1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[LIphII F3R]Wycieki z przedniego uszczelniacza wału

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika vitorio, 10-06 18.

  1. vitorio

    vitorio Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-12 11
    Postów:
    151
    Docenione treści:
    9
    Problem jak w temacie. Wymieniono już trzy uszczelniacze i wycieki nadal występują. Przednia pokrywa w porządku, czop wału bez skaz. A wycieki nękają. Co może być przyczyną?
     
  2. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    668
    Docenione treści:
    90
    Miasto:
    PLE
    Kierunek odrzutu na dimmeringu zgodny z ruchem? Może trzeba by trochę podciągnąć sprężynkę na uszczelniaczu.
     
  3. vitorio

    vitorio Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-12 11
    Postów:
    151
    Docenione treści:
    9
    Nie zakładam simmera z kiosku, tylko markowe np. Elring a w dodatku zgodne z Renault. Ponadto nie robię tego pierwszy raz. Ale taki przypadek mam po raz pierwszy.
     
  4. toomii76

    toomii76 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    2 418
    Docenione treści:
    819
    Miasto:
    turek
    Nie ma przypadkiem ryski wzdłuż wału? Nawet lekkie drapaniecie i już się tego nie uszczelni bez szlifu.
    Miałem tak w dci tylko od strony skrzyni. Troszkę zdrowia mi to zabrało :)
     
  5. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    1 631
    Docenione treści:
    312
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    Silnik nie ma przedmuchow? Może zły uszczelniacz dobierają. Ze sprezynka czy papierowy?
     
  6. fructon

    fructon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-04 12
    Postów:
    1 680
    Docenione treści:
    559
    Miasto:
    Kraków
    Adres strony:
    Tak jak napisał szachu41 sprawdz czy w skrzyni korbowej nie ma za wysokiego cisnienia.
     
  7. vitorio

    vitorio Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-12 11
    Postów:
    151
    Docenione treści:
    9
    Silnik sprawny bez przedmuchów. A jak wygląda simmer z papieru?
    A może winna jest pompa olejowa????????????
     
  8. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 748
    Docenione treści:
    151
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    A moze to nie wyciek z wału?
     
  9. vitorio

    vitorio Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-12 11
    Postów:
    151
    Docenione treści:
    9
    Ostatnio nie zaglądałem tam dokładnie, ale na 99,99999% jest to wyciek z tego simmera.
    Moim zdaniem jest winna pompa olejowa, która powoduje wibracje a wówczas simmer puszcza. Nawet najlepszy simmer tego nie wytrzyma.
     
  10. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    668
    Docenione treści:
    90
    Miasto:
    PLE
    Corteco lepszy. W hurtowni uszczelniaczy gdzie się zaopatruje mówią że elringa nie chcą nawet zatowarowywać. Ale pewnie opinie będą podzielone.

    Przypomniało mi się że kolega miał podobny problem i sprawę załatwił simmering dwu wargowy. Może warto spróbować.
     
    Ostatnio edytowano: 10-06 18
  11. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    1 631
    Docenione treści:
    312
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    Zamiast sprezynki jest papier który po założeniu musi "poleżeć" jakieś 5 godzin bez odpalania.
    Takie uszczelniacze są często stosowane w vw z przodu i w prawie wszystkich markach z tyłu wału. Tzw uszczelniacz wargowy
     
  12. vitorio

    vitorio Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-12 11
    Postów:
    151
    Docenione treści:
    9
    Jest ten typ simmera [​IMG]
     
  13. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 748
    Docenione treści:
    151
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Dwuwargowy jak kobiece narządy. To dobre sa hihi
     
  14. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    1 631
    Docenione treści:
    312
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    A wymieniales go bo ciekl czy przy okazji np rozrządu?
     
  15. hiwat

    hiwat Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-07 15
    Postów:
    398
    Docenione treści:
    94
    Miasto:
    Tarnów
    trzeba umyć i obserwować gdzie cieknie
     
    toomii76 lubi to.
  16. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 748
    Docenione treści:
    151
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Moze cieknie ze skrzyni
     
  17. SEBA XX

    SEBA XX Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-12 14
    Postów:
    304
    Docenione treści:
    83
    Miasto:
    Puławy
    Jprd... wiesz chociaż o czym jest mowa w tym temacie?
     
  18. vitorio

    vitorio Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-12 11
    Postów:
    151
    Docenione treści:
    9
    A jakie to ma znaczenie jak są wycieki i po umyciu widać je wyraźnie.
    A skrzynia jest od strony rozrządu?
    Rozwiązanie tego problemy leży w konstrukcji silnika od tej strony /pompa olejowa/. Silnik F3R po zmianach konstrukcyjnych 1999r produkcji. Jeżeli nie mam racji, to proszę mnie poprawić. Ściągnięcie misy olejowej okazuje jak to wszystko wygląda.
     
  19. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 748
    Docenione treści:
    151
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    A czy po misce nie moze lecieć np z automatu? Ku..wa mac 2.9 volvo trzy razy rozbierane bo cieklo z rozrzadu. Simeringi pod wariatorami i na wale wymienione. I dalej cieklo. A to z reduktora. Na automacie od 4wd. A dalej ze skrzyni. No i co gdzie automat a gdzie rozrząd

    Powąchaj ten olej.
     
    Ostatnio edytowano: 10-06 18
  20. vitorio

    vitorio Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-12 11
    Postów:
    151
    Docenione treści:
    9
    Jakbym tego nie rozeznał, to bym tu pierdoł nie pisał. A u mnie przód silnika jest nieco wyżej jak tył ze skrzynią. Ponadto trzeba być dobrze naćpanym aby nie odróżnić oleju silnikowego od oleju w automacie, nawet bez okularów. A daltonistą nie jestem.