1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Mercedes Sprinter 413 CDI 2000r - Całkowitybrak ogrzewania w kabinie

Dyskusja w 'Ogrzewanie/klimatyzacja' rozpoczęta przez użytkownika Markson43, 24-01 19.

  1. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    855
    Docenione treści:
    48
    Miasto:
    Rzeszów
    Sprinter przedziwnie sę zachowuje z grzaniem w kabinie...na postoju po dodaniu spopr gazu lekko zaczyna grzać po puszczeniu gazu brak ogrzewania całkowity.W czasie jazdy też całkowity brak ogrzewania a z kratek leci aż zimne powietrze.
    Co robiłem....
    1.Płukałem nagrzewnicę ale wężem czyli ją przelałem i przelot jest
    -po takim zabiegu grzanie chwile się utrzymuje ale wystarczy pojechać autem i zaraz spada na zero.
    2.Termostat nie wymianieniałem bo jest do niego wgląd i widać że zamknięty.
    Zastanawia mnie brak przepływu płynu jak sciągnę węże co idą do nagrzewnicy a idą on bardzo wysoko do góry.
     
  2. nieldos

    nieldos Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 14
    Postów:
    462
    Docenione treści:
    185
    Miasto:
    Zachodniopomorskie
    W ogóle nie grzeje czy leci chłodne skoro niby masz przelot przez nagrzewnice to albo jest zakamieniona i ten przelot jest za mały albo pompa wody strajkuje.
     
    Markson43 i toomii76 lubią to.
  3. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    855
    Docenione treści:
    48
    Miasto:
    Rzeszów
    Czasami po dodaniu gazu coś zagrzeje ale to chwilowo a potem zimno...ale jak sięsciągni zasilający wąż do nagrzewnicy to powinno ładować z niego nawet na jałowym biegu a tu nic.....no może po przygazuwce coś ruszy.
    Wiem że te sprintery miały problem z ogrzewaniem po obczytaniu neta.
    Raczej na moją głowę została pod znakiem zapytania pompa wody tak jak piszesz.....jak ją sprawdzić? czy tylko demontaż.

    Przelot przez nagrzewnice jest w porządku bo jak walnę ciśnienie z kranu to wali całym przekrojem wężą.
    Zawór w niej jest mechaniczny i zwalał bym na niego jak by mi szło dobre ciśnienie na nią a tu nic .
    Tak wygląda że pompa nie generuje ciśnienia.
    Auto po np.20 min.osiąga 80stopni i ładnie stoi
     
    Ostatnio edytowano: 24-01 19
  4. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 141
    Docenione treści:
    1 078
    Miasto:
    łódź
    zamien przewody do nagrzewnicy ;)
    znasz budowe nagrzewnicy???? poszukaj starej rozetnij ja i zrozumiesz dlaczego jest przelot płynu czy wody;)
     
    Markson43 i fructon lubią to.
  5. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    855
    Docenione treści:
    48
    Miasto:
    Rzeszów
    Budowę znam...są tam wąskie kanaliki a po zewnątrz raiator czyli te blaszki.
    Ale co mnie szkolisz z budowy nagrzewnicy jak do niej nic nie wlatuje!!! bez jaj.
    Zapodaję zdjęcie zaworu a te rurki wychodzą z nagrzewnicy...jakieś zdjęcie z olx
     

    Załączone pliki:

    Ostatnio edytowano: 24-01 19
  6. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 141
    Docenione treści:
    1 078
    Miasto:
    łódź
    i widzisz nie masz racji nawet w budowie nagrzewnicy jest troszke inaczej zbudowana jak chłodnica -hehehe
    i nie szkole cie ... a perzewody samej nagrzewnicy za zaworem ciepłe??? korek od zbiorniczka ma byc zakrecony -
    zresztą wiesz jak to wszystko działa ??? skoro mam ciebie nie szkolic ;) kiedys pomp ciepła nie było a gorąca woda do kaloryferów jakos wlatywała na drugie pietro domu =czemu ?? tak jak w twoim aucie :D
     
  7. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    855
    Docenione treści:
    48
    Miasto:
    Rzeszów
    Przewód zasilający do nagrzewnicy po 30 min.pracy silnika gorący a nagrzewnica i wylot zimny.A korek wiem jak działa i zawsze go zamykam i jest sprawny.
     
