• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Land Rover Discovery 3 2,7 HDI gaśnie po rozgrzaniu i trudno go zapalić , jak ostygnie pali od pierwszego przekręcenia.

kris14

Początkujący
Dołączył
11.05.2021
Postów
6
Punktów
1
Witam,
Mam problem z gasnącym ślinikiem podczas jazdy po rozgrzaniu. Gaśnie zarówno na wolnych obrotach jak i po dodaniu gazu.
Potem trudno go odpalić (trzeba poczekać aż ostygnie albo z samostartem) , jak zapali pracuje równo i po chwili ponownie gaśnie tak jak by odcinał zapłon immobilizar. Zimny silnik odpala i pracuje równo bez falowań. Ciepły do momentu zgaśniencia też pracuje równo -EGR-y czyste).
Napięciowo ok - bez spadków, alternator po regeneracji.
Diagnostyka nie wykazuje bezpośrednich błędów ( co prawda interfejs nie był od Landka ale wykrywał poszczególne moduły).
Silnik jest po wymianie wału korbowego,panewek, pompy oleju, nowe pierścienie na tłokach + regeneracja głowic ( nowe śruby i oczywiście uszczelki) Jednym słowem kompresja ok - sam robiłem. Po tej wymianie zrobiłem kilka tyś km. bez usterek.
Nabyłem trochę wiedzy o tym silniku ale to mnie położyło...
Podejrzewam nieszczelności na układzie paliwowym od pompy wysokiego do wtrysków albo jakiś czujnik ciśnienia...
Niestety oprócz tego kilka razy diagnostyka wykryła inny według mnie nie związany z tematem błąd ustawienia na czujniku wału ale do rozruchu według mnie to nie ma wpływu, bo układ rozruchowy bierze obroty z wałków - mogę się mylić?
Czy ktoś z Szanownych kolegów miał podobny przypadek, bo jak pomyślę że czeka mnie ponowna rozbiórka aż do czujnika magnetycznego to zaczynam tracić energię i zapał ? Bardzo proszę o wskazówki...
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5261
Porady
1
Punktów
2526
Podejrzewam nieszczelności na układzie paliwowym od pompy wysokiego do wtrysków
Chyba nie bardzo wiesz o czym piszesz...:) rozumiem, że masz tak zasrany silnik, że stwierdzenie czy masz wycieki, czy nie, graniczy z cudem...:)
A po za tym, to chyba złapałeś się za coś o czym masz blade pojęcie i napartaczyłeś...a jak trwoga, to...:)
 

kris14

Początkujący
Dołączył
11.05.2021
Postów
6
Punktów
1
Chyba nie bardzo wiesz o czym piszesz...:) rozumiem, że masz tak zasrany silnik, że stwierdzenie czy masz wycieki, czy nie, graniczy z cudem...:)
A po za tym, to chyba złapałeś się za coś o czym masz blade pojęcie i napartaczyłeś...a jak trwoga, to...:)
Doskonale wiem co piszę, a Ty kolego nie czytasz ze zrozumieniem. Silnik jest czysty. Jak byś czytał dokładnie to byś wyłapał że po głównej wymianie przejechałem kilka tys. km bez usterek. Jak pisałem o nieszczelności to miałem na myśli spadki ciśnienia, a nie lanie się paliwa. Sugerowałoby to albo uszkodzenie czujnika ciśnienia albo zużytą pompę albo właśnie lewe powietrze między pompą a wtryskiwaczami (po rozgrzaniu, jak pewnie doskonale wiesz różny metal ma różne naprężenia). Liczyłem że może już ktoś miał taki przypadek.
Nie wydaje mi się też że napartaczyłem (obręcz magnetyczną do czujnika obrotów wału, zakładałem nie na oko tylko specjalnym narzędziem zresztą wszystko co robiłem było bez oszczędzania na częściach). Remontu nie robiłem zarobkowo tylko dla siebie. Silnik jest świetny ale jak wszyscy użytkownicy takiej jednostki wiedzą, jest kapryśny. W domu nie jest to jedyne auto i nie mam parcia. Dzielenie się doświadczeniem zawsze uczy. Motoryzacja to moje hobby. Chylę czoło przed ludźmi którzy posiadają wiedzę i nią się dzielą. Tak rozumiem sens bycia na takim forum.
Zawsze śmieszą mnie tacy mędrcy którzy objeżdżają na dzień dobry wszystkich zza swoich laptopików.
Nie chcesz człowieku nie pisz! Nie pomagaj i nie wyszydzaj!
Raczej dalsza dyskusja z Tobą jest bez sensu.
Pozdrawiam serdecznie
Chyba nie bardzo wiesz o czym piszesz...:) rozumiem, że masz tak zasrany silnik, że stwierdzenie czy masz wycieki, czy nie, graniczy z cudem...:)
A po za tym, to chyba złapałeś się za coś o czym masz blade pojęcie i napartaczyłeś...a jak trwoga, to...:)

