1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Lancia Delta brak klimatyzacji w bardzo gorące dni

Dyskusja w 'Ogrzewanie/klimatyzacja' rozpoczęta przez użytkownika ateluk, 11-07 20.

  1. ateluk

    ateluk Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-11 19
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    0
    Witam, mam problem z Lancia Delta 2009r 1.4 t. 150km.
    Ogólnie klimatyzacja bardzo dobrze chodzi jak jest 20-25 stc na zewnątrz. W bardzo upalne dni wylacza sie.

    W trakcie jak nie działa ciśnienie w układzie rośnie do 32 kilku bar.
    Wyglądało mi na początek jak przeładowana czynnikiem klima lub gaz niewiadomego pochodzenia.
    Niestety po obsłudze klimatyzacji to samo. Odciagnalem ok 470g r134.
    Dziwne też że ciśnienia w układzie nie stabilizują się a port LP i HP są praktycznie w podobnym miejscu.
    Po godzinnym postoju HP 13 bar LP 8
     
  2. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    5 312
    Docenione treści:
    987
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Wentylator odpala przy 30 barach. Umyj sobie skraplacz.
     
  3. ateluk

    ateluk Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-11 19
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    0
    Wentylatory cały czas pracują na drugim biegu, skraplacz czysty wygląda jak by wymieniany max rok temu.
     
  4. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    5 312
    Docenione treści:
    987
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Moze zawor rozprezny albo dysza uwalona?
     
  5. ateluk

    ateluk Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-11 19
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    0
    Też tak myślę ... Lub zawór sterujący wydatkiem kompresora chociaż długo naprawiam klimatyzację i pierwszy raz taki dziwny przypadek.
    Zacznę pewnie od zaworu rozprężnego.
    Podczas obsługi maszyna odciągnęła z czynnikiem 34g oleju, jak na taki układ bardzo dużo ale raczej to dlatego że port LP jest przy samym kompresorze
     
  6. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    2 348
    Docenione treści:
    648
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    A jak wygląda chłodnica wody? To ona musi być czysta. Nikt nie wsadził kartonu na zimę pomiędzy chłodnice? Jak wyglądają ciśnienia w chłodniejsze dni? Czy nie są przypadkiem w okolicy 20 bar? Jeżeli na wyłączonej AC HP nie równa się lp to musi być coś zapchane. Zawór bym odrzucił bo one padają zerojedynkowo. W chłodniejsze dni też by nie działała. Sprawdzilbym dokładnie chłodnice wody i temp przewodów klimy w poszczególnych miejscach.
     
    toomii76 lubi to.
  7. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    5 312
    Docenione treści:
    987
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Czy separator wymieniłeś? Może on powoduje problemy z przeplywem gazu. Zrób próżnie ekstra i podgrzej opalarką separator. Chyba ze jest zespolony ze skraplaczem.

    Czy separator wymieniłeś? Może on powoduje problemy z przeplywem gazu. Zrób próżnie ekstra i podgrzej opalarką separator. Chyba ze jest zespolony ze skraplaczem.
     
  8. mar.wo

    mar.wo Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    13-05 13
    Postów:
    1 123
    Docenione treści:
    209
    Miasto:
    Racibórz
    Adres strony:
    Separator lub ilość/rodzaj oleju :)
     
  9. ateluk

    ateluk Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-11 19
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    0
    Nic póki co nie wymieniałem, skraplacz zintegrowany z osuszaczem... W takim razie najlepiej wymienić skraplacz, wypłukać układ i zalać kompresor odpowiednią ilością na cały układ. Czyli trochę roboty się szykuje.