    PAWEŁ123456 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-11 12
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    Żeby nie było że się nic w temacie nie dzieje to dzisiaj byłem w jednym z lepszych zakładów wulkanizacyjnych w mieście na wyważeniu kół. Chłopaki się przyłożyli i sprawdzili felgi i opony - są idealne. Wyważyli koła i stwierdzili że teraz wszystko jest ok. Jazda próbna i efekt taki że faktycznie przy normalnej jeździe i prędkościach przy których był problem bicie ustało. Ale po rozpędzeniu się do powiedzmy 120-130km/h i wciśnięciu hamulca telepie kierownica jak trzeba. Przy utracie prędkości do ok 90km/h bicie ustaje. Hamując z niższych prędkości nic się nie dzieje nic nie bije. Co jeszcze do sprawdzenia?
     
  13. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 655
    Docenione treści:
    4 201
    Miasto:
    turek
    ja jebie, człowieku, masz krzywe tarcze....
     
  14. PAWEŁ123456

    PAWEŁ123456 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-11 12
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    A czytałeś mój pierwszy post?
     
  15. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 655
    Docenione treści:
    4 201
    Miasto:
    turek
    a czytałeś swój ostatni?
     
  16. PAWEŁ123456

    PAWEŁ123456 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-11 12
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    Czyli co? Czujnik kłamie? I dlaczego przy rzekomo krzywych tarczach bicie nie występuje przy każdej prędkości? Możesz wyjaśnić?
     
  17. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 655
    Docenione treści:
    4 201
    Miasto:
    turek
    mierzyłeś na rozgrzanych tarczach?

    serio pytasz czy jaja sobie robisz?
     
  18. PAWEŁ123456

    PAWEŁ123456 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-11 12
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    Na średnio rozgrzanych bo zanim podniosłem auto zdjąłem koła wkręciłem śruby z odpowiednim momentem zdarzyły trochę się wystudzić. Dzisiaj biło na zupełnie zimnych tarczach.
     
  19. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 655
    Docenione treści:
    4 201
    Miasto:
    turek
  20. PAWEŁ123456

    PAWEŁ123456 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-11 12
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    Widzę że nie potrafisz wyjaśnić więc dodajesz głupie i bezsensowne posty zresztą od początku wątku.