Chyba nie bardzo wiesz o czym piszesz...:) rozumiem, że masz tak zasrany silnik, że stwierdzenie czy masz wycieki, czy nie, graniczy z cudem...:)
A po za tym, to chyba złapałeś się za coś o czym masz blade pojęcie i napartaczyłeś...a jak trwoga, to...:)
Automatyczne połączenie postów:

Moim skromnym zdaniem, idź w tę stronę co wskazuje diagnostyka
Dziękuje i to będzie chyba najlepsze wyjście. Liczyłem na to że może ktoś już coś takiego doświadczył...
Pozdrawiam
Automatyczne połączenie postów:

Moim skromnym zdaniem, idź w tę stronę co wskazuje diagnostyka
Dziękuje i to będzie chyba najlepsze wyjście. Liczyłem na to że może ktoś już coś takiego doświadczył...
Pozdrawiam
Moim skromnym zdaniem, idź w tę stronę co wskazuje diagnostyka

Tdv6 juz nie jednego położył ma łopatki. Wymień czujnik wału na dzien dobry i nie pisz jakichś dziwnych teorii
Dziękuje, prawdopodobnie masz racje.
Łudziłem się że może ktoś się już z takim tematem spotkał i bedzie coś innego - dostęp do czujnika jest bardzo gówniany.
Pozdrawiam
Automatyczne połączenie postów:

Tdv6 juz nie jednego położył ma łopatki. Wymień czujnik wału na dzien dobry i nie pisz jakichś dziwnych teorii
 
Ostatnia edycja:

slawek1

SuperMechanior
Dołączył
20.01.2012
Postów
479
Punktów
178
Wiek
45
Miasto
Świdnica
Te silniki znam dobrze. Spędziłem 5 lat w uk w serwisie LR. dostep do czujnika wału to pikus. Pogadamy jak padnie kompresor klimy
 

kris14

Początkujący
Dołączył
11.05.2021
Postów
6
Punktów
1
To inaczej...Mimo że nie jestem zawodowcem to także jestem po 40 tce i jakieś doświadczenie mam, parę aut zrobiłem.
Wyjmowałem ten ślinik bez podnoszenia karoserii (nie tak jak na filmiku z You Tube) tylko tak jak według niektórych podobno nie było możliwości.
Patrząc od góry czujnik jest pod turbiną z lewej strony i żeby się dostać trzeba zdjąć EGR z chłodniczką ( część płynu wcześniej spuścić)
Od dołu bez zdjęcia miski i spuszczenia oleju raczej się nie da.
Od strony koło przeszkadza rama i tłumik.
Popraw mnie proszę jeśli się mylę bo jak pracowałeś w serwisie to jest pewnie jakiś inny myk.
Automatyczne połączenie postów:

W nawiązaniu do kompresora , faktycznie nie ma co podchodzić bez zdjęcia wiskozy, spuszczenia płynu chłodnącego, dobrze zdjąć plastik zakrywający rozrząd odkręcając wcześniej koło zamachowe na pasek klinowy. Oczywiście rozrządu nie ruszać.
Jak pamiętam dwie śruby są z dostępem od dołu z lewej strony ( koło lewe trzeba zdjąć). Przykręcone jedną śrubą do miski olejowej aluminiowej górnej jak pamiętam.
 
