• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

LDV MAXUS / JEEP 2.5 DIESEL odpala tylko na plaka

Kwako86

Bywalec
Dołączył
17.05.2015
Postów
56
Punktów
1
Miasto
Lublin/Derby
WWW
autoserviceexperts.co.uk
Witam Koledzy.
Posiadam w swoim warsztacie auto z ktorym nie moge sobie poradzic i zwracam sie do was o pomoc.
Auto to LDV MAXUS 2.5CDI taki sam silnik jak w Jeepie. Auto przyjechalo na holu, po podaniu dawki plaka auto odpalilo i zapalil sie check BŁAD P0335 ( Czujnik połozenia wału rozrzadu), blad da sie wykasowac kiedy auto chodzi. Po zgaszeniu nie dalo sie odpalic, i po dwóch obrotach walem wracal blad czujnika.
Zostaly podmienione czujniki wału i wałka rozrzadu, sprawdzone przejscie kabli od czujnikow do komputera dalej nic.
Myslac ze znalezlismy usterke ktora byl sciety klin na wale korbowym, wymienilismy dolne kòłko z klinem, ustawilismy rozrzad na blokadach i dalej jest taka sama sytuacja, z tym ze teraz potrzebuje nieco wiecej obrotow walem do zapalenia sie bledu.
Dodam ze po podaniu plaka odpala i chodzi dobrze, ale jak zgasze to juz nie odpale. Czekam na wasze podpowiedzi.
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2871
Punktów
969
Miasto
Radom
Co do czujnika to może brak synchronizacji, kwestia odpalania to zacząłbym od testu przelewowego wtryskiwaczy, ewentualnie regulator ciśnienia paliwa. Najlepiej podepnij kompa i w rzeczywistych zerknij na ciśnienie podczas rozruchu.
 

Kwako86

Bywalec
Dołączył
17.05.2015
Postów
56
Punktów
1
Miasto
Lublin/Derby
WWW
autoserviceexperts.co.uk
W ukladzie paliwowym tez bylo jiz wszystko podmieniane, wtryski, czujnik regulacji cisnienia na pompie, filtr paliwa.
Co do synchronizacji jesli wyjme obydwa czujniki to punkty z ktorych zczytuja czujniki sie pokrywaja.
 

maxsslko

SuperMechanior
Dołączył
30.11.2014
Postów
2777
Punktów
295
A diagnostyka po stanach i parametrach? Co wy macie z tymi bledami, bledy to bledy tamto.
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2871
Punktów
969
Miasto
Radom
W ukladzie paliwowym tez bylo jiz wszystko podmieniane, wtryski, czujnik regulacji cisnienia na pompie, filtr paliwa.
Co do synchronizacji jesli wyjme obydwa czujniki to punkty z ktorych zczytuja czujniki sie pokrywaja.
Przecież w otworach na czujniki nie ma znaków ustalających rozrząd więc po czym stwierdzasz że jest ok? Jakie jest ciśnienie paliwa podczas rozruchu? Sprawdź dobrze rozrząd czy nie przestawiony jak nie będzie synchronizacji to nie zapali, tak jest w mietkach cdi.
 

Kwako86

Bywalec
Dołączył
17.05.2015
Postów
56
Punktów
1
Miasto
Lublin/Derby
WWW
autoserviceexperts.co.uk
Rozrzad jest ustawiony na blokady, 2 piny w walki rozrzadu i jeden w koło zamachowe, a synchronizacja jest wtedy kiedy dwa czujniki sie pokrywaja a tu sie pokrywaja wiec wydaje mi sie ze jest ok, jesli sie myle to mnie poprawcie.

Jesli chodzi o cisnienie paliwa to z tym dziadostwem lunch i autocom nie pokazuje takich parametrow.

Dodam ze jak krece to pokazuuje obroty na kompie okolo 300rpm
 

mechanik.k

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
3.02.2015
Postów
4880
Punktów
1746
Miasto
London
WWW
mechanic-diagnostics-pl-london.mycylex.co.uk
 

maxsslko

SuperMechanior
Dołączył
30.11.2014
Postów
2777
Punktów
295
To kup zwykly manometr. Za 200pln kupisz namonetr do 1000bar, styknie do rozruchu.
 
Dołączył
21.01.2022
Postów
1
Punktów
0
Witam
Mam dokładnie taki sam problem ze swoim maxusem czy może właściciel wiem ze to było dobre parę lat poradził sobie z tym problemem i jak??
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
4308
Punktów
1070
Miasto
Koszęcin
Zakupić karton plaka
200 zł za teleporade.
Żartuje ale na 99% pompa nie może ukulac ciśnienia na rozruch
 
Do góry Bottom