1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

leon II 1P po wymianie tłoczków hamulec wpada do podłogi

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika Damianx999, 8-12 18.

  1. Damianx999

    Damianx999 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-05 17
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kraków
    Witam po wymianie tłoczków u mechanika,że tak można powiedzieć hamulec jest strasznie miękki.Tzn wpada do samej podłogi a przed wymianą był brzytwa,że aż wyrywało z fotela.Układ odpowietrzał 5 razy i poddał się bo nie wie co jest grane.. ja próbowałem na różne sposoby, vcdsem pompę itp i dalej to samo
    czy wymieniając tylne tłoczki mógł coś zle zrobić i teraz jest miekki hamulec?
     
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    4 061
    Docenione treści:
    2 094
    Miasto:
    turek
    jeśli wszystko jest zrobione tak jak powinno być, i nadal pedał jest miękki, to do odpowietrzenia zdemontuj zacisk i inaczej go ustaw. czasem bąbel powietrza siedzi wewnątrz tłoczka i mimo prób odpowietrzenia, nie chce opuścić układu. ale zdarza się to naprawdę rzadko.
     
    Ostatnio edytowano: 8-12 18
  3. kotoy

    kotoy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-01 13
    Postów:
    68
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Jabłonna Lacka
    A może ten że tak powiem "mechanik" tłoczki Ci odwrotnie zamontował
     
  4. hiwat

    hiwat Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    2-07 15
    Postów:
    576
    Docenione treści:
    174
    Miasto:
    Tarnów
    napisz dokładnie jak wymieniałeś tłoczki ;)
     
  5. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    1 138
    Docenione treści:
    473
    Miasto:
    Radom
    Pojezdzij kilka dni i znów odpowietrz zaczynając od najdalej oddalonego zacisku i powinno wrócić do normy.
     
    Peita lubi to.
  6. kotoy

    kotoy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-01 13
    Postów:
    68
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Jabłonna Lacka
    A w między czasie zabije kogoś na pasach lub sam siebie na drzewie. Zaprowadź auto do normalnego warsztatu i odbierz sprawne.
     
  7. art234

    art234 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    17-05 14
    Postów:
    970
    Docenione treści:
    269
    Miasto:
    Chorzów
    Źle poskładał tloczki, wiesz może jaki masz system hamulca Bosch czy Ate?
     
    misiek1394 lubi to.
  8. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    1 402
    Docenione treści:
    679
    Miasto:
    łódź
    a moze pompa jest zapowietrzona????;)

    Najpierw pompa hamulcowa
    Odpowietrzanie całego układy należy zacząć od przeprowadzenia takiej czynności względem pompy hamulcowej. Odpowietrzanie systemu z układem ABS stosuje się oddzielnie zarówno dla kół przednich, jak i tylnych, według kolejności: lewe przednie, prawe przednie, lewe tylne, prawe tylne.

    Prace zaczynamy od włączenia silnika. Następnie należy kilkadziesiąt razy wcisnąć pedał hamulca do samego spodu, aby pozbyć się ciśnienia regulacji systemu ABS. Trzeba pamiętać, aby zbiorniczek wyrównawczy pompy hamulcowej był zalany płynem roboczym do pełna. W dalszej kolejności nakładamy przewód na zawór odpowietrzający, natomiast jego drugi koniec zanurzamy w naczyniu z płynem hamulcowym. Teraz należy rozpocząć pompowanie hamulcem aż do momentu, gdy zostanie wytworzone przeciwciśnienie w systemie, czyli pojawi się znaczny opór stawiany przez pedał hamulca.

    W momencie wytworzenia odpowiedniego ciśnienia należy wcisnąć maksymalnie do podłoża pedał hamulca i przytrzymać go w tej pozycji. W tym czasie osoba nam asystująca powinna odkręcić zawór odpowietrzający mniej więcej o pół obrotu, powodując w ten sposób przepływ płynu hamulcowego do naczynia. Gdy wyczuwalne stanie się ciśnienie na pedale hamulca, należy zakręcić zawór. Tą czynność trzeba powtórzyć kilka razy do momentu, gdy nie będą się pojawiać pęcherzyki powietrza. Wówczas zakręcamy zawór i uzupełniamy zbiornik płynem hamulcowym. Następnie całą procedurę przeprowadzamy w stosunku do kolejnych kół.
     
