1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Mazda 5 CR 1.8 lub Ford Duratec 1.8 momenty dokręcania śrub

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika Mareczek35, 13-06 18.

  1. Mareczek35

    Mareczek35 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    27-04 18
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Mszana
    Witam. Właśnie mam na tapecie Mazdę 5 z takim silnikiem jak w temacie i poszukuję wartości momentów dokręcania śrub panewek głównych i korbowodowych. Ja korzystam z workshopdaty, a tam na ten temat piszą tylko tyle żeby: " Nie demontować wału korbowego i zespołu dolnego bloku". Jeżeli macie jakieś dane na temat kolejności dokręcania śrub z głównych panewek to chętnie bym skorzystał.
     
  2. Mereth92

    Mereth92 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-08 13
    Postów:
    113
    Docenione treści:
    15
    Nie znajdziesz tych momentów. Producent ich nie podał bo według niego po rozłożeniu nie da się tego dobrze złozyć
     
  3. mrqq

    mrqq Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-07 12
    Postów:
    42
    Docenione treści:
    7
    tak twierdzi ford , a do mazdy jest juz podane:
    Łożysko główne
    • Śruby 110 mm:
      • Maksymalna długość śrub = 111,3 mm
      • Dokręcać śruby momentem 44-46 Nm + 175-185°.
    • Śruby 104 mm:
      • Zastosować nowe śruby.
      • Posmarować wszystkie śruby olejem silnikowym.
      1. 3-7 Nm
      2. 23-27 Nm
      3. 38-42 Nm
      4. Poluzować
      5. 3-7 Nm
      6. 18-22 Nm
      7. 87,5-92,5°
      8. Łożysko korbowodu
        • Maksymalna długość śrub = 46 mm
        • 1. etap
          26-32 Nm

        • 2. etap
          80°-100°
     
  4. Mareczek35

    Mareczek35 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    27-04 18
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Mszana
    Super. Dzięki za te informacje.

    Ja jednak zaryzykuję i to poskładam:)