• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Launch xprog3 z pc adapter

PiweczkoPiwunio

SuperMechanior
Dołączył
30.03.2025
Postów
438
Punktów
77
Polska.
Kiedyś byliśmy złomiarzami dla zachodu, potem śmieciarzami (bo tysiące ton odpadów sprowadziliśmy i zakopywaliśmy) a teraz na legalu - można wsio kupić, zwłaszcza na chińskim alleluja.
Osobiście nazywam nasz kraj "zsypem".
Tu "zsypują" każdą kupę.
Co nie kupisz to się sypie.

Ja jestem krótkofalowcem emerytowanym. Od czasów PRL bawiłem się radiostacjami.
Gdy dzisiaj oglądam oferty krotkofalówek na allejajach leję po nogach ze śmiechu.
Kit / mit to mało powiedziane.

Baaaa...
W temacie interface'ów do aut ta sama bajka.
Mój Vag K+Can Commander kupiony jakieś 15 lat temu czyta prawie każdego VAGa od 1994 (KLine) po 2015 (V/H CAN). Identyczny face ale kupiony przez kumpla może rok temu nie czyta 90% VW.

Super czasy!
Nokia to Myphone.
Philips to Trilux.
Bosch to Zelmer...
a iPhone16 to iPhone13.

Żyć nie umierać.
Dobrze, że Polo III 6N2 to nadal Polo.
 

Gorzowiak

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
8.05.2023
Postów
449
Punktów
169
Miasto
Gorzów Wlkp
Jak by ktos chciał kupić i robić EDC16 to odradzam... nie dziala nawet z MCU3 a tak pieknie reklamuja...
Mam launch immo plus i pad7 ( między innymi urządzeniami) i są rzeczy których nie robi choć powinien, ale to normalne bo chyba kazde urządzenie ma jakieś braki. Choć nie potrzebuje tego robić, bo do ECU mam inne narzędzia, to dla testów i własnej wiedzy o sprzęcie zrobiłem klona edc16, edc17 , porównałem innym urządzeniem czy jest zrobione prawidłowo i jest. Ale do rzeczy, chcesz robić ECU, kup coś do ECU- z licencją i supportem.
 

PiweczkoPiwunio

SuperMechanior
Dołączył
30.03.2025
Postów
438
Punktów
77
Niby tak, niby nie. Warszawiak po części ma rację lecz robić ECU na licencjach i supporcie - zwłaszcza że w supportach jamochłony często sami nie wiedzą, czym handlują - to taka lekka bitwa z wiatrakami. Oj, jeszcze 100 lat będą mieli co robić ci, którzy wiedzą co to hotAir, eepromy i wsady.

Mnogość - licencji i supportów - mnie ostrasza.
Skecz po całości.
Za 50 lat nowe BMW będzie za 5000 EUR a kabel i soft do niego za 50000. Potem jeszcze abonament i PIN do stacyjki.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
2218
Porady
1
Punktów
495
Miasto
Podkarpacie
Kiedyś na początku Launch xprog3 miał potężna funkcjonalność włącznie z testowanie kluczy pilotów itd . Teraz to mocno okroili a jak chcesz robić wszystkie sterowniki to musisz mieć abonament immo bo na zwykłym pc jest kiepsko .
 

PiweczkoPiwunio

SuperMechanior
Dołączył
30.03.2025
Postów
438
Punktów
77
Wywąchały uje muje hajs i robią abonamenciki teraz. Prawie wszędzie tak jest i będzie tylko gorzej. Jeszcze chwila i chińczyki zaczną niezły hajs trzepać na klonach ECU, taka jest prawda.
Daj teraz oszczędności życia będąc w wieku np. lat 55 i kup sobie nowe Audi A6 ze sklepu, tak aby hulać tym do grobowej dechy. Nie da się.
Wydać 65-75 tysięcy EUR i użerać się z tym po kilku latach, abonamenciki płacić aby wóz naprawiać??
Dajcie żyć...

A ze mnie się śmieją, że starą Polówkę (mam od nowości) reanimowałem i mam zamiar dobić ją do 300kkm (na razie ma 181kkm).