    Damianx999 i toomii76 lubią to.
  9. hiwat

    hiwat Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    2-07 15
    Postów:
    576
    Docenione treści:
    174
    Miasto:
    Tarnów

    Miejmy nadzieję że operator pedału hamulca to wytrzyma ;)
     
    Damianx999 lubi to.
  10. Damianx999

    Damianx999 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-05 17
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kraków
    a to odpowietrzanie ma być na uruchomionym silniku czy tylko na włączonym zapłonie ? :)

    ja klikałem w vcds

    [03 - ABS Brakes]
    [Basic Settings - 04]
    Group 00 1
    [Go!]

    i tutaj pisze,żeby wcisnąć pedał hamulca wciskam go po czym po chwili uruchamia sie pompa i czuć bicie na pedale hamulca oczywiście idzie on całkowicie na dół po czym pompa przestaje pracować i pedał odskakuje lekko do góry.. i w prawym górnym rogu pisze SENSOR OPEN.. i tutaj nie wiem czy mnie komp informuje,że mam otworzyć odpowietrzniki? ogólnie na różne sposoby próbowałem

    Chodzi mi o to co napisał kolega pawel2406,że zaczynamy od uruchomieni silnika czyli mam uruchomić silnik i na biegu jałowym wciskać kilkanasćie razy pedał hamulca do końca.. po czym mam założyć na odpowietrzniki wężyk a drugi jego koniec do naczynia? ale odkręcanie odpowietrzników mam wykonać na pracującym silniku czy zgaszonym?
     
  11. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    4 061
    Docenione treści:
    2 094
    Miasto:
    turek
    jeśli cały układ jest zapowietrzony, to odpowietrzanie zaczynamy od początku układu. a początkiem układu jest pompa hamulcowa. potem brniemy dalej.

    układu hamulcowego w Leonie II, nie wymyślili chłopacy którzy wysłali pierwszą sondę na marsa. coś jest źle zregenerowane, albo ktoś nie wie jak odpowietrzyć hamulce. może się mylę. może tym autem zawładnął zły duch. podobno też tak się zdarza.
     
  12. kotoy

    kotoy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-01 13
    Postów:
    68
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Jabłonna Lacka
    Aby tylko właściciel nie stał się duchem po tych czarach.
     
  13. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    4 061
    Docenione treści:
    2 094
    Miasto:
    turek
    opisz, najlepiej w podpunktach, co zrobić by usunąć usterkę opisaną przez założyciela tematu.
    jeśli porada o odpowietrzeniu układu, od miejsca w którym się on zaczyna, jest według ciebie "czarami", to jestem ciekawy, jak ty byś się zabrał za usunięcie tej usterki.
    jestem naprawdę ciekaw, tego cudu o którym tu napisałeś .
     
  14. selim

    selim Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    1 002
    Docenione treści:
    101
    Miasto:
    Sląsk
    Tył odpowietrzyć na stole
     
  15. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    768
    Docenione treści:
    138
    Miasto:
    PLE
    Przecież z takimi problemami powinnien sobie poradzić mechanik świeżo po czeladniczym. Są naprawdę poważne problemy które są warte tego forum.
     
    misiek1394 i WOODOO lubią to.
  16. kotoy

    kotoy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-01 13
    Postów:
    68
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Jabłonna Lacka
    I co uważasz że jak napisze krok po kroku jak ma odpowietrzyć hamulce to mu się uda? Naprawdę śmiem wątpić, gdyby miał choć blade pojęcie jak to działa to nie byłoby problemu. Chłopie to są hamulce, jak sobie nie radzi to niech zaprowadzi do warsztatu nim komuś zrobi krzywdę. Jesteś przecież świadomy że jak zapowietrzył układ przy wymianie tłoczków to bez urządzenia do zbudowania ciśnienia nie odpowietrzy tego. Tyle w temacie.
     
    WOODOO i Mikidz lubią to.
  17. Mikidz

    Mikidz Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    510
    Docenione treści:
    183
    Miasto:
    Pomorskie
    Zaprowadź auto do mechanika, a nie do "że tak powiem mechanika".

    To jest układ hamulcowy, a nie żarty. Jakby Ci się żarówka w kierunkowskazie nie paliła to sobie możesz grzebać, ale układu hamulcowego to Ty się nie tykaj jak nie masz pojęcia. A skoro "że tak powiem mechanik" się poddał, to sądzę, że "że tak powiem amator" 3 razy nie da rady.

