1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Mechanik do fiata lubelskie

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika frrrr, 11-01 18.

  1. frrrr

    frrrr Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-10 17
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Lublin
    Witam koledzy pisze dość nietypowy post, szukam mechanika z woj. Lubelskiego który będzie mógł przepatrzeć silnik w moim fiacie Stilo 1.6. Szukam osoby która się tego podejmie bo nie chce kogoś kto spędzi dwa trzy dni na szukaniu awarii i powie ze niestety nie wie. Szukam kompetentnej osoby. Problem polega na tym ze silnik na biegu jałowym nierówno pracuje ciśnienie w dolocie jest podwyższone w ECU informacje na przemian mieszanka zbyt uboga/bogata samochód szarpie przy zmianie biegów do trzeciego. Przyspieszenie auta jest poprawne spalanie tez. Sprawdzone zostało rozrząd, świece, cewki, przewody,przepustnica wszystkie połączenia gdzie mogłoby dostawać się lewe powietrze sondy lambda sprawdzone za kat. wymieniona.
     
  2. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    3 409
    Docenione treści:
    605
    Miasto:
    z charakterem
    Wtryski sobie sprawdz, i czy czasem oleju za dużo nie masz...
     
  3. frrrr

    frrrr Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-10 17
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Lublin
    Na szybko mogę podać pomiary
     

    Załączone pliki:

    Ostatnio edytowano: 11-01 18
  4. Tom_

    Tom_ Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-10 14
    Postów:
    749
    Docenione treści:
    72
    Miasto:
    Szczytno
    albo standardowa usterka w tym aucie :)
     
  5. frrrr

    frrrr Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-10 17
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Lublin
    A mógłbyś powiedzieć coś więcej ? O tej usterce.
     
  6. frrrr

    frrrr Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-10 17
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Lublin
    Porobiłem dzisiaj jeszcze kilka testów
    skan całego auta:
    Silnik (ECU)
    Magneti Marelli IAW 5NF EOBD Injection
    ISO Code: 0D 07 98 01 02

    Nadwozie (BCM)
    Body Computer Marelli MF
    ISO Code: 40 83 8C 80 A4
    Errors found:
    B1029 - Linia szeregowa W

    Wskaźniki (ICP)
    Instrument Panel Visteon
    ISO Code: 32 83 0E 01 19

    Klimatyzacja (A/C)
    Marelli climate control
    ISO Code: 34 83 04 01 91
    Errors found:
    B1906 - Inf. zwr. nawiewu (stopy/klatka)
    B1907 - Nastawnik klap (stop/klatka)
    B1904 - Nastawnik mieszalnika (lewy)

    Inne
    Driver's Door BITRON
    ISO Code: 86 07 04 80 E6

    Inne
    Passenger's Door BITRON
    ISO Code: 89 07 83 80 68

    Parametry :
     

    Załączone pliki:

  7. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    3 409
    Docenione treści:
    605
    Miasto:
    z charakterem
    Masz jakąkolwiek wiedzę co z czym się je?
    Potrafisz czytać parametry rzeczywiste?
    Bo jeśli dziwi cię działanie sondy - bogata, uboga, bogata, uboga...
    Koń do wstawienia jak nic... Wstydź się...
     
  8. frrrr

    frrrr Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-10 17
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Lublin
    Człowiek uczy się całe życie :yuck: mam już punkt zaczepienia sprawdzę rozrząd w ASO chciałem tutaj zdobyć namiary na godnego mechanika i trochę wsparcia od was koledzy.
     
  9. jurek1313

    jurek1313 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    524
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    wólka
    Bez obrazy CO TO ZA P..... chłop szuka mechanika , a wy panowie o dupie maryni- bo konia wstawie- pisać to sie nauczyło , a czytać ? jest tu mech. z lubelskiego , ktory to zrobi ?
     
  10. robercik1974

    robercik1974 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-11 12
    Postów:
    535
    Docenione treści:
    29
    My czasem walczymy z takimi beznadziejnymi przypadkami
     
  11. frrrr

    frrrr Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-10 17
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Lublin
    Proszę Panowie pomóżcie mi .
     
  12. robercik1974

    robercik1974 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-11 12
    Postów:
    535
    Docenione treści:
    29
    i co zes wymyslił?

    pisales ze cisnienie w dolocie podwyzszone a tam jest podcisnienie
     
  13. frrrr

    frrrr Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-10 17
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Lublin
    Został jedynie rozrząd lub nieszczelny kolektor wszystko inne juz sprawdziłem.
     
  14. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 178
    Docenione treści:
    176
    Miasto:
    Radom
    W jaki sposób sprawdziłeś świece, przewody i cewki? Jakieś błędy w ecu o wypadaniu zapłonu? Rozrząd kto sprawdzał, ty sam czy ktoś z wiedzą, i dla czego był sprawdzany, ktoś grzebał przy nim wcześniej?
    Mógłbyś podać więcej informacji o aucie? Byłoby łatwiej i przyjemniej. I nie chodzi mi o kolor czy nr rej. oczywiście tylko rocznik, kod silnika, moc i inne frazesy.
     
    Ostatnio edytowano: 13-01 18
  15. kobra

    kobra Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-10 14
    Postów:
    367
    Docenione treści:
    116
    Miasto:
    Bielsko-B
    W parametrach z tego co widzę można się doczepić jedynie do adaptacji koła fonicznego .Wyzeruj parametry adaptacji koła i parametry samoadaptacyjne .
     
    winetoo lubi to.
  16. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 178
    Docenione treści:
    176
    Miasto:
    Radom
    O tym samym pomyślałem. Auto z lpg czy nie?
     
  17. frrrr

    frrrr Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-10 17
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Lublin
    Witam, Panowie przewody sprawdziłem najprostszą metodą po prostu na włączonym silniku pryskałem spryskiwaczem z wodą i patrzyłem czy nie przeskakuje iskra. Cewki sprawdzałem komputerem według instrukcji. Świece wymieniłem na nowe może kogoś to nakieruje to świece 1 i 2 były suche szare a 3 i 4 mokre czarne liczę od strony rozrządu. Wczoraj wyjmowałem po kolei cewki na włączonym silniku i każde odłączenie powoduje palenie na trzech cylindrach. Błędów żadnych nie ma, czujnik mes był zalepiony brązowym szlamem po wyczyszczeniu ciśnienie w dolocie wzrosło. Sprawdziłem jeszcze raz wszystko plakiem na lewe powietrze i wszystko jest ok.
    Samochód przed wymianą rozrządu pracował tak samo , wymieniłem rozrząd bo nie wiedziałem ile miał przejechane na poprzednim po wymianie silnik pracował tak samo jak przed wymianą miał drgawki a gdy temperatura powietrza spadła poniżej 10 stopni to z samochodem zaczęły się problemy. Drgania wzrosły i czasami nie odpalał za pierwszym. Zmieniłem mechanika bo krótko mówiąc powiedzieli mi że nie lubią Fiatów i zawitałem do innego warsztatu tam sprawdziłem ponownie rozrząd i też powiedział mi że jest dobrze ustawiony czepił się przepustnicy powiedział że jest uszkodzona bo nie zamyka się na zero tylko zostawia szczelinę na grubość dosłownie kartki papieru. Czy doświadczony mechanik może pomylić się przy sprawdzaniu rozrządu? Bo korzystam jedynie z opinii innych przy wyborze mechanika podpieram się znanym serwisem o opiniach ( dobry m. ).
    LPG nie mam silnik to 1.6 103 KM
    To raczej nie jest rozrząd bo przecież te drgania na chłopski rozum powinny być cykliczne a ja gdy zapale samochód na zimnym to obroty falują i światło w kabinie przygasa gdy go przegazuje tak minimalnie do 3 tys albo włączę ogrzewanie to obroty podskoczą drgania stają się mniejsze i oświetlenie już nie przygasa. Wieczorem nagram film jak to wszystko wygląda koło foniczne jak się wyrobie to też wieczorem zrobie i powiem co i jak . Z góy Wam wszystkim dziękuje za czas i pomoc :)
     
  18. kobra

    kobra Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-10 14
    Postów:
    367
    Docenione treści:
    116
    Miasto:
    Bielsko-B
    Sprawdź obudowę alternatora czy nie jest pęknięta .
    Co do rozrządu to bez dobrych i blokad i czujnika nie ustawisz w tym silniku rozrządu na 100 procent dobrze
     
  19. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 178
    Docenione treści:
    176
    Miasto:
    Radom
    Mierzyłeś ciśnienie sprężania (kompresje)? Na zimnym zrób pomiar jeśli nie. Jak ciśnienie ok to przewody lub cewki, takie sprawdzanie jak opisałeś to o dupe potłuc.
     
  20. frrrr

    frrrr Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-10 17
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Lublin
    Witam, Panowie dzisiaj dopiero sprawdzałem samochód. Sprawdziłem napięcie akumulatora i mam takie wyniki:
    -zapłon wyłączony 12.2v
    -zapłon uruchomiony 13.9v
    -zapłon uruchomiony włączone światła mijania 13.7
    -zapłon uruchomiony włączone światła mijania + drogowe 13.6
    Napięcie nie skacze jedynie spada, wykasowałem wartości koła fonicznego i ECU przeprowadziłem adaptacje 3x obroty powyżej 6tys.
    Nic to nie dało jak telepało tak telepie samochodem. Dzisiaj jak odpalałem go przy -7 to chodził jak traktor dopiero jak go przegazowałem to praca silnika wróciła do normy może to jakoś was nakieruje na jakieś pomysły. Czy sprawdzenie rezystancji cewek wystarczy ? Kompresje sprawdzę w tym tygodniu aż się tego boje bo jak coś będzie z pierścieniami to oddam go chyba na złom.