• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Mb r230 wymiana amortyzatorów przód

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1059
Punktów
180
Miasto
Piaseczno
Witam. Mam do wymiany amortyzatory w MB sl r230. Amortyzatory abc, w górnym mocowaniu kostka elektryczna 3 piny, po środku przewód zasilający w olej, na dole montaż do wachacza za Pomocną sworznia. Jak taki układ odpowietrzyć?. Amorki mam regenerowane bez przewodów. Odkręcając przewód przy amorku, leje się olej. Jak wygląda procedura po wymianie. Pozdrawiam
Automatyczne połączenie postów:

Tak wygląda ten konkretny amorek olejowy. Nie ma żadnej pneumatyki tylko olej.
 

Załączniki

  • Screenshot_20211011-214713.png
    Screenshot_20211011-214713.png
    362,2 KB · Wyświetleń: 9

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
262
Porady
1
Punktów
48
wygląda na zdjęciach na podobne rozwiązanie jak citroen.
wiec to nie tylko amortyzator ale siłownik hydrauliczny.
skręć wszystko, uzupełnij olej, kilkakrotnie podnieś i opuść samochód (nie wiem jak, chyba jest przycisk na desce rozdzielczej..). uzupełnij olej.

kilka fotek:
mb-world[1].jpg 3173104800_1362041600[1].jpg
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1059
Punktów
180
Miasto
Piaseczno
Tam całe serce układu jest w bagażniku... Ale może i faktycznie nie trzeba odpowietrzać. Nie pozostaje nic innego jak zamontować, uzupełnić olej i prubować
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
262
Porady
1
Punktów
48
tylko nie spuść całego oleju.
miałem ze dwa przypadki w cytrynkach, że po spuszczeniu całego oleju z zawieszenia pompa nie chciała zassać i trzeba było kombinować i ją zalewać.

a odpowietrzyć musisz, bo będziesz miał dodatkowe powietrze w układzie i samochód będzie baaaardzo miękki :D
 

kubart

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
8.02.2019
Postów
622
Punktów
107
WWW
www.ecudiagnostyka.pl
Jest procedura w starce ale oprócz tego potrzebna specjalna płyta na ktorej montijesz pojazd jak do zbieznosci w celu kalibracji ukladu.Auto w samej procedurze w starce moze przejsc "kolysząc" tzw. RODEO sie okolo 10 minut ale potrzeba wpisac wartosci z plyty jak rozjedzie Ci sie adaptacja. I prosze nie porównywac do Citroena :) Przy odrobinie szczescia moze sie udac w warunkach " czysto garażowych" ale musisz wiedziec co robisz nawet w SD. Łatwo o czerwony komunikat na desce i braku kalibracji ukladu.
 
Ostatnia edycja:

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1059
Punktów
180
Miasto
Piaseczno
Oleju "wyleciało" może 300ml. To może zanim włożę regenerowany amorek to zaleje go strzykawką?
Automatyczne połączenie postów:

Druga sprawa to czy czasem funkcja odpowietrzania w programie SD nie służy tylko przy wymianie całego oleju?
 

jarek_g60

SuperMechanior
Dołączył
13.05.2017
Postów
246
Punktów
54
Wiek
41
Miasto
Wojcieszyn
Odpowietrzyc powinno się samo przez kilkukrotne podniesienie i opuszenie, tylko żeby kalibracjia się nie rozjechała. Kiedyś ze trzy godziny walczyłem z wprowadzaniem wartości żeby ABC ruszyło
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1059
Punktów
180
Miasto
Piaseczno
Zamontowane, olej uzupełniony, góra dół kilka razy. Błędów brak, wysokość podnoszenia w sumie taka sama. Chyba sukces.... Zastanawia mnie czemu w autodata brak info na temat zastosowanego oleju...
 
Do góry Bottom