Ostatnia edycja:

selim

SuperMechanior
Dołączył
1.01.2014
Postów
1742
Punktów
266
Miasto
Sląsk
Kompresor jeszcze idzie od biedy wytargać
Ale
Pompe wspomagania już nie...za długa śruba
Dostęp do czujnika tez jest zajebisty , wymiana czujnika pewnie ch..da
O ile go nie uszkodziłeś , przy tak zbrodniczym montażu

był kiedyś z takim samym problemem u mnie ...usługa polegała na wgraniu nowego oprogramowania ....nic to nie dało

wymieniał czujnik walu , 2x pompe CW , wtryski i na co tam warsztaty wpadły

tez był przygodzie z wałem ....z warsztatem przy zachodniej granicy się do końca nie rozliczył , wiec olalem sprawę
 

kris14

Początkujący
Dołączył
11.05.2021
Postów
6
Punktów
1
I po tych moich doświadczeniach przyznaje rację. Pięknie wszystko na wierzchu. Jak długo odkręca się budę ? Płyn chłodzący i gaz do klimy trzeba spuścić?
W przyszłości mam zamiar wymienić na disco 4 z 3 litrowym silnikiem czy sposób zdejmowania budy jest taki sam ?
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5261
Porady
1
Punktów
2526
Płyn chłodzący i gaz do klimy trzeba spuścić?
Nie, same ci się spuszczą, jak będziesz budę podnosił...:)

A i wyjaśnij mi to twoje twierdzenie :
lewe powietrze między pompą a wtryskiwaczami
:) To jakaś nowa kosmiczna technologia ? Żeby poprawić spalanie to już się przygotowuje wstępnie mieszankę w pompie ?:) Co lepszego kopa ma ?:)
Dobre fantasmagorie tu prawisz...:)
 

kris14

Początkujący
Dołączył
11.05.2021
Postów
6
Punktów
1
Kompresor jeszcze idzie od biedy wytargać
Ale
Pompe wspomagania już nie...za długa śruba
Dostęp do czujnika tez jest zajebisty , wymiana czujnika pewnie ch..da
O ile go nie uszkodziłeś , przy tak zbrodniczym montażu

był kiedyś z takim samym problemem u mnie ...usługa polegała na wgraniu nowego oprogramowania ....nic to nie dało

wymieniał czujnik walu , 2x pompe CW , wtryski i na co tam warsztaty wpadły

tez był przygodzie z wałem ....z warsztatem przy zachodniej granicy się do końca nie rozliczył , wiec olalem sprawę
Montaż czujnika był zgodnie ze sztuką. Przy wyjętym silniku po wymianie wału, założyłem nową pompę oleju, a z drugiej strony tarczę i czujnik. Tarcza magnetyczna ustawiana przyrządem i po tej akcji złożyłem wszystkie graty silnik skręciłem ze skrzynią ( skrzynia automat ) i kilka tysięcy dokładnie 4 przejechałem bez usterki. No i teraz to. Wymienię czujnik jak podpowiadał jeden z Panów i jak nic nie pomoże to pewnie czeka mnie diagnostyka serwisowa dedykowana dla landków...Inaczej widzę że to wróżenie z fusów.
 

kris14

Początkujący
Dołączył
11.05.2021
Postów
6
Punktów
1
Nie, same ci się spuszczą, jak będziesz budę podnosił...:)

A i wyjaśnij mi to twoje twierdzenie :

