1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Mazda Protege ( 323) wyłącza wtrysk paliwa na zimnym.

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika Lechtak, 8-09 18.

  1. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    348
    Docenione treści:
    191
    Miasto:
    Wrocław
    Mazda Protege wers. USA skrzynia automatyczna. Problem dotyczy wyłączania wtryskiwaczy podczas przyśpieszania. Tuż po uruchomieniu zimnego lub letniego silnika można swobodnie przyśpieszać do max. ale tylko dwa do czterech razy. Kolejne próby przyspieszania - przy obrotach 2500-3000 wyłącza sterowanie wtryskiwaczy, włącza je dopiero przy 1200-1500 jak by CatOff włączał . Po około jednej do dwóch minut problem niewystępujące.
    Pojazd wyposażony w przepływomierz z gorąca płytka i MAP z zaworem na przewodzie podciśnienia.
    Sprawdziłem i jest sprawne: czujnik wałka i wału, temperatury płynu i powietrza, obie sondy lamb. potencjometr przepustnicy, EGR,MAP, przepływomierz . W parametrach silnika wszystko w prawidłowych zakresach.

    Podejrzewam uszkodzenie sterownika, przed wymiana szukam wskazówek tutaj.

    Taka sytuacja! Jakieś pomysły?
     
  2. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 289
    Docenione treści:
    629
    Miasto:
    Szczecin
    I żadnych błędów ? Masz czym to sprawdzić , jak sprawdziłeś to co wymieniłeś wyżej ?
    Na piechotę, miernikiem , oscyloskopem ?
     
  3. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 178
    Docenione treści:
    399
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    To na gazie?
     
  4. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    348
    Docenione treści:
    191
    Miasto:
    Wrocław
    Stanisław 1946. Sprawdzane po OBD Texa NanoDiag - Błędów brak, parametry prawidłowe. Czujniki oraz elementy wykonawcze sprawdzone - oscyloskop, multimetr.

    Diagbox10. Jest gaz ale, odłączyliśmy sterownik.

    Co powoduje wyłączenie sterowania wtryskiem ( minus na wtryskiwaczu)
    1/ Brak sygnału z wałka, wału.
    2/ Skoki sygnału ( sterownik myśli ze przekroczono max. obroty)
    3/ Nieprawidłowa praca TPS
    Ale to wszystko sprawdzone, co jeszcze?
    Może posiadacie schemat do tego sterownika - Mitsubishi cztery kości,
     
    Ostatnio edytowano: 9-09 18
  5. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    1 262
    Docenione treści:
    548
    Miasto:
    łódź
    mi wskazuje na TPS tu bym szukał wiem ciezko znalezc aby podmienic a od europejczyka nie pasuje???
     
  6. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    348
    Docenione treści:
    191
    Miasto:
    Wrocław
    Przebieg sygnału z TPS jest równy, płynny bez szpilek. Problem występuje na zimnym lub letnim silniku i tylko przez pewien moment.
    Myślcie panowie bo ja mam już ścianę.
     
  7. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    1 262
    Docenione treści:
    548
    Miasto:
    łódź
    gdzie sprawdzales ??? przy sterowniku czy pot??? moze kable ?
     
  8. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    348
    Docenione treści:
    191
    Miasto:
    Wrocław
    Chyba znalazłem winowajce, grzałka sondy regulacyjnej robi problem, ale sygnał nadmiaru tlenu jest wzorowy nawet w chwili wyłączania wtryskiwaczy. Zmieniam sonde i dam znać.
     
    Ostatnio edytowano: 10-09 18
  9. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    348
    Docenione treści:
    191
    Miasto:
    Wrocław
    Usterka osunięta. Dziękuję za wsparcie.
     
  10. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    687
    Docenione treści:
    184
    Miasto:
    Ostrołęka
    To jednak sonda?
     
  11. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    348
    Docenione treści:
    191
    Miasto:
    Wrocław
    Nie, obwód ele. grzałki sondy, w pobliżu kostki zwierał do masy.