• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Mercedes GL X166 GL 350CDI czas kalibracji wtrysków

Misiek

Administrator
Dołączył
6.10.2010
Postów
6534
Porady
5
Punktów
2422
Miasto
Szczecin
WWW
auto-mis.szczecin.pl
Toczę nierówną walkę z Gl-em, silnik 350CDI Bluetec.
Klient zgłosił się z kontrolką silnika +szarpanie podczas jazdy. Check zapala zawsze podczas hamowania silnikiem. Z tematem walczyły już wcześniej inne warsztaty +ASO.
Błędy jakie się rejestrują to: 13C000, 13C100, 13C200, 13C400, 13C500 - Minimum actuation duration for zero quantity calibration for injector of cylinder 1, 2, 3, 4, 6 not reached
Ja zacząłem od ponownego przypisania wtryskiwaczy +reset wszystkich adaptacji i kalibracja. Po tych zabiegach check gaśnie, auto pracuje normalnie ale za kilkaset kilometrów auto wraca z dokładnie tą samą usterką.
Następnie zrobiłem aktualizcję sterownika silnika do najnowszej dostępnej wersji i powtórka z rozrywki, kilkaset kilometrów auto wraca.
Następnie wleciało pięć nowych wtryskiwaczy (oryginał piezo Bosch). Nowe wtryskiwacze zamontowałem na cylindrach 1, 3, 4, 5, 6. Cylinder drugi pozostał nieruszony ponieważ wcześniej zamontowany przez inny warsztat został nowy wtryskiwacz i nie widziałem potrzeby jego wymiany.
Przy okazji wymiany wtryskiwaczy pomieżyłem profiliaktycznie kompresję, wszędzie jednakowa po prawie 30bar.

Proszę o sugestie w którym kierunku pójść dalej bo auto wróciło dzisiaj z tymi samymi błędami.
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
6308
Punktów
1028
Wiek
76
Miasto
Szczecin
Automat , klient nie umie jeździć tym autem. Wyłącz mu start,stop.
 

Lechtak

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
12.01.2016
Postów
460
Punktów
244
Miasto
Wrocław
Czyli 5 wtryskiwacz jest kalibrowany poprawnie? Synchronizacja rozrządu. wydajność pompy.
 

Misiek

Administrator
Dołączył
6.10.2010
Postów
6534
Porady
5
Punktów
2422
Miasto
Szczecin
WWW
auto-mis.szczecin.pl
Z 5-go cylindra nigdy nie widziałem błędu, klient twierdzi, że wcześniej były błędy wszystkich wtryskiwaczy, u mnie 5-ty nigdy nie wyskoczył.
Pompe, zawór SCV, czujnik ciśnienia wykluczam bo błąd występuje w momencie hamowania silnika w momencie gdy podawane jest 0mg paliwa na wtryskiwacze.
Synchronizacja rozrządu hmmm wątpliwe, wyskakiwały by inne błędy.
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
6308
Punktów
1028
Wiek
76
Miasto
Szczecin
Wskazana jazda tym autem na dłuższym odcinku drogi żeby naocznie to zaobserwować.
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
6308
Punktów
1028
Wiek
76
Miasto
Szczecin
Omawiany przypadek, to co dostajesz to opowiadanie klienta, kierowca testowy bardziej przybliży występującą usterkę.
 

Lechtak

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
12.01.2016
Postów
460
Punktów
244
Miasto
Wrocław
Omawiany przypadek, to co dostajesz to opowiadanie klienta, kierowca testowy bardziej przybliży występującą usterkę.
Warto podłączyć rejestrator parametrów, po jeździe testowej można spokojnie obejrzeć zachowanie różnych czujników itp.
 

Misiek

Administrator
Dołączył
6.10.2010
Postów
6534
Porady
5
Punktów
2422
Miasto
Szczecin
WWW
auto-mis.szczecin.pl
Problem wydaje mi się opanowany. Rozwiązanie bardzo ciekawe i myślę, że zaskoczy niejednego fachowca. Auto oddane kilka dni temu do testów, klient ma wrócić za kilkaset kilometrów z informacją zwrotną i wtedy podzielę się solucją na ten przypadek jeżeli faktycznie będzie ok.
 

Misiek

Administrator
Dołączył
6.10.2010
Postów
6534
Porady
5
Punktów
2422
Miasto
Szczecin
WWW
auto-mis.szczecin.pl
Dzisiaj dostałem potwierdzenie od klienta po przejechaniu ponad 4kkm, że jest wszystko ok więc dzielę się rozwiązaniem:
Okazało się, że jest to GL z początku produkcji gdzie Mercedes zrobił sprzęgiełko na pasku osprzętu nie na alternatorze tylko na kole pasowym. Dobierając się do rozrządu zauważyłem, ze raz przeskoczyło mi to koło w rękach. Zacząłem drążyć temat i okazało się, żę koło to nie jest dostępne do kupienia ani w Mercedesie ani na aftermarkecie. Zastanowiło mnie to i zacząłem drążyć temat dalej i okazało się, że Mercedes zorientował się, żę to rozwiązanie jest nie do końca dobre i szybko w produkcji zmienił system na standardowy czyli alternator ze sprzęgłem a koło na sztywno.
Wymieniłem więc koło na sztywne, a do alternatora założyłem sprzęgiełko.
Z perspektywy czasu wszystko układa się w całość, czekałem tylko na potwierdzenie klienta, że jest OK więc 100% sukces.
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
6308
Punktów
1028
Wiek
76
Miasto
Szczecin
Gratuluję, dziękuję . Może się przyda w niedalekiej przyszłości.
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
5889
Punktów
1589
Wiek
32
Miasto
Kaczory
Czyli bledy odnosnie ukladu wtryskowego powodowalo napiecie ladowania?
 

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
1197
Punktów
262
Wiek
32
Miasto
Okolice Krakowa
Czyli jednak mój przypadek ze sprzęgiełkiem nie był przypadkowy. Pewnie jak czytałeś wiadomość ode mnie to pomyślałeś, że mnie pogrzało xD
 

Misiek

Administrator
Dołączył
6.10.2010
Postów
6534
Porady
5
Punktów
2422
Miasto
Szczecin
WWW
auto-mis.szczecin.pl
Ja to tłumaczę w ten sposób, że w momencie gdy koło powinno być wysprzęglone a z powodu uszkodzenia szarpnęło silnikiem w momencie hamowania silnikiem sterownik próbował skorygować balans cylindrów poprzez korektę wtryskiwaczy. A, że auto hamowało silnikiem czyli podawać powinno równo 0 mg/suw to w momencie korekty pojawiało się tam paliwo, którego być nie powinno stąd te błędy.
 

diagnostawawa

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
18.07.2015
Postów
935
Punktów
153
Wiek
23
Miasto
Xxx
Dziwna to teoria, że koło osprzętu wpływa na korekty wtrysków?
 
Do góry Bottom