    Odpowoetrzenie tego układu jest proste jak budowa cepa i na 99% wiem gdzie leży problem, ale Ci nie powiem. Właśnie dlatego, że nie masz pojęcia co robisz i się bawisz razem z "że tak powiem mechanikiem" zabawkami dla dużych chłopców.

    Zabijesz kogoś na pasach i nie dość, że Ty pójdziesz siedzieć, to jak prokurator będzie dociekliwy, to Twój koleżka mechanik też dostanie na garba. I bardzo by mnie to ucieszyło.

    Masz chińskiego vcds i od razu wielce mechanik. Boże widzisz i nie grzmisz!


    Jak już powiedziałem, daj auto do normalnego mechanika i w 15 minut masz auto sprawne. Mam tylko nadzieję, że zapłacisz przy tym jak za zboże, żebyś miał nauczkę, że układ hamulcowy to nie są żarty. Potem jeżdżą takie ulepy po drogach wychodzące spod ręki Januszy mechaniki.
     
    Ostatnio edytowano: 9-12 18
    kotoy, WOODOO oraz hiwat lubią to.
  18. Damianx999

    Damianx999 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-05 17
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kraków
    Dzisiaj z kolegą sprawdziliśmy tylne tłoczki wszystko jest ok..odpowietrzany był układ kilka razy.Najpierw lewy przód,prawy przód,lewy tył,prawy tył z włączonym zapłonem,płynu na full.

    Nic to nie dało.. hamulec jaki był taki jest tzn.Za pierwszym razem łapie od połowy i wtedy hamuje.Za drugim razem bierze z góry.Więc postanowiłem Vcds wejść w ustawienia ABS=POMPA.Po włączeniu testu komputer prosi o naciśnięcie hamulca i trzymanie go po czym uruchamia się pompa i pedał wibruje.Pompa wyłącza się komputer mówi by puścić hamulec i otworzyć odpowietrzniki przednie.Przód uniesiony,koła zdjęte.Dwa wężyki przezroczyste nałożone na odpowietrzniki a końce ich zanurzone w płynie DOT 4 po czym kilkamy dalej i przechodzi chyba do zakładki 002 coś się uruchamia pod maską po czym widac jak płyn w zbiorniczkach przybywa.Kolejno wyłącza się pewnie pompa.. i pisze 10 times czyli 10 razy naciskać pedał hamulca i tak robimy po czym kończymy robotę i teraz dla pewności wykonujemy tradycyjne odpowietrzanie jeszcze raz LP,PP,LT,PT

    w przednich zaciskach nie ma bąbli.W tylnych trochę wylatuje.Zakręcamy,składamy i w drogę, 40km/h i pedał do końca by ABS zadziałał .. i dalej to samo.Hamulec minimalnie lepszy niż był.. to znów koła out i lecimy LP,PP,LT,PT w każdym zacisku za pierwszym razem gdy odkręci się odpowietrznik widać w naczyniu z płynem na dole jak bąbelki wylatują.. ale tylko za pierwszym razem.Potem mimo kolejnego pompowania i odkręcania nie ma już nic.Z tyłu to samo za pierwszym razem wylatuje sporo a za kolejnym razem już nic.Np pompuje kolega 5x i trzyma ja odkręcam są bąbelki.Potem powtarza to np 5x i od nowa odkręcam i nie ma już nic.Dla upewnienia jeszcze raz pompuje ja odkręcam nie ma nic i gitara.. wyjazd na ulicę to SAMO.. powrót jeszcze raz i od nowa za pierwszym razem z każdego zacisku wylatują bąbelki a za kolejnymi już nie..
     
  19. Giemza

    Giemza Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    23-12 12
    Postów:
    772
    Docenione treści:
    119
    Miasto:
    Lublin
    Odpowietrzniki były gdzieś wymieniane?
     
  20. Damianx999

    Damianx999 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-05 17
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kraków
    tamten mechanik w sumie to mechanik bo naprawia samochody ciężarowe ale z Leonem się poddał mówi odpowietrzał przód i tył kilkanaście razy i nic.

    Nie wiem czy czasami tutaj nie potrzebne będzie urządzenie takie jak do klimatyzacji coś takiego co jest tylko do układów hamulcowych ale u mnie nie mają takiego niestety trzeba szukać gdzieś 100km od domu..

    tak tylne odpowietrzniki nowe wkręcone.Sucho nic się nie poci ani z przednich starych ori ani z nowych tylnych.Wszędzie sucho