1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

luzy maglownicy a4 b6

Dyskusja w 'Zawieszenie i układ kierowniczy' rozpoczęta przez użytkownika Piotr.m, 24-07 12.

  1. Piotr.m

    Piotr.m Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-07 12
    Postów:
    461
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Chyżowice
    Witam wszystkich. Wydaje mi śię albo mam problem z maglownica przy dużych prdkośćiach auto mi pływa po szośie na geometrij byłem wszystko wporzadku. Jadąc autostrada z predkośćia 120h na kole kierowmicy jest wyczuwalny luz i auto pływa koncówki wachacze były sprawdzane na szarpakach niczego nie znalezli obecnie dojechałem do szwajcarij jakieś 1800km i biąrąc po uwage moje stare auto vw vento to lepiej mi śię prowadzło niż a4 b6 albo jestem jakiś przewrażliwiony jak to mozna sprawdzić samemu.
     
  2. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 000
    Docenione treści:
    1 741
    Miasto:
    PZ
    może opony wybite
     
  3. Piotr.m

    Piotr.m Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-07 12
    Postów:
    461
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Chyżowice
    na zimowych miałem identycznie zimowe nowe opony. Na obecnych próbowałem zwiększać zmniejszać ciśnienie w oponach.
     
  4. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 000
    Docenione treści:
    1 741
    Miasto:
    PZ
    no to jesli nie masz luzu na końcówkach to masz luz na maglownicy
     
  5. Piotr.m

    Piotr.m Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-07 12
    Postów:
    461
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Chyżowice
    właśnie nie wiem ile jest dopuszczalnego luzu na maglownicy jak to sprawdzić?
     
  6. Piotr.m

    Piotr.m Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-07 12
    Postów:
    461
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Chyżowice
    jest przy maglownicy taka śruba na klucz chyba 21 od przodu u mnie jest poluzowana.
     
  7. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 000
    Docenione treści:
    1 741
    Miasto:
    PZ
    to pewnie regulacja, ale nie przesadzaj z dokręceniem bo kupel kiedys za mocno dokręcił i mu sie zagotował olej we wspomie
     
  8. Piotr.m

    Piotr.m Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-07 12
    Postów:
    461
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Chyżowice
    jakaś po dokręceniu zadnej zmiany zostawiłem jak było ciemny jestem w maglach.
     
  9. markslew

    markslew Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-07 12
    Postów:
    18
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Cieszyn
    Stara dobra metoda, wejdz pod auto, niech ktos rusza kierownica lewo-prawo szybkimi ruchami a Ty ogladaj drazki itp. i nasluchuj czy cos stuka.

    Potem przez otwarte okno krec kierownica reka i patrz kiedy kola nadaza za ruchami kierownicy.

    Luz na przekladni mozesz skasowac, podnies auto, dokrec srube ale by nie bylo nadmiernych oporow podczas krecenia kolem kierownicy. Wazne - kola w powietrzu podczas kasowania.
     
  10. KrzysztofChadzy

    KrzysztofChadzy Nowy

    Offline
    Dołączył:
    31-08 12
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Zgadzam się to jest często wykorzystywana metoda, jak nie ma porządnego sprzętu pod ręką
     
  11. GregorLen

    GregorLen Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-01 12
    Postów:
    185
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Małopolska
    Spotkałem się z przypadkiem, że Audi "pływa" przy dużych prędkościach po wymianie dolnych wachczy, takich bardzo tanich z Chin. Odszktałcają się pod obciążeniem
     
  12. Piotr.m

    Piotr.m Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-07 12
    Postów:
    461
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Chyżowice
    Stuka w maglownicy przy szybkich ruchach kierownicą. koncówki są w porzadku prawy dolny wachacz miałem wymieniany ale delfi firma ogólnie to nie ma luzu moze na tylniej ośi coś jest nie tak ale tez było sprawdzane tuleja wachacza wymieniona bo była wybita nie mam pojęćia.
     
  13. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Gość

    Offline
    Mam luzy u siebie na maglu w pasku na postoju 1cm luzu zanim kola zaczna skrecac, czytalem o ej srubce i musze sie nia pobawic, ale najpierw zaopatrze sie w jakies zrudlo nowej maglownicy:D
     
  14. Piotr.m

    Piotr.m Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-07 12
    Postów:
    461
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Chyżowice
    Sruba regulacyjna była dokręcona do oporu nie mogłem ją ruszyć ale zauważyłem że po wykręceniu luz się zmniejszyć.
     
  15. Piotr.m

    Piotr.m Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-07 12
    Postów:
    461
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Chyżowice
    Wykręciłem śróbę do końca pod nią jest jescze jedna a ta pierwsza jak by łożysko doćiskała.
     
  16. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Gość

    Offline
    No tak, tam sa 2 sruby i pozniej masz cale lozyskowanie teflonowo aluminiowe do slimaka. Jesli slimak jest wyrobiony to luzu sie nie zmniejszy za cholere i tak.
     
  17. Piotr.m

    Piotr.m Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-07 12
    Postów:
    461
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Chyżowice
    to wiem tylko którą śróbę doćisnąć tą od ślimaka czy ta co doćiska łożysko?
     
  18. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Gość

    Offline
    Problem jest w tym ze reguluje sie obie i to na maszynie sprawdzajaca opor listwy w srodku maglownicy.
    Na oko to tylko zagotujesz plyn w maglu i pompe huk strzeli.
     
  19. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 000
    Docenione treści:
    1 741
    Miasto:
    PZ
    Jak już idziesz na całość to wyciagnij magiel, rozbierz i zobacz co wytarte
     
  20. Piotr.m

    Piotr.m Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-07 12
    Postów:
    461
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Chyżowice
    Jak bym miał czas tak bym zrobił od swojego szefa uciekłem mam teraz piękną malowniczą Szwajcarje.