:) To jakaś nowa kosmiczna technologia ? Żeby poprawić spalanie to już się przygotowuje wstępnie mieszankę w pompie ?:) Co lepszego kopa ma ?:)
Dobre fantasmagorie tu prawisz...:)
Widzę że kolega z tych Nadszyszkowników Kilkujadków nieustannie grilujących innych.
No więc dobrze...Czy już wystarczająco mnie skopałeś zza swojego laptopika?
Upewniłeś się że jestem kolejnym kretynem na twojej drodze naznaczonej pasmem nieustających sukcesów motoryzacyjnych ?
Jak tak to szybciutko odpowiadam na pytanie:
W odniesieniu do podnoszenia karoserii to tego nie robiłem i faktem jest że powinienem zerknąć na You Tube - albo do książki Haynes dla LR którą mam i bardzo mi pomogła przy wymianie wału. Jak już pisałem nie robię tego zarobkowo i nie mam przenośnej stacji klimy do spuszczania gazu, płynu też nie wleje ponownie używanego.Myślenie mnie nie boli i nie denerwuje jak Ciebie i nienawidzę wyrzucać pieniędzy w wyniku głupich błędów.
Podkusiło mnie zapytać na forum "bo może się da bez spuszczania, chłodnice zostają nie odpięte na dole, przecież to mechanicy, a nie ktoś jak ja grzebiący w wolnych chwilach przy własnych autach"- mój błąd...
Mimo to dalej twierdzę że nie ma głupich pytań tylko są kretyńskie odpowiedzi.
W odniesieniu do " lewego powietrza" to faktycznie źle to wyraziłem: "mogą wystąpić spadki ciśnień paliwa na odcinku od pompy wysokiego ciśnienia do wtryskiwacza"
To oznacza nieszczelności na układzie które nie zawsze widać. Może być oczywiście czujnik ciśnienia albo zawór upustowy ciśnienia.
Poniżej schemacik dla przypomnienia ( bo pewnie znasz na przysłowiową blachę) przykładowego common raila.
www.magazyn-motoryzacyjny.pl/common_rail.html
Odsyłam także do lektury o typowych usterkach common raila bo tu widzę duże braki kolegi.
Zafiksowałeś się pewnie na szybkich wymianach klocków i kasowaniu klientów, a tu jakieś głupoty o nieszczelnościach i lewym powietrzu pisze koleś i cię denerwuje i jeszcze nowy na forum.Trzeba dokopać bo tak być nie może!
Podaję link bo znowu mi zarzucisz bajanie i fantasmagorie.
https://autokult.pl/28460,awarie-systemu-common-rail-co-moze-sie-popsuc
Ps
Biorąc pod uwagę twoje wyczerpujące wypowiedzi widać że jesteś z tych szpeców co nie lubią zagłębiać się w tematy i wszystko wiedzą najlepiej więc sądzę że wolisz wszytko wymieniać na nowe.
Za to dowcip masz przedni.Chylę czoło.
Więc szpecu mechaniorze wymieniaczu dziękuje za pomoc i życzę owocnych wymian oraz kasowania wszystkich nieodzywających się klientów i nie zadających niewygodnych pytań na kwoty większe niż wartości naprawianych samochodów (jak ci na to pozwolą). Bądź zarobiony - jak mówił klasyk.
Liczyłem na jakieś pomysły z twojej strony ale mimo to było zabawnie. Kończę definitywnie temat.
Pozdrawiam serdecznie
 
