1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

MEGANE III PHI 1.9 DCI 130KM F9Q 872 BZ0N 2009 - montaż zasilacza parkingowego MIO MiVue SMARTBOX II

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika zonee, 9-02 20.

  1. zonee

    zonee Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-09 16
    Postów:
    80
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Kielce
    Mam kamerkę MIO MiVue J85 na chwilę obecną wpiętą do gniazdka zapalniczki.
    Planuje dodać zasilacz parkingowy MIO MiVue SMARTBOX II.

    https://allegro.pl/oferta/mio-mivue-smartbox-ii-zasilacz-trybu-parkingowego-6840252968

    Zasilacz ten ma trzy przewody:
    1 - zasilanie stałe (przewód żółty - ma trzymać zasilanie nawet po odcięciu prądu w aucie, jakieś 10 minut po wyjściu z auta i odcina)
    2- zasilanie po zapłonie (przewód czerwony - ma na celu informować kamerę kiedy jesteśmy w aucie i zamierzamy jechać aby wyłączyć tryb parkingowy i zacząć monitorowanie trasy)
    3- masa (przewód czarny - tu nie trzeba tłumaczyć)

    Potrzebuję ustalić pod którymi bezpiecznikami mam:
    1 - zasilanie stałe (nawet po wyłączeniu zapłonu)
    2- zasilanie po zapłonie (to które odcina przekaźnik czasowy jak opuszczamy auto)


    Instalację zamierzam podpiąć przejściówką bezpieczników rozdzielając obwód ze skrzynki bezpieczników.
    2210-2430.jpg
    1- oryginalny obwód
    2- nowy obwód pod zasilacz

    Na chwilę obecną planuję wyjść tak:
    - STAŁY PLUS - F27
    (Bezpiecznik 20A : radioodtwarzacz (261) – moduł sterujący dźwigni
    automatycznego hamulca parkingowego (1216)). Na przejściówkę dam dla oryginalnego obwodu 20A a dla nowego obwodu kamery 3A. Dodam że mam manualny ręczny.

    - PLUS PO ZAPŁONIE - F25 (Bezpiecznik 3A: wewnętrzne lusterko wsteczne (1340) nie dotyczy
    wersji E95). Dodam że mam tam wpięty bezpiecznik 3A choć mam zwykłe lusterko a nie monochromatyczne !? Dziwne :)

    - MASĘ - wiadomo gdzieś do karoserii

    Czy to ma ręce i nogi ? Czy sfajczę coś ?
    PS. bezpieczniki można spokojnie wyjmować na wyłączonym zapłonie ? Auto po otwarciu drzwi odpala coś tam swojej elektryki - światła kabiny, drzwi itp ! Radio się odpala dopiero po włożeniu karty a lusterko mam zwykłe.

    IMG_20200112_140613.jpg
     
    Ostatnio edytowano: 9-02 20
  2. zonee

    zonee Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-09 16
    Postów:
    80
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Kielce
    Nie znajdzie się żadem fachura od elektryki ? :)
     
  3. zonee

    zonee Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-09 16
    Postów:
    80
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Kielce
    Podsumowanie po montażu MIO SMARTBOX II w Megane III PHI.



    Pacjent przeżył.

    Bezpieczniki się zgadzały: F27 -stały plus, F25 - plus po zapłonie.
    Pojedynczy slot bezpiecznika w skrzynce auta ma plus z prawej strony, natomiast przejściówka BYPASS plus ma po przeciwnej stronie przewodu dodatkowego obwodu.

    Bezpieczniki nie wejdą poprawnie za mało miejsca musiałem odwrócić przejściówkę dla bezpiecznika F25 (różnica taka że obwód działa tylko z bezpiecznikiem oryginalnego obwodu).
     

    Załączone pliki: