Witam,
Na wstępie zaznaczę, że nie jestem mechanikiem (łączy nas pasja do motoryzacji, jednak do mechanika mi daleko) i zainspirowany innymi wątkami i ciekawymi dyskusjami na forum postanowiłem poszukać rzeczywistych problemów, z którymi się mierzycie i może wspólnymi siłami dojść do rozwiązań, które w jakiś sposób mogłyby uprościć pracę warsztatu lub chociaż zautomatyzować te najbardziej nużące zadania.
Pośród tematów, nad którymi rozmyślałem były:
1) Zarządzanie warsztatem. Używacie jakichś narzędzi / oprogramowania do umawiania wizyt, kontaktu z klientem, monitorowania dostaw części / stanów magazynowych? Jakie macie opinie na ich temat?
2) Pracownicy. Widziałem ciekawy wątek na forum o udostępnianiu pracownikom warsztatu "po godzinach" aby mogli sobie dorabiać jakimiś drobnymi fuchami. Macie jakieś swoje sposoby na udostępnianie warsztatu po godzinach / czerpanie z niego zysków w jakiś inny sposób? Może usługa typu "warsztat na godziny" gdzie klient może sobie "wypożyczyć" u Was stanowisko np na godzinę (nawet w godzinach pracy jeśli macie wolne przebiegi akurat). Myślicie, że miałoby to jakiś sens?
3) Monitorowanie pracowników. Używacie obecnie jakiegoś narzędzia do planowania zmian / podliczania godzin / "wydajności" itd? (O wydajności widziałem osobny temat na forum). Macie jakieś powtarzające się problemy / schematy z pracownikami?
Jeśli są jakieś inne tematy, w których odnajdujecie problemy w codziennej pracy to chętnie o nich posłucham.
Zapraszam do luźnej dyskusji.
Na wstępie zaznaczę, że nie jestem mechanikiem (łączy nas pasja do motoryzacji, jednak do mechanika mi daleko) i zainspirowany innymi wątkami i ciekawymi dyskusjami na forum postanowiłem poszukać rzeczywistych problemów, z którymi się mierzycie i może wspólnymi siłami dojść do rozwiązań, które w jakiś sposób mogłyby uprościć pracę warsztatu lub chociaż zautomatyzować te najbardziej nużące zadania.
Pośród tematów, nad którymi rozmyślałem były:
1) Zarządzanie warsztatem. Używacie jakichś narzędzi / oprogramowania do umawiania wizyt, kontaktu z klientem, monitorowania dostaw części / stanów magazynowych? Jakie macie opinie na ich temat?
2) Pracownicy. Widziałem ciekawy wątek na forum o udostępnianiu pracownikom warsztatu "po godzinach" aby mogli sobie dorabiać jakimiś drobnymi fuchami. Macie jakieś swoje sposoby na udostępnianie warsztatu po godzinach / czerpanie z niego zysków w jakiś inny sposób? Może usługa typu "warsztat na godziny" gdzie klient może sobie "wypożyczyć" u Was stanowisko np na godzinę (nawet w godzinach pracy jeśli macie wolne przebiegi akurat). Myślicie, że miałoby to jakiś sens?
3) Monitorowanie pracowników. Używacie obecnie jakiegoś narzędzia do planowania zmian / podliczania godzin / "wydajności" itd? (O wydajności widziałem osobny temat na forum). Macie jakieś powtarzające się problemy / schematy z pracownikami?
Jeśli są jakieś inne tematy, w których odnajdujecie problemy w codziennej pracy to chętnie o nich posłucham.
Zapraszam do luźnej dyskusji.