1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Luzy zaw.

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika jurek1313, 14-05 19.

  1. jurek1313

    jurek1313 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    1 464
    Docenione treści:
    133
    Miasto:
    wólka
    Wałek w głowicy reg. na szklankach- na gorącym mam mieć 0.25 i 0.45 ...... +/- 0.5 to na zimnym wstępnie jak ustawię odpowiednio 0.10 i 0.30 to jest duża szansa , że na gorącym się zgodzi ?
     
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 883
    Docenione treści:
    3 910
    Miasto:
    turek
    na gorącym się nie zamkną. nie będą miały luzu. chyba, że się mylę to mnie poprawcie.
     
    Ostatnio edytowano: 14-05 19
    jaszczur12 lubi to.
  3. djbovorta

    djbovorta Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 14
    Postów:
    217
    Docenione treści:
    14
    Przecież na ciepłym luz się zmniejsza nie zwiększa , nie domkną Ci się zawory
     
    krispar lubi to.
  4. krispar

    krispar Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    15-01 18
    Postów:
    542
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    wawa
    Zgadza się
     
  5. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 883
    Docenione treści:
    3 910
    Miasto:
    turek
    czyli Jurkowi się pokićkało po prostu.
     
  6. ddaniel76

    ddaniel76 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    20-06 18
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    3
    na gorącym w tym układzie są większe luzy
     
  7. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 883
    Docenione treści:
    3 910
    Miasto:
    turek
    No to jak w końcu jest z tym luzem?
     
  8. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 467
    Docenione treści:
    1 156
    Miasto:
    łódź
    no bo materiał sie kurczy chyba w tym silniku

    ;)
     
  9. krispar

    krispar Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    15-01 18
    Postów:
    542
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    wawa
    Rozszerza, panowie rozszerza.
    Dlaczego wydechy mają większe luzy niż ssące?

    Bo?
     
  10. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 883
    Docenione treści:
    3 910
    Miasto:
    turek
    ale co się rozszerza? luz zaworowy na ciepłym robi się większy czy mniejszy?
     
  11. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    3 783
    Docenione treści:
    1 414
    Miasto:
    Olsztyn
    Głowica rośnie bardziej niż trzonek :D
     
    jurek1313 lubi to.
  12. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 229
    Docenione treści:
    905
    Miasto:
    grudziadz
    Wykonane są z innego materiału .a co za tym idzie?
     
    krispar lubi to.
  13. krispar

    krispar Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    15-01 18
    Postów:
    542
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    wawa
    Materiał.
    A ciśnienie w cylindrach, na ciepły czy zimnym, zimnym czy ciepłym????
     
  14. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 229
    Docenione treści:
    905
    Miasto:
    grudziadz
    Jeżeli o pomiar ci chodzi to na ciepłym chyba logiczne .na zimnym zbyt duży lul tłoka;)
     
  15. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 883
    Docenione treści:
    3 910
    Miasto:
    turek
    No nie szyfruj, tylko wytłumacz jak dziecku.
    Nie zapomnij też, że zawory ssące chłodzone są mieszanką, lub powietrzem. A wydechowe nie. Wykonane są z innego materiału, bo pracują w gorszych warunkach. Przy bardziej wysilonych konstrukcjach, zawory wydechowe chłodzone są sodem.
    Ale chodzi mi o luz zaworowy, regulowany. Większy jest na zimnym czy na ciepłym, bo od tego temat się zaczął.
     
  16. krispar

    krispar Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    15-01 18
    Postów:
    542
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    wawa
    Jak chcesz odkręcić zapieczoną nakrętkę, to ją podgrzewasz po co?

    A tu się mylisz.
     
  17. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 229
    Docenione treści:
    905
    Miasto:
    grudziadz
    Tomek wykonane są z innego materiału mają większą rozszerzalność ze względu na to że spaliny osiągają większą temp niż na ssących mieszanka.
     
  18. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 883
    Docenione treści:
    3 910
    Miasto:
    turek
    podgrzewam nakrętkę i chłodzę gwint. normalne. tak jak łożysko z zamrażarki wpada praktycznie samo w zwrotnicę.
    czyli tłok jest ciaśniej w cylindrze jak jest silnik zimny?? jak będziesz pałował na zimnym, to tłok spuchnie i dupa. coś Kris się zamotałeś chyba hehe
    wiem, ale pytanie było. luzy zaworowe się zwiększają po rozgrzaniu silnika, czy zmniejszają.

    a dlatego są z innego materiału, żeby właśnie tą rozszerzalność zmniejszyć.
     
    Ostatnio edytowano: 15-05 19
  19. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 229
    Docenione treści:
    905
    Miasto:
    grudziadz
    :D:D:D:D:D:Dwiem ;)
     
  20. krispar

    krispar Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    15-01 18
    Postów:
    542
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    wawa
    Czy ktoś pamięta regulację zaworów w Poldku na rękę, ucho bez szczelinomierza i dlaczego tak się robiło?