1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Mercedes A-klasa, W168, A160 - wymiana koła pasowego wału korbowego

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika andrzej K., 5-08 15.

  1. andrzej K.

    andrzej K. Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-01 13
    Postów:
    68
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Kraków
    Witam,
    muszę dokonać wymiany koła jak w tytule i pytania do osób, które znają to autko:
    - wiadomo,że miejsca tam na zrobienie czegokolwiek jest dramatycznie mało....
    Da radę więc wyjęcie tego koła bez opuszczania silnika (zmieści się między silnikiem,a belką?)
    Śruba mocno trzyma? Wydaje mi się,że trzeba (można) ją poluzować jak auto stoi na kołach - jest chyba dziura w belce na wysokości tej śruby koła pasowego, potwierdżcie jak wiecie.
    Dzięki za informacje.
     
  2. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    1 999
    Docenione treści:
    193
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Współczuję
     
  3. andrzej K.

    andrzej K. Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-01 13
    Postów:
    68
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Kraków
    A czego?
    Jak masz wiedzę to coś napisz, bo półsłówka nic nie wnoszą....
    Faktem jest,że dojście do wszystkiego jest marne,ale na szczęście auto nie sprawia problemów na co dzień (po prostu jezdzi) i nie jest bardziej usterkowe niż inne,za to ma jak na "swój" segment sporo miejsca w środku, więc coś za coś.
    Jak czasami czytam, co za bajki ludzie o tym autku wygadują to śmiech mnie zbiera i zazwyczaj czynią to ci, którzy nie mają o tym pojezdzie zielonego pojęcia.
     
  4. mrqq

    mrqq Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-07 12
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    7
    w cdi da rade bez opuszczania silnika trzeba tylko rozpilowac ten otwor w wozku bo sruba sie nie miesci. potejrzewam ze w pb bedzie podobnie
     
    Ben i Amin lubi to.
  5. andrzej K.

    andrzej K. Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-01 13
    Postów:
    68
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Kraków
    Ok, a koło pasowe po zdjęciu z wału zmieści się między silnikiem a wózkiem (trawersem)żeby go wyjąć i założyć nowe?
    Robiłeś coś takiego? Jeżeli tak to śruba mocno trzyma? Koło ładnie schodzi z wału czy niekoniecznie?
     
  6. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    1 999
    Docenione treści:
    193
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Współczuję Ci prac przy tym aucie. Ja miałem tylko do wyjęcia alternator (szpilka się uwaliła oczywiście ) w wersji benzynowej i to mi wystarczyło, robiłem jeszcze wymianę oleju i niestety pod względem serwisowania to auto to jest "kupa" dla mechanika, tyle w temacie.
     
  7. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 071
    Docenione treści:
    153
    Miasto:
    Gdańsk
    bzdury. Auto takie jak inne. My na warsztacie lubimy a klasę. Wywalanie zespołu napędowego wraz z wózkiem robimy w 2 godziny. potem wymiana koła pasowego, pompy wody lub rozrusznika i z powrotem.

    Kwestia warunków. Na kanale słaby temat....
     
  8. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    1 999
    Docenione treści:
    193
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Robiłem na podnośniku
    Jeżeli dla Ciebie 2 godziny pracy nie stanowi problemu żeby wymienić koło pasowe to gratuluję cierpliwości, z drugiej strony rozumiem, roboczo godzina kosztuje, klient zapłaci, pozdrawiam.
     
  9. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 071
    Docenione treści:
    153
    Miasto:
    Gdańsk
    oczywiście, że tak. U nas zasada jest prosta. 500zł i zaczynamy rozmawiać o naprawianiu a klasy. Czyli 500zł demont-zamont zespołu plus wymiana koła. Skoro ktoś zakupił a klasę to musi się z tym liczyć.

    Kupując automata też bierzesz pod uwagę drogą naprawę dziadostwa. Ludzie jednak kupują a potem płaczą, że się rozpadło. Trzeba było manual zakupić. z mercem mam identyczne podejście.

    Swoją drogą z osobowych mercedesów jest to jedyny którego robimy na warsztacie. Reszty nie chcę widzieć....
     
  10. andrzej K.

    andrzej K. Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-01 13
    Postów:
    68
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Kraków
    Kolego, nie za bardzo ogarniam sposób Twojego myślenia, niestety, ale biorąc pod uwagę fakt,że dla Ciebie problemem było wyjęcie alternatora i wymiana oleju to zaczynam rozumieć dlaczego tak odnosisz się do tematu (usprawnienie altka to bułka z masłem w tym aucie mając oczywiście co najmniej kanał, o oleju nie wspominam, bo to chyba w formie żartu napisałeś).
    I żeby była jasność, nie twierdzę,że łatwo się to autko obsługuje, bo miejsca faktycznie mało, ale bez przesady.
    Tak na marginesie swoją A-klasę mam ponad 3 lata (więc troszkę ją znam - wszystko robię z nią sam i tragedii nie ma) i przez ten czas wymieniłem czujnik kąta skrętu w kierownicy i kompletny napinacz paska (do tej czynności trzeba było opuścić silnik, owszem brzmi groznie, ale nie jest to straszna sprawa jak masz troszkę pojęcia i warunki). Poza tym auto jezdzi bezproblemowo i jest bardzo mało awaryjne w przeciwieństwie do innych niby "normalnych" aut. Oczywiście nie wspominam o wymianach eksploatacyjnych, bo tu nie ma żadnego problemu.
    I nie chodzi mi tu o bezpodstawne zachwalanie , tylko realistyczne podejście do tematu, a z tego co widać to jesteś uprzedzony do tego auta (oczywiście wolno Ci),ale nie przeinaczaj rzeczywistości, bo nie o to tu chodzi.
    Teraz dopadł mnie problem z tym kołem pasowym,ale po takim czasie mogę to zaakceptować i tak czy tak sobie z tym poradzę, a że w innym aucie byłoby do niego lepsze dojście to akurat fakt, ale nie wymienia się tego co miesiąc,więc dam radę.
    Pzdr.

