1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Mercedes OM651

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Leszek2016, 8-03 16.

  1. Leszek2016

    Leszek2016 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-03 16
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Witam,
    Parę razy naprawiałem Sprintery z silnikami OM646, jak również z nowym motorem OM651. Ale od jakieś czasu coraz częściej trafiają do mnie auta z uszkodzonym silnikiem OM651- dokładnie z zatartymi panewkami. Problem na tyle poważny, że na rynku ciężko jest dostać panewki na szlif, a wymiana całego wału na nowy to poważny koszt. Czy ktoś przerabiał temat?
     
  2. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 397
    Docenione treści:
    811
    Miasto:
    Radom
    Witam, z tego co wiem to silniki 651 miały być odpowiedzią na bardzo awaryjne 646, czyli zatarte panewki, pęknięte wały i popękane głowice a nawet wypalone czy popękane tłoki, ciekawe czy tylko w teorii czy i w praktyce. Ja do dziś dnia na kilkanaście a może i kilkadziesiąt (bo nigdy nie liczyłem) remontów kapitalnych silników 646 a w starszym modelu 611, nie miałem jeszcze ani jednego przypadku zatartego 651, ale z tego co piszesz to może nadszedł czas i na nie.
     
  3. lukkul

    lukkul Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-04 16
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Lublin
    Witam tyle co przerobiłem OM651 faktycznie zdarzają się ale przy przebiegach 700tys a nie 200tys jak OM646
    Ale raczej przyczyną są wcześniejsze awarie wtryskiwaczy Delfi które przy zablokowaniu leją do cylindra i albo podegnie korbę albo panewka zostanie przygnieciona. Delfi dla mnie to jest błąd.
    Co do wałów na pierwszy rzut pomiar bloku zdarza się, że wychodzi po za normy.

    PS
    Zobaczymy co poprawili w następcy czyli OM654. Wiem, że pociągnęli łańcuch do wału korbowego. Czego nie było w OM651 a jak wiemy łańcuch jest miedzy skrzynią a sinikiem.
     
    Ostatnio edytowano: 8-04 16
  4. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 777
    Docenione treści:
    295
    OM651 to beka jak nic, dziwna konstrukcja rozrzadu w dziwnym miejscu wykluczajaca osiowanie bloku, bardzo czuły układ paliwowy z "bezprzelewowymi" wtryskiwaczami. OM646 to wpadka z jakoscia poddostawcow czesci, konstrukcyjnie to O611 wiec pozostaje wypadek materiałowy. Co prawda OM646 mozna zrobic tak zeby chodzil 500tys km ale wymaga to troche wprawy.
     
  5. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 397
    Docenione treści:
    811
    Miasto:
    Radom
    Panowie ma może któryś z was schemat rozrządu do OM651? Nie miałem okazji jeszcze robić tego w tym modelu ale trzeba myśleć o przyszłości.
     
  6. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 777
    Docenione treści:
    295
    Koła zebate na znaki, filozofii nie ma. Zestaw blokad do OM651 mniej niz 300 pln.
     
  7. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 397
    Docenione treści:
    811
    Miasto:
    Radom
    Ok, myślę że jak się jakiś trafi to i bez schematu sobie poradzę ale jakiś rysunek techniczny zaoszczędziłby trochę czasu na rozpoznanie tematu.
     
  8. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 777
    Docenione treści:
    295
    Piekne prawda? Dwawałki, oba napedzane niezaleznie. Koła posrednie nie sa proporcjonalne do kola zdawczego, jednym slowem rzeznik:D
     

    Załączone pliki:

    • merc.jpg
      merc.jpg
      Rozmiar pliku:
      245,6 KB
      Wyświetleń:
      228
  9. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 397
    Docenione treści:
    811
    Miasto:
    Radom
    Piękne, piękne ale jeszcze piękniej to tam jest dostać się do pompy wysokiego ciśnienia jak padnie, nie miałem jeszcze okazji na szczęście ale widziałem na wyjętym silniku gdzie jest obsadzona, nawet jak silnik jest na wierzchu to nie jest łatwo a co dopiero jak jest w komorze, pozazdrościć inżynierowi pomysłowości, powinien za to dostać parę lat odsiadki.
     
