1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Mercedes CLK 230 kompressor podłączenie komponentów.

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika maciuś1, 17-03 19.

  1. maciuś1

    maciuś1 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-12 12
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łaszczów
    Witam wszystkich.
    Tak jak w temacie - potrzebuję pomocy przy podłączeniu komponentów do odpalenia silnika.
    Dawca to Mercedes CLK 230 Kompressor z 2001. Sterownik silnika BOSCH ME 2.1
    Już mówię o co chodzi. Pacjent to Mercedes Sprinter z silnikiem 2.3 CNG. Silnik przełożony z CLK z kompresorem. Wiązkę silnika przerobiłem i dostosowałem do sterownika z CLK - kabel w kabel.
    Jako że dawca był bez klucza (rybki) sterownik dałem do "szpeca" żeby wyłączył immo i można było odpalić
    silnik. Po usunięciu immo silnik odpalał tylko na samostarcie i nie mógł utrzymać pracy bez samostartu.
    Okazało się że padła końcówka mocy od wtryskiwaczy. Po wymianie końcówki silnik pali ale dawki paliwa są za ubogie i niestety komputer zachowuje się dziwnie - nie steruje drugą przepustnicą (tą na filtrze) sprzęgłem kompresora i ogólnie do puki silnik się nie rozgrzeje to jego pracę nie można nazwać pracą. Po konsultacji z kolegami z branży wniosek to : pozostałości po usunięciu immo.
    Więc teraz zakupiony został zestaw - ECU, stacyjka z kluczem (rybka), rygiel.
    Od Was potrzebuję wiedzy w postaci informacji i schematów jak to wszystko złączyć żeby można było przekręcić stacyjkę i odpalić silnik.
    [​IMG]
    Link do zestawu
    https://drive.google.com/open?id=1QK8hmSqiYA6U6aRk7rNqkQZumC5aPA-I

    Z góry dziękuję za każdą informację.
    Pozdrawiam Marcin
     
  2. jurek1313

    jurek1313 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    148
    Miasto:
    wólka
    Mogę. to postawić na nogi zależy jak masz daleko do mnie ? Gdzie to stoi ?
     
  3. maciuś1

    maciuś1 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-12 12
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łaszczów
    Nie o taką pomoc mi chodziło ale dzięki.
    Gdzie to stoi ? - spójrz na mój opis ;)

    Dysponuje ktoś schematem do tego mercedesa ???
     
  4. jurek1313

    jurek1313 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    148
    Miasto:
    wólka
    To koło Zamoscia fajne nazwy Zimno , Ruchanie już mi się podoba masz tam ABS ?
     
  5. maciuś1

    maciuś1 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-12 12
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łaszczów
    Tak, jest ABS. Nazwy dla mnie normalne ba nawet i Wólka jest obok.
     
  6. jurek1313

    jurek1313 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    148
    Miasto:
    wólka
    Jaki rok spritka? Sprzęgło wywalaj od razu i na stałe ale nie na sztywno !!!
     
  7. maciuś1

    maciuś1 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-12 12
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łaszczów
    Coś około 2005
     
  8. maciuś1

    maciuś1 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-12 12
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łaszczów
    To jak poratuje ktoś schematem elektryki tego CLK 230 ???
    Wiem, że muszę połączyć rygiel ze stacyjką i stacyjkę z ECU CAN-em. Tylko nie mam rozpiski do stacyjki na jakie przewody idzie zasilanie i CAN. Rygiel już rozpracowałem, mam nawet emulator rygla.
    Proszę chociaż o rozpiskę stacyjki.
     
  9. jurek1313

    jurek1313 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    148
    Miasto:
    wólka
    Póxniej dam foto
     
  10. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 880
    Docenione treści:
    1 733
    Miasto:
    London
    Adres strony:
     

    Załączone pliki:

  11. maciuś1

    maciuś1 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-12 12
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łaszczów
    Dziękuję za schematy. Już biorę się za analizę schematu i łączenie kabelków.
    Pozdrawiam.
     
  12. maciuś1

    maciuś1 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-12 12
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łaszczów
    Witam. Podłączyłem rygiel zgodnie ze schematem, podałem zasilanie i stacyjka odblokowała się. Podpiąłem to wszystko do instalacji silnika CAN-em z wtyczki C. Do magistrali CAN dołączony jest też licznik i niestety po przekręceniu kluczyka na liczniku "Start error".
    Proszę o podpowiedź - co jeszcze podpiąć do stacyjki żeby odblokowała ECU.
    W stacyjce we wtyczce 14-pinowej jest jeszcze drugi CAN - czy on też musi być podłączony?
     
  13. maciuś1

    maciuś1 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-12 12
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łaszczów
    Dziękuję chętnym za pomoc. Samochód odpalił a drugi CAN wisi w powietrzu i nie musi być podłączony.
    Pozdrawiam
    Marcin.
     
  14. jurek1313

    jurek1313 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    148
    Miasto:
    wólka
    brawo Misiu !