• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Mazda 5 2.0 ustawienie wariatora

marcinlowicz

Bywalec
Dołączył
6.10.2016
Postów
51
Punktów
9
Miasto
Łódzkie
Witam. Mazda 5 2.0 benzyna 143km 2009r. Robiona była głowica. Silnik dostał nowy rozrząd cały poza kołem zmiennej fazy. Ładnie pali, dobrze się wkręca ale po przekroczeniu około 3000tys. hałasuje chyba kolo zmiennych faz. Ustawiłem według auto daty i koło było na znakach. Czy to jest dobrze ustawione? Gdzieś jeszcze ktoś pipis o kasowaniu ustawień tego koła ale według auto daty trzeba to zrobić jeżeli znaki się nie pokrywaja. Zna ktoś z was ten temat?
 

marcinlowicz

Bywalec
Dołączył
6.10.2016
Postów
51
Punktów
9
Miasto
Łódzkie
SKF. Jak dla mnie to hałas właśnie tego koła. Przed naprawą tego nie było. Więc podejrzewam a wręcz jestem pewien że zrobilemcos nie tak
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
6506
Porady
2
Punktów
2910
Porobił se znaki farbą... i ustawiał na znaki...:rolleyes::D
 

marcinlowicz

Bywalec
Dołączył
6.10.2016
Postów
51
Punktów
9
Miasto
Łódzkie
I tu się kolego mylisz i to bardzo mocno. KZF ma dwa znaki które muszą na siebie patrzec. Wałki oraz wał ustawia się na blokady ale koło zmiennych faz musi byc na znaku. Usterka a dokładniej błąd który popełniłem został znaleziony. Jak odpale auto to dokładnie opisze dla nastepcow żeby nie zrobili tej głupoty
 

marcinlowicz

Bywalec
Dołączył
6.10.2016
Postów
51
Punktów
9
Miasto
Łódzkie
A więc tak. Objawy były takie jak opisałem wcześniej. Hałasowało KZF. Powodem była źle dobrana uszczelka pod głowicą. Przez pośpiech nie zauważyłem że brakowało w niej jednego otworu który doprowadza olej do zmiennej fazy. I tak na przyszłość jakbym ktoś szukał to podam numery elring. 255.070 jest to uszczelka dla wersji bez zmiennej fazy. 226.220 jest to uszczelka dla silników ze zmienną fazą rozrządu. Podejrzewam że pomyłka w drugą stronę nic by nie zmieniła. Mam nadzieję że ktoś po przeczytaniu mojego przypadku zwróci na to uwagę. Pozdrawiam
 

anim7991

SuperMechanior
Dołączył
23.12.2017
Postów
234
Punktów
9
Wiek
31
Miasto
łódź
Temat często opisywany na forach mazda.

Ja tylko dodam od siebie że koło zmiennych faz nie ma znaków. Jest blokada w środku (olejowa) i w stanie spoczynku nie powinna mieć luzu względem wałka. W takim przypadku ustawienie jest jakiekolwiek czyli silnik na blokady, wariator dokręcamy jak założymy łańcuch i odblokujemy napinacz. Wtedy dokręcamy koło siłą chyba 110Nm.

Czasem się zdarza że wariator ma luz względem wału (jest niezablokowany) wtedy jest uszkodzony.
 

anim7991

SuperMechanior
Dołączył
23.12.2017
Postów
234
Punktów
9
Wiek
31
Miasto
łódź
Ja teraz mam to w ręku, składałem również taki silnik. Na wałku nie ma żadnego znaku a znaki na wariatorze w pozycji zablokowanej muszą się zgadzać. Jeśli możesz przekracac wariatorem swobodnie to jest uszkodzony zamek blokujący.

Jeśli się rusza jak na początku filmu to smelc

No. I teraz jeszcze się zastanów dlaczego hałasowało i skąd doprowadzony jest olej do wariatora oraz dlaczego nie zatarłeś panewki na pierwszym łożysku wałka
 

Załączniki

  • DSC_1781.JPG
    DSC_1781.JPG
    1,6 MB · Wyświetleń: 15
Ostatnia edycja:

komar200

GWD
Dołączył
25.01.2016
Postów
2818
Punktów
1196
Miasto
grudziadz
Ja nawet wiem o jaki mu znak chodzi ale on najwyraźniej nie wie po co on jest ,ja też swoje podtrzymuje że koło nie ma znaków wystarczy je na Maksa w prawo naciągnąć przy zakładaniu ;)zle założona uszczelka pod głowicą daje trochę inny efekt ,nieodwracalny hehe
 

marcinlowicz

Bywalec
Dołączył
6.10.2016
Postów
51
Punktów
9
Miasto
Łódzkie
Ja tylko dodam od siebie że koło zmiennych faz nie ma znaków
Więc twierdzisz że nie ma?

Na wałku nie ma żadnego znaku a znaki na wariatorze w pozycji zablokowanej muszą się zgadzać.
A teraz twierdzisz ze jest?
Widzę że kolega bardzej skupił się na probie zrobienia że mnie osoby która nie ma pojecia i automatycznie z siebie specjalisty wysokiej klasy. Jednak proponuje skupić się na czytaniu ze zrozumieniem. Od początku pisałem o tym znaku. I to ustawienie daje pewnosc że koło jest sprawne. A Ty piszesz mi tu o jakiś znakach na wałku? Nikt nie skupił się na tym że napisałem już że blad został znaleziony. Opisałem go dla następców wiec skoro samochód jeździ jak należy to raczej mozna uznac że auto zostało zrobione poprawnie.
 
Ostatnia edycja:

anim7991

SuperMechanior
Dołączył
23.12.2017
Postów
234
Punktów
9
Wiek
31
Miasto
łódź
No to kolego napisz jeszcze że są dwa rodzaje wariatorów które różnią się czym? Tak jak już robisz takie błędy to sprawdź ciśnienie sprężania.
 

marcinlowicz

Bywalec
Dołączył
6.10.2016
Postów
51
Punktów
9
Miasto
Łódzkie
Jak do tej pory trafiał mi się tylko taki rodzaj. Nie interesuje mnie pisanie tutaj w nieskończoność i udowadnianie kto jest lepszy. Pozdrawiam
 

Dan55

Nowy
Dołączył
22.11.2022
Postów
1
Punktów
0
Witam
szukam danych do Mazda 5 2,0 benzyna 2008 r
luzy zaworowe ssanie i wydech
momenty dokręcania śrub zębatek na wałkach
moment dokręcania śruby na wale od koła pasowego

czeka mnie regulacja luzów zaworowych
z góry dziękuję
 
Do góry Bottom