    No jednak troszkę chyba inne to autko, a na pewno inaczej skonstruowane i stąd dziwne opinie szczególnie od ludzi, którzy przekazują coś co zasłyszeli, a styczności z tym autem nie mieli....
    I teraz na temat: rozumiem,że do jakichkolwiek napraw wyciągacie silnik (na pewno prostsza obsługa jak jest na wierzchu), ale:
    dajcie info czy koło pasowe wału ( silnik 1.6 benzyna W168) przejdzie między silnikiem, a sankami do wymiany czy trzeba opuszczać jednak silnik?
    Kolega powyżej wspominał,że da radę, co prawda w cdi, ale chyba tam więcej miejsca nie ma?
    I ostatnia sprawa:czy śruba trzymająca koło stawia duży opór przy odkręcaniu i czy po odkręceniu samo koło bez problemu schodzi?
    Dzięki za informacje.
     
    Ostatnio edytowano: 9-08 15
  11. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 071
    Docenione treści:
    153
    Miasto:
    Gdańsk
    Sruba jest przykręcona jak być przykręconą powinna. Fabrycznie dowalone ciężko jest ruszyć.....
     
  12. DyziekVW

    DyziekVW Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-02 13
    Postów:
    1 533
    Docenione treści:
    330
    Miasto:
    Prudnik Opolskie
    Bez dobrego pneumata nie podchodź ;)
     
  13. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    5 643
    Docenione treści:
    489
    Miasto:
    europolonia
    No i ze dwa spray'e zmrażacza , a pneumat do ciężarowych się przyda .
     
  14. andrzej K.

    andrzej K. Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-01 13
    Postów:
    68
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Kraków
    Dzięki za wszystkie porady.
     
  15. majster86

    majster86 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-03 16
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    otmuchow
    witam mam taki sam problem musze wymienic koło pasowe wału jak to idzie zrobic najlepiej wie może ktoś?
     
  16. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    5 643
    Docenione treści:
    489
    Miasto:
    europolonia
    To masz problem , bo zamrażacz w spray to niestety nie wszystko . Śruba centralna to gruby imbus , wymiary nie pamiętam. Ale najlepiej , albo zwalić silnik z zawieszeniem , ewentualnie podwieszasz silnik i opuszcza zawieszenie.
     
  17. majster86

    majster86 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-03 16
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    otmuchow
    witam koło wału z mercedesa a 160 2001 r. da rady wyciagnac bez opuszczenia silnika trzeba tylko sciagnac nadkole uchwyt po lewej trzymajacy silnik i rozpiłowac 1 dziure w wuzku bo sruba nie zmiesci sie sruba trzyma jak skur.. ja dorobilem specialny klucz trzemajacy koło i długi imbus z przedłuzka wystajaca za obrys auta i do tego 2 silnych chłopów i pujdzie
     
  18. Skrzekuu

    Skrzekuu Nowy

    Offline
    Dołączył:
    Sobota
    Postów:
    13
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Sosnowiec
    Witam dopadłem w swoje rączki Mercedesa a klasę z silnikiem 1.7 CDI 90KM czytałem wszystko co tu napisane zostało i w związku z tym chce powiedzielić się swoim doświadczeniem, problem polegał na rozwalonym uszczelniaczy na kole pasowym , uszkodził go pasek wieloklin owy bo się zerwał wkręciło go w koło i zmieniło uszczelniacz, 6 warsztatów w Sosnowcu nie dało rady odkręcić śruby na kole pasowym pneumatem nawet od tira, sprzęgło uślizglo nawet, żaden warsztat nie chciał się podjąć tego bez wyjęcia silnika w związku wziąłem się sam do roboty za to, najgorsze jest to że nie mam jak zablokować wału w tym silniku które akurat miałem zero okienek w skrzyni czy misce dojście do rozrusznika żadne, dla tego zdemontował opuściłem sanki tylko z strony prawej i silnik odkręciłem sprężarkę klimatyzacji alternator zestaw rolek i napinacz odkręciłem wydech i miskę olejową, zablokowałem wał na wykorbieniach klockami drewnianymi w sankach zrobilem otwór by wyszła śruba po odkręceniu, klucz 1/2 cala rura 2 metry podparcie klucza na klocu na przedłużkach po za obrys auta i poszło odkręciła się ta jeb...a śruba tak jak ktoś pisał trzyma zajebiście mocno, koło pasowe zeszło bez problemu wymiana zimeringa składanie z powrotem sanki opuściły się na około 3-4 cm silnik też , tak że obalam teroie że trzeba wyciągać silnik , a i robiłem to na glebie bez kanalu. Pozdrowionka
     
    Misiek lubi to.
  19. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    5 643
    Docenione treści:
    489
    Miasto:
    europolonia
    Bez dobrego zamrażacza i umiejętnego mrożenia nie pójdzie . Z reguły pneumat 1 call
     
  20. WOODOO

    WOODOO Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    1 067
    Docenione treści:
    273
    Miasto:
    WWA
    Taa... a później się obudziłeś cały zlany zimnym potem...:rolleyes::p:D Nie taki rzeczy my ze śwagrem robili dajta mi tu tylko młotka i meselka...:p:D
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. wymiana koła pasowego a klasa

    ,
  2. kola pasowe a klasy 1600

    ,
  3. koło pasowe mercedes A160