• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Masa uszczelniająca do miski olejowej

Komornik

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
2.02.2014
Postów
1473
Punktów
404
Wiek
35
i ja klientom właśnie tłumacze ze jak zajebe to śrub nawet nie trzeba. Oni zawsze się upierają żeby wszyskie wkręcić.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
928
Porady
1
Punktów
222
i ja klientom właśnie tłumacze ze jak zajebe to śrub nawet nie trzeba. Oni zawsze się upierają żeby wszyskie wkręcić.
bo śruby są tylko po to, żeby docisnąć michę, wycisnąć nadmiar szczelniwa i utrzymać ją aż to wszystko zaschnie. później można je odkręcić.
mam złe wspomnienia z tym. jak miałem praktyki w zawodówce to oczywiście uczeń "odklejał" miski za pomocą dłuta, noża, śrubokręt no i oczywiście młotka.

no i kilka lat temu, na starość przyszło mi 3 krotnie robić tą samą miskę. ciekła, no to oderwałem pierwszy raz. po złożeniu- przy myciu karcher zrobił dziurę- pordzewiała była. znowu odcinanie michy. nową założyłem i znowu leci. znowu rwanie. okazało się, że nie była idealnie wyprofilowana pod osłony wału i tam trzeba było dać na grubo. więc trzy razy pod rząd: cięcie, odrywanie, czyszczenie, klejenie, skręcanie. przez kilka miesięcy nie tykałem punto :)
 

sulej013

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.01.2014
Postów
1197
Porady
1
Punktów
192
Wiek
29
Miasto
Xxx
A moze odtluszczales ropownica z zalana ekstrakcyjna? A do układu masz również podlaczony naolejacz? Tak tylko pytam bo się sam z własnej głupoty na tym zlapalem... I też nie trzymało, wiec teraz zawsze przed montażem sucha czysta ściera i każda przylgnia jak jajka po dniu pracy wypucowana aż błyszczy...
 

nanab

SuperMechanior
Dołączył
25.09.2020
Postów
878
Punktów
227
Wiek
30
Miasto
Bydgoszcz
o i kilka lat temu, na starość przyszło mi 3 krotnie robić tą samą miskę. ciekła, no to oderwałem pierwszy raz. po złożeniu- przy myciu karcher zrobił dziurę- pordzewiała była. znowu odcinanie michy. nową założyłem i znowu leci. znowu rwanie. okazało się, że nie była idealnie wyprofilowana pod osłony wału i tam trzeba było dać na grubo. więc trzy razy pod rząd: cięcie, odrywanie, czyszczenie, klejenie, skręcanie. przez kilka miesięcy nie tykałem punto :)
Ja u siebie w sejczento zmieniłem na normalną gumową uszczelkę, tylko w najważniejszych miejscach dałem trochę hylomaru, narazie nic nie cieknie, a kiedyś będę mógł ją odkręcić bez młotka :D
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
928
Porady
1
Punktów
222
Ja u siebie w sejczento zmieniłem na normalną gumową uszczelkę, tylko w najważniejszych miejscach dałem trochę hylomaru, narazie nic nie cieknie, a kiedyś będę mógł ją odkręcić bez młotka :D
Ale wiele silników wcale nie ma uszczelek pod miskę. Nawet w fabryce skręcają na "gluta"
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1268
Porady
1
Punktów
127
Miasto
Nowy Sącz
Auto Challenge jasno w swoim filmiku na YT powiada,że Reinza ceni sobie najbardziej,poza odtłuszczeniem mówi o zmatowieniu powierzchni drobniutkim ściernym,przecież do powierzchni lakierowanych nie złapie,robiłem próby na misce olejowej nowiutkiej,oderwałem bez problemu,po zmatowieniu porządnym aż do srebrnego byłbym zostawił ramię przy misce,a nie był to Reinz,tylko zwykły silikon czerwony wysokotemp.
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
13401
Punktów
2565
Wiek
39
Miasto
PZ
Auto Challenge jasno w swoim filmiku na YT powiada,że Reinza ceni sobie najbardziej,poza odtłuszczeniem mówi o zmatowieniu powierzchni drobniutkim ściernym,przecież do powierzchni lakierowanych nie złapie,robiłem próby na misce olejowej nowiutkiej,oderwałem bez problemu,po zmatowieniu porządnym aż do srebrnego byłbym zostawił ramię przy misce,a nie był to Reinz,tylko zwykły silikon czerwony wysokotemp.
No tak ale jak to się tak przyklei to jak to później oderwać w razie potrzeby ?
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
928
Porady
1
Punktów
222
No tak ale jak to się tak przyklei to jak to później oderwać w razie potrzeby ?
będziesz potrzebował młotek, motykę, pogrzebacz :) coś pominąłem? :D

mechanicznie tylko. odciąć co się da, a reszta papierkiem i szczotką.
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1268
Porady
1
Punktów
127
Miasto
Nowy Sącz
Pamiętam jak z tego czerwonego silikonu dorobiłem uszczelkę gdzieś pod maską silnika,przytwierdzoną do metalu,po 10 latach była w takim stanie,że nie mogłem jej oderwać ,tak złapała jak, obcy twarz w filmie o Nostromo,by ją usunąć musiałem odciąć wzdłużnie nad miejscem styku a potem zeskrobywać bardzo długo nożykiem,trzeba uważać,rzeczywiście potem by odciągnąć misę może być problem taki,że lepiej pomyśleć o wymianie całego elementu(skrzyni)gdyż można pogiąć misę.,najgorzej w automatach(wymiana filtra),żaden rozpuszczalnik się tego nie imał.
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
13401
Punktów
2565
Wiek
39
Miasto
PZ
Dlatego suma summarum lepiej wpierw wydać te trochę cebulionów na uszczelki i jak uszczelnia to potem łatwiej rozłożyć, chociaż jest ryzyko że zanim coś się popsuje to zacznie ciec
 

nanab

SuperMechanior
Dołączył
25.09.2020
Postów
878
Punktów
227
Wiek
30
Miasto
Bydgoszcz
Ale wiele silników wcale nie ma uszczelek pod miskę. Nawet w fabryce skręcają na "gluta"
Tak jest własnie w sejczento, jednorazówka fabrycznie klejona na stałe. Ale firmy odpowiadają na potrzeby rynku i da się kupić takie uszczelki.
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1268
Porady
1
Punktów
127
Miasto
Nowy Sącz
Jeśli po montażu nie cieknie a zaczyna po jakimś czasie, to winne temu są luzujące się śruby pod wpływm dragań.,gniazda aluminiowe wyrabiają się,bez kleju na gwinty po odtłuszczeniu ani rusz,wtedy ten problem znika.
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
6204
Punktów
1011
Wiek
75
Miasto
Szczecin
Dirko jest samowulkanizujący, po nałożeniu i przykręceniu miski 24h należy odczekać i dopiero zalewamy,
olej i uruchamiamy silnik.
 
Do góry Bottom