  • Lubię to!
Punktów: Wjs

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5261
Porady
1
Punktów
2526
Widzę że kolega z tych Nadszyszkowników Kilkujadków nieustannie grilujących innych.
No więc dobrze...Czy już wystarczająco mnie skopałeś zza swojego laptopika?
Upewniłeś się że jestem kolejnym kretynem na twojej drodze naznaczonej pasmem nieustających sukcesów motoryzacyjnych ?
Jak tak to szybciutko odpowiadam na pytanie:
W odniesieniu do podnoszenia karoserii to tego nie robiłem i faktem jest że powinienem zerknąć na You Tube - albo do książki Haynes dla LR którą mam i bardzo mi pomogła przy wymianie wału. Jak już pisałem nie robię tego zarobkowo i nie mam przenośnej stacji klimy do spuszczania gazu, płynu też nie wleje ponownie używanego.Myślenie mnie nie boli i nie denerwuje jak Ciebie i nienawidzę wyrzucać pieniędzy w wyniku głupich błędów.
Podkusiło mnie zapytać na forum "bo może się da bez spuszczania, chłodnice zostają nie odpięte na dole, przecież to mechanicy, a nie ktoś jak ja grzebiący w wolnych chwilach przy własnych autach"- mój błąd...
Mimo to dalej twierdzę że nie ma głupich pytań tylko są kretyńskie odpowiedzi.
W odniesieniu do " lewego powietrza" to faktycznie źle to wyraziłem: "mogą wystąpić spadki ciśnień paliwa na odcinku od pompy wysokiego ciśnienia do wtryskiwacza"
To oznacza nieszczelności na układzie które nie zawsze widać. Może być oczywiście czujnik ciśnienia albo zawór upustowy ciśnienia.
Poniżej schemacik dla przypomnienia ( bo pewnie znasz na przysłowiową blachę) przykładowego common raila.
www.magazyn-motoryzacyjny.pl/common_rail.html
Odsyłam także do lektury o typowych usterkach common raila bo tu widzę duże braki kolegi.
Zafiksowałeś się pewnie na szybkich wymianach klocków i kasowaniu klientów, a tu jakieś głupoty o nieszczelnościach i lewym powietrzu pisze koleś i cię denerwuje i jeszcze nowy na forum.Trzeba dokopać bo tak być nie może!
Podaję link bo znowu mi zarzucisz bajanie i fantasmagorie.
https://autokult.pl/28460,awarie-systemu-common-rail-co-moze-sie-popsuc
Ps
Biorąc pod uwagę twoje wyczerpujące wypowiedzi widać że jesteś z tych szpeców co nie lubią zagłębiać się w tematy i wszystko wiedzą najlepiej więc sądzę że wolisz wszytko wymieniać na nowe.
Za to dowcip masz przedni.Chylę czoło.
Więc szpecu mechaniorze wymieniaczu dziękuje za pomoc i życzę owocnych wymian oraz kasowania wszystkich nieodzywających się klientów i nie zadających niewygodnych pytań na kwoty większe niż wartości naprawianych samochodów (jak ci na to pozwolą). Bądź zarobiony - jak mówił klasyk.
Liczyłem na jakieś pomysły z twojej strony ale mimo to było zabawnie. Kończę definitywnie temat.
Pozdrawiam serdecznie
Ojojoj...ale żeś się rozpłakał...:)
To już ci wyjaśnię dlaczego twoje pytania są głupie:
- bo jak twierdzisz podczas podnoszenia budy chłodnice zostają na dole (załóżmy, że tak będzie), to w takim razie jak planujesz odpiąć nagrzewnicę i skraplacz, które są w budzie i z nią jadą do góry i ma z nich nic nie polecieć ?:)
- piszesz o spadkach ciśnień - pompa- wtryskiwacze - tak mogą być takie, ale wystarczy podpiąć się testerem i wszystko widać w parametrach jak na dłoni...ale za nie na pewno nie odpowiada czujnik ciśnienia...a pozatym to chyba nie bardzo się orientujesz jakie tam jest ciśnienie...:)
Bardzo dobrze, że przytaczasz jakieś tam artykuły, bo powinieneś je dokładnie przeczytać ze zrozumieniem jak chcesz coś podyskutować...:) To przynajmniej byś się potrafił choć trochę fachowo wysłowić...:)
A tak na marginesie to kiedy ja robiłem landki i dżagi, to ty jeszcze na dywan po drabinie właziłeś...:) I przede wszystkim to ja miałem sprzęt, aby to robić fachowo, a ty jak widać masz tylko ciupagę, motykę i pogrzebacz i porywasz się z motyką na księżyc...:)
To tyle...i ucz się dalej...a jak już przeczytasz z kilka fachowych książek na temat CR, to będziemy mogli sobie jakoś podyskutować...bo na razie to wiesz niewiele, a nadrabiasz braki wiedzy bezsensownym szczekaniem...:)
 
Do góry Bottom