Za cenę napraw tych nowych szrotWagenów to ja już pół Świata zjeździłem. Zobaczymy, co te unijne kanalie wymyślą z tymi przepisami, że skrzynia i silnik lub blachy mają być niewymienialne (auta traktowane jako odpady). Przecie, to ... taka Polska od razu z torbami pójdzie:)
 

Premier

Początkujący
Dołączył
7.03.2025
Postów
16
Punktów
5
WWW
www.autoscan.com.pl
Mam wersje immo plus z tym programatorem xprog3 i teraz nie wiem czy u mnie coś nie tak czy to szajs... Mi edc16 nie robi, nie laczy sie ani przez bench ani obd.... Moim zdaniem to zabawka za 5000. I nie mowie ze ma wszystko robic ale zalezalo mi na tym edc16 bo jakos duzo tego ostatnio do mnie trafia. Mam teraz Renaul Mastera edc16c36 co zgubil wtrysko i ma same AAAAAAA ale juz sobie poradzilem MPPS
 

Gorzowiak

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
8.05.2023
Postów
449
Punktów
169
Miasto
Gorzów Wlkp
Jedynej rzeczy jaka próbowałem zrobić a nie ogarnął to mercedes na stole- wszystkie klucze zgubione. Robiłem to również w formie testu bo mam do tego vvdi. A, i klucza nie ogarnął do Mercedesa citana, ale to pewnie dlatego, że to na pół mercedes a na pół renault. Tak więc u ciebie coś chyba nie gra.
 

PiweczkoPiwunio

SuperMechanior
Dołączył
30.03.2025
Postów
438
Punktów
77
Nic nie zmienia faktu, że przesadzają. UE powinna zacząć prace nad nowym rozporządzeniem - chcesz sprzedawać w UE nowe auta - masz dodawać do nich soft i kabel w komplecie do auta i to właśnie mechanicy w UE powinni zebrać podpisy między sobą i kierować do Sejmów w swoich krajach petycję o wydanie takich przepisów.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4510
Porady
5
Punktów
1373
Nic nie zmienia faktu, że przesadzają. UE powinna zacząć prace nad nowym rozporządzeniem - chcesz sprzedawać w UE nowe auta - masz dodawać do nich soft i kabel w komplecie do auta i to właśnie mechanicy w UE powinni zebrać podpisy między sobą i kierować do Sejmów w swoich krajach petycję o wydanie takich przepisów.

właśnie unia walczyła dzielnie z elektro śmieciami i żeby nie dołączać kabli ładowarek do telefonów. a ty chcesz dopiero co ustanowione prawo złamać? :)

żartuje. też marzy mi się takie cudo. ale wystarczyłoby choćby ustalić standard diagnozowania. jakoś udało się zmusić do OBD2, podobnie z PODSTAWOWYMI parametrami silnika. dlaczego nie stworzyć jakiegoś standardu dla silnika, abs, skrzyni, ogrzewania, tpms. programowo pewnie żaden problem, ale kasa by się nie zgadzała. i tyle w temacie, więc kabelka nie będzie.
 

PiweczkoPiwunio

SuperMechanior
Dołączył
30.03.2025
Postów
438
Punktów
77
Niby jest OBD2.
Potem dzielimy je na EOBD2 i OBD2.
Następnie znowu dzielimy na K-line, L-line, can-H i can-L. W efekcie końcowym powstają takie numery, że np. moje auto po rozgrzaniu i na wolnych obrotach w VCDS Lite pokazuje:
850 obrotów (+/- 20)
temperaturę zewnętrzną +20.5
temperaturę silnika 86°
temp. katalizatora 270° (i nie przechodzi testu, zapala mi się check i błąd kata po próbie zrobienia testu)
Tu diagnozę robi po CanH, Kline nie hula

gdy bardzo szybko przełączę na Vagcoma, mam już:
920 obrotów (+/-5)
temperaturę zewnętrzną +20.5
temperaturę silnika 95°
temp. katalizatora 351° i przechodzi test
i tu diagnoze robi po K-line a po Can nie chce

Morał?
Do jednego auta dwa, trzy kable i wiele odmian różnych programów.Współczuję warsztatom. Nie dziw, że dają za interfejsy po kilkanaście tysięcy łącznie i abonamenciki płacą ale przecież tylko o to chodziło.
 
Do góry Bottom