• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Mazda CX7 2,3 turbo, dziwny "świst" z pod maski

Robertx34

Uczestnik
Dołączył
22.08.2019
Postów
35
Punktów
1
Miasto
Polska
Witam
Od jakiegoś czasu słyszę w swojej Mazdzie CX7 2,3 turbo świst , syk /jakby zasysanie powietrza z prawej strony - akumulator /
Ten dziwny głos pojawia się tylko w czasie jazdy i narasta wraz z przyspieszaniem potem jakby się normował.
Nie jest to głośny dźwięk uciążliwe ale lekko denerwujące.
Sprawdziłem na postoju / wolne obroty / nic takiego nie występuje.
Ściągnąłem filtr i wtłoczyłem dym do układu i nic wszystko szczelne nigdzie nie ma nieszczelności.
Tak jak piszę że słychać jakby powietrze było wciągane a nie wypychane.
Może ktoś ma jakieś pomysł co to może być.
 

Chomikos

SuperMechanior
Dołączył
4.05.2014
Postów
174
Punktów
11
Wiek
31
Ciśnienie z turbo ucieka ,gdzieś jest nieszczelność .
 

Robertx34

Uczestnik
Dołączył
22.08.2019
Postów
35
Punktów
1
Miasto
Polska
W sobotę zabiorę się jeszcze raz sprawdzę cały układ . A co do zarzyganego silnika to jest idealnie suchy i czysty nigdzie nie ma wycieków.
 

Robertx34

Uczestnik
Dołączył
22.08.2019
Postów
35
Punktów
1
Miasto
Polska
Nie że się nie odzywam miałem urwanie d.... w pracy i w domu remonty. A auto musi czekać.
Z tego co mogę powiedzieć zrobiłem ponownie próbę z dymem odpinając przewód odmy i nic zero "wycieku dymu ".
Między czasie zrobiłem około 7 tyś i czasami słychać czasami nie. Auto ma moc nic mu nie dolega poza tym świstem
Z moich obserwacji to może być to jednak turbina bo po wyłączeniu auta czasami słuchać głośne obracanie turbiny.
A co jeszcze zauważyłem że na wejściu do turbiny wąż jest zapocony olejem / przepuszczam że z odmy , która zostanie zdemontowana/
We Wrześnu stawiam i robię konserwację przed zima to od razu zabiorę się i za to .
Pozdrawiam
 

Dariusz992

Nowy
Dołączył
10.08.2022
Postów
2
Punktów
0
W moim przypadku gwizd był z mikroskopijnej nieszczelności na połączeniu turbosprężarki z kolektorem wydechowym, dziwna sprawa bo sam osobiście pół roku wyciągałem tam turbo i wszystkie uszczelki z szpilkami i nakrętkami były wymieniane (były luźne, aż śmierdziało spalinami w kabinie). Wkręciłem teraz nowe śruby zamiast szpilek i mocno dokręciłem, na razie jest ok, zobaczymy jak długo.
Miałem podobny przypadek w Ford Mondeo, klient trzy razy wymieniał uszczelkę pomiędzy kolektorem a turbo i po miesiącu znowu gwizdało, dopiero jak wymieniłem mu uszczelkę z blaszanej na grubszą innego typu problem znikł.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
1724
Porady
2
Punktów
420
W moim przypadku gwizd był z mikroskopijnej nieszczelności na połączeniu turbosprężarki z kolektorem wydechowym, dziwna sprawa bo sam osobiście pół roku wyciągałem tam turbo i wszystkie uszczelki z szpilkami i nakrętkami były wymieniane (były luźne, aż śmierdziało spalinami w kabinie). Wkręciłem teraz nowe śruby zamiast szpilek i mocno dokręciłem, na razie jest ok, zobaczymy jak długo.
Miałem podobny przypadek w Ford Mondeo, klient trzy razy wymieniał uszczelkę pomiędzy kolektorem a turbo i po miesiącu znowu gwizdało, dopiero jak wymieniłem mu uszczelkę z blaszanej na grubszą innego typu problem znikł.

silnik drga i śruby lub szpilki lubią się luzować jak są wyrobione gwinty. najlepiej wtedy składać na klej do gwintów.
połączenia kołnierzowe wydech z czasem też się wichrują i nie są płaskie. można uszczelki na kołnierzach cieniutko (!!!) posmarować pastą do wydechów.
 
Do góry Bottom