  8. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 141
    Docenione treści:
    1 078
    Miasto:
    łódź
    tam jest układ cisnieniowy zamien węże wlot na wylot ;)
     
    Markson43 lubi to.
  9. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    855
    Docenione treści:
    48
    Miasto:
    Rzeszów
    Ok ale co to ma zrobić jak tam się nie wytwarza zadne ciśnienie z dwóch stron...no ale.Jutro dopiero będę działał.Dzieki za informację.
     
    Ostatnio edytowano: 24-01 19
  10. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    855
    Docenione treści:
    48
    Miasto:
    Rzeszów
    Węże przełożone i nic to nie dało.....
    Ale po każdym takim odpinaniu węzy i róznych kombinacji chwile auto grzeje jako tako...
    Ja nie wiem czy to zatkana nagrzewnica czy ten zawór się sam zamyka czy jest po prostu nie odpowietrzony układ.
    Powietrza już prawie nie ma.....
    Wąż wchodzący do nagrzewnicy jest przegorący a wychodzący ledwo co ciepły a jak pojadę autem to zimny.
    Mam go dość...!!!!!!!
     
  11. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 096
    Docenione treści:
    3 656
    Miasto:
    turek
    [​IMG]

    tylko najpierw spuść płyn, żeby się do końca spalił :)
     
  12. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    855
    Docenione treści:
    48
    Miasto:
    Rzeszów
    Ale by wtedy chwilę grzał.....
     
    toomii76 lubi to.
  13. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 889
    Docenione treści:
    575
    Miasto:
    Radom
    Ma to klime czy nie? Jaką temperature masz na liczniku podczas jazdy? I jeszcze jedno pytanko, czy auto posiada elektryczną pompkę nagrzewnicy?
     
  14. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    4 644
    Docenione treści:
    695
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    moze pompa szczerbata
     
    toomii76 lubi to.
  15. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    855
    Docenione treści:
    48
    Miasto:
    Rzeszów
    Klimy brak,temperatura 80 i trzyma pięknie,elektrycznej pompki nie ma.Ale zakladalem i nie dała rady przepchac choć nie pracowała idealnie bo jest lekko uszkodzona.
     
  16. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 141
    Docenione treści:
    1 078
    Miasto:
    łódź
    w sprinterach nie zawsze była w t4 to były :(
     
  17. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    855
    Docenione treści:
    48
    Miasto:
    Rzeszów
    Pompa no nie wiem czy szczerbata ale obstawiam ze jest ok tak jak i termostat.
     
  18. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 889
    Docenione treści:
    575
    Miasto:
    Radom
    Jeśli to nie pompa wody to pozostaje zawór nagrzewnicy. Sprawdzałeś czy nie ma zbyt dużego oporu na przpływie owej nagrzewnicy?
     
    Markson43 lubi to.
  19. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    855
    Docenione treści:
    48
    Miasto:
    Rzeszów
    Tak to musi być problem w samej nagrzewnicy lub jak piszesz zawòr.Jutro tylko i wylacznie się zajmuje w tym kierunku.Rozmawiałem z pawel2406 i będziemy podłączać nagrzewnicę inną nową na zewnątrz i wszystko będzie jasne no i wtedy można rozbierac kokpit nie na darmo.Lub plukac chemią...
     
    pawel2406 lubi to.
  20. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 889
    Docenione treści:
    575
    Miasto:
    Radom
    Jeśli to zawór to chemia nie pomoże, tylko fizyka.
     
    toomii76 lubi to.