1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Mam ptanie i czy ktoś pomoże opisać.

Dyskusja w 'Układ paliwowy' rozpoczęta przez użytkownika N3rQ, 26-03 20.

  1. N3rQ

    N3rQ Nowy

    Offline
    Dołączył:
    26-03 20
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Cześć, dopiero się uczę mechaniki i mam takie pytanie czy jest ktoś mi w stanie opisać przewody paliwowe sztywne i giętkie, ponieważ nigdzie nie mogę tego znaleźć w internecie a potrzebuję tego, z góry bardzo dziękuję :D
     
  2. Grzegorz.Józefów

    Grzegorz.Józefów Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    31-08 14
    Postów:
    484
    Docenione treści:
    161
    Miasto:
    Józefów
    Są sztywne i elastyczne, czarne, kolorowe i przezroczyste ...
    Powinny mieć atest do kontaktu z paliwami ...
     
    Mikidz lubi to.
  3. N3rQ

    N3rQ Nowy

    Offline
    Dołączył:
    26-03 20
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Dzięki zawsze coś, nie dało by rady opisać przewód sztywny i elastyczny?
     
  4. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 160
    Docenione treści:
    1 135
    Miasto:
    Kaczory
    Ale co Ty dokładnie chcesz opisać?!

    Opis:
    Przewód jest długi lub krótki, czasem prosty, a czasem gięty.
     
    Fryderiq lubi to.
  5. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    3 654
    Docenione treści:
    1 912
    Miasto:
    WWA
    - jest sztywny...:D
    - jest elastyczny...:D
     
  6. N3rQ

    N3rQ Nowy

    Offline
    Dołączył:
    26-03 20
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Widzę że panom dopisuje humor, no dobra nic już, nie chcę nie było tematu :p
    Chciałem się dowiedzieć bo ze szkoły wysłali, wygląda na to że głupie zadanie
    Opisz przewody sztywne i giętkie.
     
  7. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 160
    Docenione treści:
    1 135
    Miasto:
    Kaczory
    A jakich odpowiedzi spodziewasz się na to pytanie? Różnice budowy atomowej czy różnice w składzie chemicznym?
    Pytałem, co dokładnie masz opisać to nawet nie potrafisz na takie banalne pytanie odpowiedzieć.
    Jeżeli taki jest poziom w szkołach to jprld.
     
    Mikidz i WOODOO lubią to.
  8. sycylyjczyk

    sycylyjczyk Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-07 12
    Postów:
    223
    Docenione treści:
    35
    Miasto:
    EŁK
    Poszukaj w internecie tematu o układach hamulcowych, tam powinno być dużo na ten temat.
     
  9. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    3 654
    Docenione treści:
    1 912
    Miasto:
    WWA
    Kolego sycylijczyk- gość pyta o
    :D
     
  10. Radmor

    Radmor Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    963
    Docenione treści:
    288
    ....zadanie nie jest głupie .Wymaga ono od Ciebie wiedzy i wysiłku intelektualnego ...Twojego analitycznego podejścia do w/w tematu .Tak więc "z grubsza"podpowiem ...np.o przewodach paliwowych metalowych .Zwykle takie przewody wykonywane są ze zwykłej stali konstrukcyjnej a także stali nierdzewnej ..odlewanej bez szwu ...Jakość takiej stali musi być odpowiednia do zastosowania danego przewodu .Przewody paliwowe przystosowane do niskich ciśnień mają inny skład fizyko-chemiczny niż te które muszą wytrzymać wysokie ciś .Poza tym obydwa rodzaje przewodów różnią się samą konstrukcją (budową).Przewody metalowe przeznaczone do wysokich ciś . różnią się grubością ścianki i średnicą otworu przelotowego tzw. otworem czynnym .I tak np .przewody wysokociśnieniowe powinny zapewnić maksymalną szczelność przy bardzo dużym ciś. paliwa .Zwykle taki przewód jest zakończony stożkiem z nakrętką dociskową wielokrotnego dokręcania i odkręcania .Tego typu połączenia są stosowane niemalże we wszystkich układach wtryskowych ......itd .itd .Myślę że udało mi się naprowadzić Ciebie na właściwy tok myślenia ;)
     
    kryszt, dejot43, N3rQ oraz 1 osoba lubią to.
  11. sycylyjczyk

    sycylyjczyk Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-07 12
    Postów:
    223
    Docenione treści:
    35
    Miasto:
    EŁK
    Każdy pojazd ma elastyczne przewody prowadzące z nadwozia do zacisku przy kole.Przewody sztywne z kolei są rozprowadzone od pompy hamulcowej do punktów łączenia w nadkolach z przewodem elastycznym.

    Podobnie jest z układem paliwa.
     
    N3rQ lubi to.
  12. miras forumowicz

    miras forumowicz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-03 19
    Postów:
    212
    Docenione treści:
    16
    Nastepny . Radmor bez szwu to są ciagnione kwasowki. Gdzie ty widziałeś cienkie rurki odlewane. I to na pewno nie jest czarna konstrukcyjna zwykła. Te wysoko cisnieniowe maja grube scianki. Zrobie ci zdjecie porównawcze kolego autorze postu.
     
  13. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 661
    Docenione treści:
    863
    Miasto:
    Lubliniec
    A wrzuć to pytanie. Ja mam 3 dzieci to 4 też lekcje opier...le na kolanie
     
  14. slawek1

    slawek1 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    20-01 12
    Postów:
    291
    Docenione treści:
    120
    Miasto:
    Świdnica
    Radmor litości.....stali sie nie odlewa....stal sie kuje lub walcuje. Odlewa sie staliwo
     
  15. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    10 544
    Docenione treści:
    5 713
    Miasto:
    turek
    Kurde jacy wszyscy teraz mądrzy... Wysyp specjalistów od przewodów paliwowych hehe
    Gdyby nie internet...:)
     
  16. miras forumowicz

    miras forumowicz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-03 19
    Postów:
    212
    Docenione treści:
    16
    Slawek rurki są ciągnione te o małych przekrojach jak hamulcowe.
     
  17. pawcar

    pawcar SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 577
    Docenione treści:
    504
    Miasto:
    Manchester
    Odnośnie pierwszego postu to Google chyba nie zamknęli ? Jest multum info tylko trzeba chcieć poszukać. Jeżeli uważasz ze nic nie ma to najwyraźniej czas zakończyć edukację i wziąć się za kopanie rowów.
     
    WOODOO lubi to.
  18. N3rQ

    N3rQ Nowy

    Offline
    Dołączył:
    26-03 20
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Dziękuje wam wszystkim za odpowiedzi :D
     
  19. Radmor

    Radmor Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    963
    Docenione treści:
    288
    ..tak masz rację z kwasówki też ..ale nie tylko z kwasówki !!!

    dla metalurgów to jest ważna informacja ..masz rację .Lecz w potocznym języku niezwykle rzadko używa się określenia <staliwo>..powszechnym określeniem jest <stal > . Ponad to aby cokolwiek ..kuć ,walcować ,spęczać ,ciągnąć musi w pierwszej kolejności powstać odlew .
     
    Ostatnio edytowano: 27-03 20
  20. miras forumowicz

    miras forumowicz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-03 19
    Postów:
    212
    Docenione treści:
    16
    Pawcar bądź miły dla autora. Dla Wlasciciela forum to nobilitacja jak google nakierowalo z pytaniem na jego forum a nie ma forum cnc czy elektroda. Wszystkie cienkoscienne rurki sa ciągnione. Czy to miedz czy kwas czy tytan czy czarna.