  10. Ondraszek

    Ondraszek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-08 13
    Postów:
    807
    Docenione treści:
    57
    Miasto:
    Nowy Sącz
    O tych silnikach czytałem kilka lat temu,problemy z wtryskiwaczami(akcja naprawcza w samochodach na gwarancji),padały nagminnie,poza tym problemy z napinaczem łańcucha rozrządu a zwłaszcza z jego uszczelniaczem.Innych wad wtedy nie wymieniano,tylko te.
     
  11. jack79

    jack79 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    28-09 17
    Postów:
    1
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Krakow
    Witam czy w OM651 ustawia sie pompe paliwa na rozrzadzie?
     
  12. misiek1394

    misiek1394 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-12 13
    Postów:
    686
    Docenione treści:
    340
    Miasto:
    K-K
    Nie ustawia się. Bardzo często przyciera się też pompa oleju.
     
  13. bzuwen

    bzuwen Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-09 16
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Lubin
    Witam uszkodzony blok 651955 sprinter można zastąpić 6510111?
     
  14. victoriarawal

    victoriarawal Nowy

    Offline
    Dołączył:
    26-11 18
    Postów:
    1
    Docenione treści:
    1
    witam wszystkicbiłem ..autopsyjnie robiłem kilka generalnych remontów silników om 651,i żaden z nich nie wytrzymał po szlifie więcej niż 250 tys km.Wszystko jak nowe i lipa,ten silnik to kurestwo....(w wielu renomowanych firmach remontowych-jestem wykwalfikowanym mechanikiem).
     
    misiek1394 lubi to.
  15. misiek1394

    misiek1394 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-12 13
    Postów:
    686
    Docenione treści:
    340
    Miasto:
    K-K
    Wsadziłem kiedyś używany silnik i zrobil 100km :) Po remoncie chyba jeszcze jeździ.
     
  16. Dziobak

    Dziobak Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-07 18
    Postów:
    85
    Docenione treści:
    6
    Miasto:
    Londyn
    Adres strony:
    Pracuje w Garazu gdzie specjalizujemy sie tylko w BMW i Merc i powiem wam ze te siniki to rzeźnia .Wogóle nie pomyslana konstrukcja , mamy auta ktore mają nalatane 120 tys i w wiekszosci przypadkow jest to 3 korba .Panewka sie obraca i silnik do remontu .Wał wykonany chyba jest z starych karoseri mercedesa .Aktualnie jeden z silnikow do remontu na zdjeciu. IMG-20181130-WA0006.jpeg
     
  17. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    3 998
    Docenione treści:
    2 065
    Ależ są to jak najbardziej przemyślane konstrukcje...tylko, że taki silnik ma polatać do końca gwarancji... a potem...:rolleyes:
    Nikt już nie projektuje aut na 20 lat...bo to się jak najbardziej nie opłaca fabryce:D
     
    kotoy i winetoo lubią to.
  18. Sarbis1990

    Sarbis1990 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-01 19
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Słyszeliście może o tym ze w tych silnikach aby po remoncie się nie zacieraly trzeba gdzieś w bloku coś przewiercic ( nie wiem co ale chętnie bym się dowiedzial) ponoć jest jakis jeden szlifierz w Polsce co to robi ale nie chce zdradzić co trzeba przewiercic
     
  19. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    3 998
    Docenione treści:
    2 065
    Tak, musisz przewiercić blok w miejscu każdego cylindra, potem nagwintować otwory i wkręcić kalamitki...a potem co jakiś czas przesmarować...:D
     
  20. Sarbis1990

    Sarbis1990 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-01 19
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Dobre i to :p a tak poważnie słyszeliście o tym patecie?
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. silnik om651

    ,
  2. silnik om 651 mercedes opinie

    ,
  3. mercedes wikipedia loc:PL

    ,
  4. om651 wady,
  5. uszkodzony wtryski 651,
  6. om646 forum,
  7. silnik mercedes 2.2 cdi 651,
  8. tuning om 651 mercedes