• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Luz w układzie napędowym - sprzęgło do wymiany? 1,8T Audi A3

Zaremba

Początkujący
Dołączył
21.02.2021
Postów
8
Punktów
0
Witam,
mam taki problem od dłuższego czasu, układ napędowy w aucie (A3 1,8T) jest taki szarpiący, falujący itd... Gdy się rusza, trzeba dać więcej gazu bo nawet 1500 obrotów to za mało, one spadają i auto się dławi, ale co ciekawe, ciężko jest spowodować żeby auto zgasło. Kolejna rzecz to np na 1 biegu, bez gazu auto jadąć tak faluje jakby, nie jedzie płynnie. Jadąć np na V biegu 80 km/h i dodając gazu czuć w lewarku jak on pracuje przód/tył - niby można by to podciągnąć pod poduszkę skrzyni ale ta z kolei była wymieniana rok temu.
Czuć też coraz bardziej dziwne wibracje - to tak jakby dwumas już nie spełniał swojej roli.
I teraz najważniejsza rzecz - od jakiegoś czasu pojawia się taki problem że auto sobie stoi z 4-5 dni, wsiadam odpalam, wbijam np wsteczny i zaczynam próbę ruszenia to przy odpuszczaniu sprzęgła, tak jakby w ogóle nie bierze, nie reaguje, po czym nagle zaskoczy - szarpnie i wtedy już normalnie auto rusza.
Oprócz tego przy redukcjach żeby płynie przebiegały trzeba troszkę "podgazować" bo tak to szarpnie.

Pytanie akademickie czy to jest definitywnie sprzęgło zrypane? Czy np półoś, przegub itd? A może skrzynia?
Bo chce wymienić tylko no to są koszty, bo od razu komplet z dwumasą - zestaw LUK ponad 1000 zł. O dziwo ciągnie łądnie nic nie ślizga i trzyma całą moc i niutona, ale tak jak pisze, dziwnie auto napędza, szarpie, faluje, problem z płynnością przy przyspieszaniu i zmianie biegów itd..
 

Radmor

SuperMechanior
Dołączył
21.03.2019
Postów
1537
Porady
2
Punktów
433
Prawdopodobnie sprzęgło ...ale udaj się do warsztatu samochodowego a zapewne otrzymasz definitywną diagnozę !
 

Zaremba

Początkujący
Dołączył
21.02.2021
Postów
8
Punktów
0
Właśnie w serwisach nie chcą pochopnie i tak jednoznacznie wskazać, że może poduszka skrzyni?.., chociaż w jednym punkcie gość twierdził że za miękko pedał chodzi i dość wysoko bierze.
 

Radmor

SuperMechanior
Dołączył
21.03.2019
Postów
1537
Porady
2
Punktów
433
Właśnie w serwisach nie chcą pochopnie i tak jednoznacznie wskazać, że może poduszka skrzyni?.., chociaż w jednym punkcie gość twierdził że za miękko pedał chodzi i dość wysoko bierze.
..tak na 99.9 % ..sprzęgło !!!
Automatyczne połączenie postów:

..tak na 99.9 % ..sprzęgło !!!
..jak długo jeżdzisz tym autem ..ile ma przebiegu ???
 

Zaremba

Początkujący
Dołączył
21.02.2021
Postów
8
Punktów
0
Ja mam auto od 4 lat, przebieg 198 tys ale wiadomo że ktoś mógł korygować. Tylko dziwne jest to że trzyma moc, można pod czerwone pole kręcić i idzie, a te efekty różne po prostu irytują, zmiana biegu, redukcja, ruszanie to wszystko takie nieprzyjemne. W sumie to nie wiem czy zdrowe sprzęgło miękko chodzi czy nie, bo w dieslach jest twarde ale benzyniaki mogą mieć miękkie.
 

Radmor

SuperMechanior
Dołączył
21.03.2019
Postów
1537
Porady
2
Punktów
433
..a czym wytłumaczysz zjawisko (Twój cytat!)..."przy odpuszczaniu sprzęgła , tak jakby w ogóle nie bierze .." ?
 

Zaremba

Początkujący
Dołączył
21.02.2021
Postów
8
Punktów
0
No właśnie nie wiem jak to nazwać, wbijam bieg np wsteczny, zaczynam próbę ruszenia i tak jakby sprzęgło, w ogóle chwilowo nie brało, jakby było wyłączone, po chwilę zaskoczy i szarpnie. Jakiś luz tak jakby
Bo normalnie po chwili auto zaczyna się toczyć a tutaj nic, jakby bieg nie był włożony ale po sekundzie szarpnie i wtedy już jest ok i cały czas jest ok.
 

Zaremba

Początkujący
Dołączył
21.02.2021
Postów
8
Punktów
0
Heh no ale tak nie powinno raczej być ;)
Czyli sprzęgło do wymiany... zawsze mi się wydawało że jak już ślizga a tutaj trzyma dobrze ale komfort jazdy beznadziejny bo wszelkie "załączanie" się napędu po redukcji, przy ruszaniu jest takie niekomfortowe.
 
Do góry Bottom